Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرگزاري ميزان – گروه سياسي: نخستين مناظره انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ميان 6 کانديداي اين انتخابات جمعه هفته گذشته (8 ارديبهشت) در استوديو شماره 11 معاونت سيماي رسانه ملي برگزار شد.

اين مناظره حدود 180 دقيقه به طول انجاميد و نحوه برگزاري آن بدين صورت بود که در بخش نخست هر يک از 6 کانديدا به قيد قرعه پشت تريبون قرار مي‌گرفتند و پيرامون سوالي که به صورت تصادفي انتخاب شده بود و درون مايه‌اي اجتماعي داشت به مدت 4 دقيقه اظهارنظر مي‌کردند؛ سپس 5 کانديداي ديگر به مدت دو دقيقه در نقد پاسخ کانديداي مزبور به اظهارنظر مي‎پرداختند و در پايان آن کانديدا 5 دقيقه فرصت جمع‌بندي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش دوم مناظره هفته گذشته 6 کانديداي انتخابات رياست جمهوري پس از يک آنتراکت 15 دقيقه‌اي، به صورت تصادفي از هر يک از آن‌ها سوالي تخصصي پرسيده شد و آن‌ها دو دقيقه فرصت داشتند تا به اين سوال پاسخ دهند.

در ادامه نگاهي خواهيم داشت به مهم‌ترين محورهاي مورد اشاره 6 کانديداي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در مناظره هفته گذشته:

محمدباقر قاليباف

متأسفانه امروز معضل ريزگرد‌ها از سه استان کشور به اکثر استان‌ها وحتي به بخش‌هايي از تهران سرايت کرده است و برخلاف آنچه که گفته مي‌شود معضل ريزگرد‌ها بيش از آنکه منشاء خارجي داشته باشد به داخل مربوط است.




وقتي مالچ پاشي و درختکاري ر‌ها شود اين مشکلات هم پيش مي‌آيد. حال آنکه با تقويت اين راهکار‌ها مي‌توان به اشتغالزايي هم کمک رساند.

اينکه از حقوق شهروندي صحبت مي‌شود بايد توجه شود که اولين حق مردم حق هوا است، اما متأسفانه با بي تدبيري هوا از مردم گرفته شده است.

ما در ابتداي دولت يازدهم جلساتي را با مسئولان اين دولت داشتيم و به آن‌ها اعلام کرديم که براي رفع مشکل آلودگي هواي تهران طرح‌ها و برنامه‌هاي ويژه‌اي داريم حتي من در جلسه‌اي نزد آقاي جهانگيري نيز رفتم؛ طرح ما را قبول کردند، اما گفتند خودمان اجرا مي‌کنيم؛ آقاي رجهانگيري بگويند در اين رابطه چکارکرده اند؟




اينکه ما مي‌گوييم دولت فعلي دولت 4 درصدي است به اين سبب است که دولتمردان در بين مردم نيستند؛ جناب آقاي جهانگيري، جناب آقاي روحاني، امروز افتخار شهرداري تهران در محيط زيست اين است که از زباله برق توليد مي‌کند.

يک بار از اتاق‌هايتان بيرون بياييد و برويد ببينيد؛ امروز مابقي زباله‌ها به کمپوست تبديل مي‌شود و در کشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. آن دوستان شما بودند که زباله را از روي زمين جمع مي‌کردند و نمي‌دانستند مکانيزه شده است.

اگر براي شما آلودگي هوا مهم بود قانون مصوب دراين رابطه را اجرا مي‌کرديد. پول حمل و نقل عمومي را نه به تهران که به هيچ شهري نداديد؛ امروز مترو را که با 70 کيلومتر تحويل گرفتيم با 300 متر ساخته‌ايم؛ پس محيط زيست براي ما مهم بوده که اين کار‌ها انجام گرفته است.

اگر شما بحث بلند مرتبه سازي را مطرح مي‌کنيد اين قانون دولت 4 درصدي‌ها است؛ وزارت راه وشهرسازي شما در شوراي عالي شهرسازي تصويب مي‌کند و مي‌شود حق مردم؛ ما در شهرداري کارهاي اجرايي آن را انجام مي‌دهيم.

از صداقت و اخلاق سخن مي‌گوييد؛ به هر حال همه ديدند و شنيدند که جنابعالي گفتيد من 100 روزه تحول اقتصادي انجام مي‌دهم؛ بعد هم که از شما سوال کردند گفتيد نه آدمي که چنين حرفي بزند عقل ندارد؛ من مي‌گويم صداقت نداريد به اضافه آن.

شما مي‌گوييد شفاف سازي، اما هر پرونده را يک مهر محرمانه بر روي آن مي‌زنيد و مي‌شود دولت 4 درصدي؛ همين پتروشيمي که مي‌گوييد چگونه شغل در آن ايجاد مي‌شود؟ بايد به شما گفت که اين 4 درصدي‌ها که آقاي جهانگيري دوستان شما هستند آن را به صورت مواد اوليه به کشورهمسايه صادر مي‌کنند بدون اينکه به زيردستانشان منتقل کنند؛ خواستيد من (اسناد آن را) ارائه مي‌دهم؛ چون مکلفم اخلاق را رعايت کنم.

اين 4 درصد همان دلالان زالو صفتند. آقاي روحاني همان فردي که شما مطرح کرديد و امروز درزندان است بايد پرسيد ازچه کسي لوح تقدير دريافت کرد؟ آقاي روحاني شما از اين شخص به عنوان نمونه کار اقتصادي تقدير کرديد.




مردم ما مي‌دانند که امروز در کشور ظرفيت و اعتبارات وجود دارد واقعا مي‌توان ارز کشور را به دو برابر تبديل کرد؛ البته نه با اين سيستم رانتي شما که به همان 4 درصدي‌ها تعلق گيرد و 10 هزار ميليارد تومان سود ببرند. اگر لازم شد من در اين رابطه مطالبي را مي‌گويم.

آقاي جهانگيري شما امروز کمک کار اقاي روحاني هستيد تا در رابطه با عدد و رقم به وي کمک کنيد. اشکال هم ندارد اين از پديده‌هاست.

آماري که من عرض کردم پيرامون اينکه آقاي روحاني قول داده 4 ميليون شغل ايجاد کند و طي 100 روزتحول اقتصادي صورت دهد با استناد به سايت رسمي آقاي روحاني رئيس محترم جمهور است؛ من از دوستان خواهش کردم تصوير و نطق آقاي روحاني را که در تبليغاتشان در اين رابطه مطرح کردند پخش کنند که دوستان اجازه ندادند البته اين در فضاي مجازي گذاشته مي‌شود و مردم خود مطلع مي‌گردند.

شما (جهانگيري) به عنوان معاون رئيس جمهور داوطلب شديد؛ صداقت شما در رقابت با آقاي روحاني چند روز ديگر ثابت خواهد شد؛ شما مديري اجرايي هستيد و حاضر شده ايد دستاويز سياسي ديگران شويد؛ مجموعه برنامه‌هاي دولت شما يا "نبود سرمايه" بوده است يا "دفاع از همان 4 درصد".

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي

عدالت اجتماعي يک از اهداف مهم نظام جمهوري اسلامي ايران است؛ فاصله طبقاتي به هيچ عنوان زيبنده نظام ما نيست؛ در سنوات اخير شاهد بيشتر شدن فاصله طبقاتي از 36 صدم درصد به 47 صدم درصد هستيم.




راهکار برون رفت از اين وضعيت آن است که ما نسبت به دهک‌هاي پايين افزايش يارانه داشته باشيم؛ در گام اول بايد يارانه سه دهک پايين افزايش يابد؛ در گام دوم به يارانه افراد تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي افزوده شود؛ نسبت به دهک‌هاي متوسط نيز تسهيلاتي ارائه شود.

اگر اقدام فوري در رابطه با کم کردن فاصله طبقاتي در کشور انجام نشود شاهد بروز بحران‌هاي اجتماعي خواهيم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني

اولين مشکل در راه ازدواج، اشتغال مي‌باشد. ايجاد اميد به آينده درجامعه هم براي رفع اين معضل مي‌تواند نقش آفرين باشد.




در دوره ده ساله از سال 83 تا 93 يک جمعيت 6 ميليون و 600 هزار نفري آماده ورود به بازار کار بودند که از اين ميان تن‌ها 600 هزار نفر شغل يافتند.

وضع درآمدي کشور در آن سال‌ها بسيار خوب بود، اما ديديم دهه شصتي‌هاي در اين زمان ر‌ها شدند و جامعه با مشکلاتي رو به رو شد.

رتبه شرايط کسب و کار از 152 به 120 رسيده است و اعتماد به سرمايه‌گذاري در جامعه ايجاد شده که از پيش نياز‌هاي ايجاد شغل مي‌باشد که شغل نيز از لازمه‌هاي ايجاد ازدواج است.

اسحاق جهانگيري

رويکرد قالب دولت يازدهم نيز به مسائل اجتماعي نگاهي منحصر به فرد بود و نگاه امنيتي و آمرانه به مسائل اجتماعي را تغيير داد.




دولت الکترونيک يکي از زمينه هايي است که سريعا بايد در کشور اجرا شود و موجب سامان دادن به نظام اداري ما شود.

هرجا با مشکلي روبرو مي‌شويم مهمترين تکيه گاه ما نخبگان هستند؛ وضع علمي کشور در رتبه‌اي بسيار عالي قرار دارد.

مصطفي هاشمي طبا

امکان بزرگتر شدن دولت بدون توانمندي اقتصادي امکان پذير نيست.




از مسئله مسکن واجب‌تر مسئله اشتغال است و اين مسئله بدون توجه به ابعاد ايجاد سرمايه گذاري در حوزه‌هاي مختلف امکان پذير نيست.

با حجم وامي که از طريق بانک‌ها مصوب شده مسئله مسکن علي رغم رکود حاکم بر آن قابل حل است.

مصطفي ميرسليم

امکانات در کشور بايدمتناسب با ظرفيت‌هاي زيستي پخش شود و متناسب با آن و با بهره گيري از نيروي انساني پيشرفت در کشور حاصل شود.




مسئله حاشيه نشيني به پديدار شدن مشکلات فرهنگي، امنيتي و اقتصادي منجر شده است چاره ما براي رفع مشکل حاشيه نشيني بازگشت به سياست‌هاي آمايش سرزميني، سياست‌هاي جمعيتي ونيز به کار گيري سياست‌هاي درست منابع آبي است.

به خاطر عدم استفاده صحيح از منابع آبي بيشتر روستاهاي ما به حالت بياباني در آمده اند يکي از دلايل بي توجهي به منابع آبي استفاده از چاه‌هاي عميق و از بين رفتن قنات‌ها است که آب کافي را از گذشته در اختيار مردم قرار مي‌دادند.

به چه علت در استان سيستان ودر برخي از قسمتهاي زابل با مهاجرت‌هاي گسترده روبرو شده ايم؟ جمعيت شهري و روستايي مناطق را ترک کرده اند در صورتي که اين جمعيت بايد پشتيبان مرزهاي ما باشند و در کنار نيروهاي نظامي از مرز‌ها حفاظت کنند.

انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟

 

تابناک _ با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

 بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

به نوشته ایسنا و برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران