Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، سید حسن موسوی چلک در همایش مددکاری اجتماعی، مدارای اجتماعی در قزوین با اشاره به وجود 15 میلیون پرونده قضایی در کشور، افزود: هشت میلیون پرونده مربوط به خشونت در دادگاه ها داریم که در همه آنها نداشتن داشتن مدارا و صبر پایین به چشم می خورد.
وی اظهار داشت: ایران کمتر از 80 میلیون جمعیت دارد و خشونت دومین علت پرونده های قضائی در کشور است که نشان می دهد در زمینه مدارای اجتماعی در سطح جامعه با مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: مدارا کمک می کند فاصله های اجتماعی کم شده و بی تفاوتی اجتماعی که یک دغدغه در جامعه ما است رو به کاهش رود.
موسوی چلک خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور اسلامی ما نباید شاهد کودک آزاری و یا همسر آزاری باشیم و یا شاهد این که فرزندان والدین خود را به خانه سالمندان ببرند، این ها نشات گرفته از فرهنگ اشتباه غرب در جامعه ما است که باید از بین بروند.
وی ادامه داد: در انجمن مددکاری اجتماعی ایران بر اساس یک تحقیق در طلاق های صورت گرفته در کشور شاهد این هستیم که هیچ کدام از طرفین حاضر به کوتاه آمدن و یا مدارا با یکدیگر نیستند و طلاق را راه حل آخر می دانند.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: باید دستگاه ها و نهادهای فرهنگی تلاش کنند تا در جامعه میزان صبر و مدارا را افزایش دهیم زیرا این مهم از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

** فقدان مدارای اجتماعی منشاء خیلی از آسیب های اجتماعی است
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: افزایش آمار طلاق و خشونت‌های خانگی مانند همسرآزاری نشان از ضعف مدارا و کاهش آستانه تحمل در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به نوعی متولی سلامت روحی و روانی در کشور است، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تاکید بسیار بر مددکاری اجتماعی شده است زیرا توجه بیشتر به این موضوع می تواند زمینه رشد و توسعه کشور را در ابعاد مختلف به همراه داشته باشد.
موسوی چلک ادامه داد: باید دانش و مهارت مددکاران در جامعه افزایش پیدا کند تا سهم مددکاری اجتماعی ایران در دنیا ارتقا یابد.
رئیس انجمن مددکاری ایران در ادامه افزود: در این راستا باید دانش بومی در خصوص مددکاری اجتماعی تولید شود تا مددکاری اجتماعی به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: جامعه ای که آمار مراکز سالمندان و ورودی زندان هایش در حال گسترش است زنگ هشدار به صدا درآمده است.
وی شعار جهانی مددکاری اجتماعی را توسعه اجتماعی، ثبات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: در جامعه امروز ما حتی گروه های مختلف سیاسی هم تحمل و مدارای اجتماعی ندارد و با هیچ بخشنامه ای این معضل حل نمی شود مگر اینکه فرزندانمان را از کودکی آموزش داده و با رفتار مان این موضوع را نهادینه کنیم.
موسوی چلک، مددکاری مشکل محور را یکی از ضعف های مددکاران اجتماعی در سال های گذشته مطرح کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی و شاخص های سلامت اجتماعی از مهم ترین ماموریت های مددکاران اجتماعی در سال های اخیر خواهد بود.
وی پیشگیری را مهم ترین اولویت مددکاری اجتماعی در برنامه توسعه ششم عنوان کرد و گفت: مددکاری اجتماعی اگر پیشگیری محور شود، رویکرد سلامت اجتماعی در آن متمرکز خواهد شد.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما امور اجتماعی خود را در ایران سیاسی و امنیتی و قضایی کنیم، حرف جدی در خصوص مسائل اجتماعی نخواهیم داشت.
موسوی چلک اضافه کرد: با توجه به اینکه مسائل اجتماعی دیر بازده و نوزاییده است نیازمند آیندنگری و نظام رصد اجتماعی هستیم.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد نه موضوعات اجتماعی و نه گروه های هدف مددکاران اجتماعی را بازیچه دست مسائل و منافع سیاسی خود نماید چرا که گاهی بعضی از نامزدهای انتخاباتی با استفاده ابزاری از مردم ، موضوع فقر را ابزاری برای بهربرداری سیاسی خود نموده اند که این بدترین توهین به شعور مردم است.
وی در ادامه با اشاره به نقش سرمایه های اجتماعی در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی،افزود: اقتصاد مقاومتی بدون سرمایه های اجتماعی ، مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود.
موسوی چلک تصریح کرد: ما فراموش کردیم که آثار حوزه اجتماعی بر سایر حوزه ها را جدی بگیریم و در این راستا به عنوان نمونه بدون در نظر گرفتن عوارض پیامدهای اجتماعی مسکن مهر ساختیم و تلفن همراه را گسترش دادیم که برای مشکلات زیادی را به همراه داشته است.
وی در پایان گفت: ما امروز در حوزه اجتماعی نیازمند برنامه ریزهایی با پیوست اجتماعی و فرهنگی در سطح سیاست گزاری کلان هستیم تا مشکلات و آسیب های این حوزه ها را کاهش دهیم.
در پایان این مراسم ازکلیه مددکاران اجتماعی برتر دستگاه های اجرایی استان تقدیر و تجلیل به عمل آم .
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا