Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‎الله نورالله طبرسی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه همه می‌دانیم یک امتحان بزرگی را پیش ‌رو داریم، اظهار کرد: یکی از امتحان‌های ملت ایران انتخابات مهم پارلمان محلی و دیگری ریاست جمهوری کشوری است.

وی افزود: هر دوی این انتخابات مهم است، اگر مانند انتخابات گذشته نمره بیست را به‎دست آوردیم مصونیت داریم و شر دشمنان کم می‎شود اما اگر خدایی ناکرده مسئله‎ای پیش بیاید دنیا برای ما مسئله‎دار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساری با بیان اینکه سرنوشت کشور حدود دو هفته بعد با انتخابات تعیین می‌شود، گفت: حکومت ایران به‎طور کلی امتیازی که نسبت به حکومت‎های مادی دارد این است که بااخلاق است.

این مسؤول ادامه داد: بشر خود به خود مانند قطب‎نما است و هر جا باشد فطرت آن توحیدی است و خدا را نشان می‎دهد، گاهی اوقات پرده‎ای جلوی برخی از فطرت افراد را می‌گیرد، بنابراین پیامبران آمدند تا فطرت خفته انسان را بیدار کنند.

طبرسی بیان کرد: اخلاق جور و واجور داریم، هم بد هستیم و هم خوب اما انبیا آمدند تا زشت و زیبا را با اخلاق معنا کنند.

وی گفت: در انتخابات مسئله اخلاق‎محوری داریم، اگر کاندیدا یا طرفدار آنها بشویم باید اخلاق‎مدار باشیم اما این مسئله در کشور فراموش شد، اختلاس و تخلف و چیزهای دیگر آمد و این‎ها باید زدوده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اخلاق بر سر مرز الهی راه رفتن است و امام راحل به‎وسیله اخلاق، امانت، پاکی و صداقت انقلاب کرد، ادامه داد: نعمت بزرگ اخلاق را به‎ویژه ما شیعیان باید پاس بداریم، یادمان است که آیت‎الله بهشتی زمانی که عده‎ای شعار «شاه حرام‎زاده است» را سر می‎دادند، سریعاً جلوی ادامه این شعار را گرفت و معتقد بود که چرا با باطل می‎خواهیم حقمان را ثابت کنیم.

این مسؤول ادامه داد: انتخابات ریشه قرآنی دارد، برای دیگران دین خود را نفروشیم، مگر انتخابات چقدر می‎ارزد که بخواهیم با باطل حقمان را ثابت کنیم.

طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روزشمار هفته‎ای که در پیش داریم درباره روز جوان و میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) اشاره گفت: جوانان سرمایه ملی و معنوی کشور هستند، از جوان در قدیم به‎عنوان پروژه ملی یاد می‎کردند اما نتوانستیم در کار و اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‎محور می‎خواهیم، اظهار کرد: همه شعارها داده شد است، کاندیداها باید با آشنایی از وضعیت کشور به درد جامعه رسیدگی و آن را برطرف کنند، برخی مواقع منابع و درآمد می‎خواهد و این منابع باید تأمین و مشکلات حل شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: این سرمایه‎ها (جوانان) نباید تبدیل به تهدید شوند، آنها را به‎نحو احسن اداره کنیم و حکومت نیز یکی از دغدغه‎هایش باید این باشد که برای کارگران امنیت شغلی و معیشتی ایجاد کرده و مشکلات جوانان به‎ویژه ازدواج و مسکن آنها را حل کند.

این مسؤول گفت: اکنون که طلاق‎ها زیاد شده است و مسؤولان مربوطه می‌بینند زندگی مشکل است، آرمانی صحبت نکنیم و بیاییم کف جامعه را ببینیم.

طبرسی بیان کرد: باید به جوانان و کشورمان برسیم، جوانان را فراری ندهیم تا آنها مهاجرت نکنند و این مغزها به خارج نروند، جوانان آینده و مدیران کشور هستند، ما روزی می‎رویم و این‎ها هستند، بالاخره صبر هم اندازه دارد، خسته می‌شوند، می‌گذارند و می‎روند.

وی اظهار کرد: مسئله دیگر که ما را اندوهگین کرد حادثه‎ای است که برای کارگران معدن آزادشهر اتفاق افتاده است و سریعاً باید به محبوسان رسیدگی شود تا نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن جشن ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: باید چراغانی، شادی و ایستگاه صلواتی را در تمام شهر به‎پا کنیم، از شهردار و بقیه مسؤولان شهر ساری می‎خواهم که چهره شهر را در این جشن باشکوه عوض کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری بر شرکت در انتخابات تأکید دارند، افزود: همه باید پای صندوق بیایید، بلکه سیاست سلبی است و دشمن هوس حمله نمی‌کند، وقتی شکوه این صفوف را ببینند، کمر دشمن می‌شکند.

طبرسی در پایان با بیان اینکه شرکت باشکوه در انتخابات مایه دلگرمی و امنیت و مصونیت کشور است، گفت: یکی از متجلی‎ترین حضورها، شرکت مردم در انتخابات است، چراکه کشور برای همه است پس باید همه شرکت گسترده داشته و با مهر کردن برگه رأی و در صندوق گذاشتن دشمن را از توطئه و نقشه‎هایی که در سر دارد ناامید و مأیوس کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری