Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@06:47:25 GMT

مرگ زود هنگام با افزایش سایز کمر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۶۷۸۷

مرگ زود هنگام با افزایش سایز کمر

به گزارش خبرگزاری برنا،برای مرگ‌های ناگهانی و زودهنگام اگر تابه‌حال هزار و یک دلیل نگران‌کننده وجود‌داشت، از این به بعد می‌توانید به این فهرست یک دلیل دیگر را هم اضافه‌کنید.
چرا که نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی و اسکاتلندی نشان می‌دهد افزایش اندازه دور کمر هم می‌تواند ریسک مرگ زودهنگام را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این محققان عنوان می‌کنند با وجود افزایش اندازه دور کمر ریسک مرگ زودهنگام افزایش می‌یابد! این اما همه ماجرا نیست چراکه این اتفاق درحالی می‌افتد که حتی ممکن است شاخص توده بدنی(BMI) فرد، وزن سالمی را نشان دهد.

براین‌اساس محققان دریافته‌اند افرادی که دارای چربی اضافی در قسمت میانی بدنشان هستند، در مقایسه با افرادی که چربی بدن‌شان در قسمت‌های دیگر بدن پخش شده‌است، ۲۲ درصد بیشتر در معرض ریسک مرگ قرار دارند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد ریسک مرگ ناشی از مشکلات قلبی ۲۵ درصد در افراد دارای چاقی(Overweight) میانی و شاخص توده بدنی عادی نسبت به دیگران بیشتر است. این ریسک برای افراد دارای چاقی میانی و BMI در حد چاقی، ۵۶ درصد بیشتر است.

در این مطالعه، محققان ۴۳ هزار شرکت کننده در نظرسنجی انجام شده در انگلستان و اسکاتلند را مورد بررسی قرار دادند. شاخص توده بدنی و اندازه دورکمر هر فرد در طول ۱۰ سال از لحاظ سابقه سلامت شان مقایسه شد.

به گفته امانوئل استاماتاکیس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیدنی استرالیا، ریسک ناشی از شکم بزرگ برای زنان و مردان یکسان است. این محقق می‌گوید: «چربی اضافی در اطراف شکم و کمر با مقاومت انسولین، کلسترول(Cholesterol) بالا و افزایش التهاب مرتبط است. همه اینها از فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی هستند.»

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق

صادق ضیاییان گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند