Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با مراجعه به فهرست سهامداران بالاي يک درصد بانک گردشگري مندرج در سايت رسمي اين بانک، به جز شرکت سمگا که به نمايندگي آقاي مهدي جهانگيري کوهشاهي است، نام 7 نفر به عنوان سهامدار بانک گردشگري ذکر شده است.

به گزارش مشرق، اخيرا دکتر عليرضا زاکاني درباره اقدامات مشکوک اقتصادي آقاي مهدي جهانگيري، برادر آقاي اسحاق جهانگيري معاون اول دولت آقاي روحاني در دو دولت اخير نکاتي را بيان کرده و از وي خواسته بود به عنوان رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي دولت اول از برادر خود شروع نمايد؛ به دنبال آن آقاي جهانگيري جوابيه اي را تنظيم و منتشر ساخت که حاوي نکات عجيب و ادعاهاي فريبنده اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخشي از جوابيه عجولانه آقاي جهانگيري کوهشاهي آمده است: «در عجبم شما که سالها در مسند نمايندگي مجلس شوراي اسلامي وظيفه قانونگذاري را به عهده داشتيد چطور نمي دانيد که بر اساس مقررات موجود از جمله اصل 44 قانون اساسي، تملک سهم يک بانک براي يک فرد امکان پذير نمي باشد و ليست سهامداران بانک در گزارش هاي مجامع و از طريق سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار براي عموم مردم عزيز قابل رويت است.»

با مراجعه به فهرست سهامداران بالاي يک درصد بانک گردشگري مندرج در سايت رسمي اين بانک، به جز شرکت سمگا که داراي بيشترين سهام در بانک گردشگري به نمايندگي آقاي مهدي جهانگيري کوهشاهي است، نام 7 نفر شخص حقيقي به عنوان سهامدار بالاي يک درصد در ليست سهامداران بانک گردشگري ذکر شده است: ابراهيم مناف زاده، 5 درصد/ محسن عامري، محسن کمالي و محمد مصباح، هرکدام 1.7 درصد/ رضا قرباني، 1.5 درصد/ داريوش توکلي، 1.1 درصد/ مجيد رباني نژاد، 1 درصد.





در بخش ديگري از جوابيه سطحي آقاي مهدي جهانگيري، ارتباط وي با هيات مديره شرکت بازرگاني پتروشيمي PCC نفي شده است. ظاهرا ايشان گمان کرده است مردم از يک جستجوي ساده در اسناد عمومي شرکتها نيز عاجزند و اگر سهام خود را در چند مجموعه، چند دست بچرخاند و با عناوين حقوقي دست به دست کند و افراد ديگري را به نمايندگي از خود در ساير بانکها و شرکتها بگمارد، حقيقت پنهان مي ماند.



با مراجعه به فهرست سهامداران شرکت بازرگاني پتروشيمي معلوم مي‌شود که 49.69% از سهام PCC (سهام عمده و داراي اکثريت در هيات مديره) در اختيار شرکت سرمايه گذاري ايران است؛ از طرف ديگر بانک گردشگري مالک 10 درصد سهام شرکت سرمايه گذاري ايران است.

و همانطور که گفته شد بيشترين سهام را در بانک گردشگري، شرکت سمگا متعلق به آقاي مهدي جهانگيري در اختيار دارد به طوريکه در سايت رسمي شرکت سمگا نيز از بانک گردشگري به عنوان يکي از شرکتهاي زيرمجموعه ياد شده است.




حالا به اين اسامي و سمتها دقت کنيد:



مهدي جهانگيري، معاون سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور در زمان احمدي نژاد، مالک شرکت سمگا و داراي بيشترين سهم در بانک گردشگري است.

علي سنگينيان نايب رئيس هيات مديره بانک گردشگري، با حکم جهانگيري مديرعامل شرکت سمگا شد.



محمدصادق طاهري همزمان رئيس هيات مديره بانک گردشگري و عضو هيات مديره شرکت سمگا است.



رامين ادراکي، دبير هيات موسس و مدير سابق فناوري اطلاعات و منابع انساني بانک گردشگري، معاون اجرايي شرکت سمگا شد.

عباس صميمي عضو هيات مديره شرکت سمگا همزمان عضو هيات مديره شرکت بازرگاني پتروشيمي است.



به همه اينها اضافه کنيد که اسحاق جهانگيري، فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي کشور، اين برادر خود مهدي جهانگيري را معين منطقه 4 اين ستاد در کشور تعيين کرده است تا اقتصاد مقاومتي را در استان کرمان و اطراف آن نهادينه نمايد!



کسي که فقط در يک فقره کوچک در بانک گردشگري براي يک جلسه در ماه حضور اعضاي هيات مديره، يک ميليون تومان حق حضور در نظر گرفته است و همزمان معدنچيان گلستان بدون بيمه و با عدم دريافت 18 ماه حقوق زير يک ميليون توماني شان، جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن