Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهرعليزاده با اشاره به لزوم مشارکت پرشور و پرشکوه در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري تاکيد کرد: ديگر نبايد اجازه ندهيم عوام فريبي در اين کشور جايي داشته باشد.
به گزارش ايلنا، محسن مهرعليزاده در جمع مردم قزوين با اشاره به نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات، گفت: دو هفته آينده انتخابات رياست جمهوري خواهيم داشت و ما در ايام سرنوشت سازي براي مردم قرار داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهميت انتخابات رياست جمهوري هرسال اهميت بيشتري پيدا مي‌کند چراکه با ارتقا آگاهي عمومي و فرهنگ سياسي و اجتماعي در جامعه و افزايش نسبت فرهيختگان و دانش آموختگان در خانواده‌هاي ايراني مردم بيش از پيش به حقوق اجتماعي خود در جامعه واقف مي‌شوند و حق انتخاب را به عنون حق اجتماعي و قانوني خود محفوظ مي دانند.
او افزود: رفته رفته مردم نتيجه مشارکت يا عدم مشارکت خود در امور مهمي چون انتخابات را به شکل جدي در رفتارهاي دولت هايي که با انتخاب و راي مردم برسر کار مي ايند مي بينند و با ديدن و تجربه اندوزي در اين خصوص به تدريج به اين نتيجه مي رسند که دود ناشي از کوچکترين غفلت در مشارکت سياسي مستقيم به چشم خود مردم مي رود.
مهرعليزاده با تاکيد بر اهميت مقايسه دولت ها در نتيجه تصميم‌گيري هاي سياسي مردم، اظهار کرد: دوران اصلاحات به گواه همه تاريخ ايران دولت کار، تکريم انسان ها، پاکدستي، اعتماد به مردم ، اعتقاد به ازادي بيان و انديشه بود و دولت اعتبار در جامعه بين الملل شناخته مي شد . دولتي که در دنيا به عنوان يک کشور برخواسته از جمعيت اسلام ايده گفتگوي تمدن‌ها برخلاف ايده جنگ تمدن ها را مطرح مي کند و در سطوح عالي بين الملل پذيرفته و مورد بحث قرار مي‌گيرد.
او در ادامه با اشاره به اين‌که در مقطعي انتخابي صورت گرفت که کشور را به سوي شرايطي ناپايدار سوق داد گفت: اما دو دوره هاي بعد به هر دليل درانتخاب ديگري، شرايطي پيش مي آيد که با دولتي با گفته هاي ناآگانه و بي تدبيرانه و ادعاهاي ناصحيح شرايطي فراهم مي کند که کشورهاي ديگر در يک عزم عمومي و انسجام عمومي براي انزواي ايران به نتيجه مي رسندو ما را بر اساس منشور سازمان ملل ذيل فصل هفت تحريم ها قرار مي‌دهند.
او خاطر نشان کرد: تحريم هايي که گفته مي شد کاغذ پاره اي بيش نيست اما ادامه روند کاغذ پاره ها کار را به جايي رساند که شرايط اقتصادي در داخل براي مردم سخت‌شد. به طوري که حتي اقدامات عوام پسندانه اي همچون پرداخت مستمري 45هزار توماني 10 برابر آن پول را از جيب بيرون کشيد.
او ادامه داد: در اين دولت50 درصد کارخانه‌ها در شهرک هاي صنعتي غيرفعال مي شود و مردم بيکار مي شوند. ولي به مردم آمارها و گزارشهاي دروغ ارائه مي دهند . دولتي که با تصميمات نادرست باعث سقوط 3برابري ارزش پول در يک شب مي شود و مردم سه برابر فقير تر مي شوند همه اين ها گويا در ظاهر ديده نمي شود چراکه انقد شعار هاي عوام فريبانه مردم را محصور و مسحور مي کنند که اين دولت تا روز اخر هم از مردم طلبکار هستند .
مهرعليزاده با بيان اين که مردم ما از فرداي پيروزي انقلاب اسلامي‌روز به روز بر رشد آگاهي و رشد اجتماعي، فرهنگي و سياسي خود افزوده اند، تصريح کرد: نمي توان اين رشد فکري را از مردم گرفت. نمي شود به مردم گفت که موضوع را درک نکن. مردم مي فهمند.
او در ادامه با اشاره به فرصت هاي از دست رفته در دولت هاي نهم و دهم گفت: در انتهاي دولت سيد بزرگوار،آقاي خاتمي با سرمايه گذاري ها و تلاش هايي انجام شد به شرايطي نزديک شديم که در حوزه هاي مشترک نفتيبا قطر عقب نمانيم ولي در آن دو دوره سياه وضعيت به شکلي شد که روز به روز عقب تر رفتيم. تا اين که سال 92 با راي شما و پس از آن با صرف سرمايه گذاري ها ي زياد، دلسوزي ها، دروغ نگفتن ها ، امار غلط ندادن ها به نقطه اي رسيديم که به ميزان قطر از حوزه هاي مشترک نفتي برداشت کنيم و اکنون گفته مي شود که سالانه حدود 30 ميليارد دلار انتفاع جمهوري اسلامي ايران از اين منابع است و. بنابراين در طول اين 8 سال ، چه کسي پاسخگوي خسارات ناشي از عدم انتفاع است؟ درطول 8 سال کشور حدود 1000ميليارد درآمد نفتي داشت. اين درآمد کجا صرف شد؟صنعت که نصف تعطيل و باقي در شرف تعطيل بود. موقعيت بين المللي هم که با صدور قطع نامه از سوي کشور ها عليه ما همراه بود . اين درآمد ها چه شد؟
مهرعليزاده به ظهور و بروز فساد اداري در دوره هاي گذشته اشاره کرد و افزود: هر روز منابع خبري از هزاران ميليارد اختلاس در دولت هاي نهم و دهم خبر مي دادند. انگار عدد بازي بود و به عنوان يک فرهنگ بر کشور حاکمشد. کجا در دوره قبل از آن دو دوره و دوره هاي قبلي حرف از اختلاس هاي کلان شنيده بوديم ؟ عجيب تر اين که باز هم اين افراد در روي مردم مي ايستند تا دستاوردهاي مردم براي انتخاب فکر، دلسوزي و راستگويي را ناديده بگيرند و باز هم با جوهاي هيجاني و ارائه آمار هاي غلط دستاوردهاي دولت يازدهم را زير سوال ببرند. اين درحالي است که در آن دولت در سال 80تا 90 ميليارد دلار درآمد نفتي پوچ شد و ترديدي نيست که دروازه هاي کشور باز شد و هر چه قاچاق بود وارد کشور شد بنابراين صنعت کشور خوابيد و همه جوانان و فارغ التحصيلان بيکار شدند. در نتيجه سطح زندگي روزبه روز پايين تر آمد.
او افزود: اما دو دوره بعدي با تلاش شبانه‌روزي دولت روحاني و مذاکرات دقيق با نظارت مقام معظم رهبري ايران از ذيل فصل هفت تحريم منشور سازمان ملل درآمد و تحريم‌ها برداشته شد .ميزان صدور نفت به‌جاي4/2 ميليون بشکه در روز به 3.4 ميليون بشکه در روز رسيد. اين نتايج قابل کتمان است؟ اگر اکنون وزارت نفت در تمام مراحل فروش و صدور ، حفظ سهيميه و قيمت نفت حرف اول را ميزند. اين سر افرازي است .چرا با موفقيت مردم مخالفت مي کنين ؟ چرا با عزت مردم ايران مخالفيد؟ کجامي‌خواهيد ببريد کشور را ؟ اگر دولت در سه سال گذشته با دست خالي وقت و انرژي را براي مذاکرات خارجي گذاشته است تا بتواند جنگ و تحريم را از سر کشور دور کند. ولي باز در کنار آن توانست تورم 30 درصدي را به زير ده درصد برساند قابل انکار است؟در دوره گذشته اگر هم نفت مي فروختيم ، درآمدها را در جيب کشورهاي مختلف و آدم هاي مختلف در کشور هاي ديگر ميگذاشتيم تا اختلاس و دزدي کلان ايجاد شود اين چه مملکت داري بود؟
وي با بيان اينکه تحريم ها از طرف دشمن هوشندانه لحاظ شده بود، افزود: تحريم ها توانست همه کشور ها را همانگونه که دشمنان مي خواستند در مقابل ايران قرار دهد. بدخواهان توانستند اجماع جهاني عليه کشور طراحي کنند و خودشان گوشه اي بنشيند و مظلوم نمايي کنند چراکه تحريم فروش نفت براي ما بسيار تاثيرگذار بود چون اقتصاد ايران به نفت بستگي دارد.
مهرعليزاده درباره وابستگي به نفت در اقتصاد کشور اظهار کرد: قدرت و تدبير دولت اين بود که وابستگي بيش از 70 درصد به نفت را به زير 50 درصد رساند آن هم ، در شرايطي که تحريم ها هنوز به صورت عملياتي در همه ابعاد برداشته نشده است. با بيان اينکه تحريم ها در عرض 6-7 سال بر لايه به لايه اين کشور مستولي شده بود، افزود: انتظار داريد اين تحريم ها يک شبه برداشته شود اما در عراق که ذيل همين قطعنامه ها رفته بود، ديديد کاميون هاي سازمان ملل در خيابان مي گشتند و نان و دارو را در مقابل نفت مي دادند. حتي پس از حمله آمريکا و سقوط صدام و پس از گذشت يک دهه هنوز خيلي از تحريم ها باقي مانده است. جهان عزت مردم ايران را در برجام ديد و تحريم ها به شکل مکتوب برداشته شد اما آعمال آن در شبکه هاي مالي و بانکي زمان مي برد و تنها پس از آن بايد منتظر گشايش هاي ناشي از آن بود.
مهرعليزداه خظاب به حاضرين گفت: به عنوان کسي که در حوزه اقتصادي علم و تجربه دارم از شما مي خواهيم که شعار هاي پوپوليستي را نپذيريد و بدانيد تحريم ها پس از لغو به طور تدريجي و با رفع موانع، در آمدن سرمايه هاي ايرانيان به کشور و سرمايه ها ي خارجي، باز شدن راههاي بانگ هاي بين الملل براي اعتبارات نقش دارد . اين کشور حداقل به سالي 100 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد . اگر بخواهند با ترمز ها سير ورودسرمايه هاي خارجي را متوقف کنند که در 8 سال چنين کردند. بعد از تحريم اين فضاها ايجاد نخواهد شد.
وي تصريح کرد: ملت اگر تداوم اين دولت را تضمين کنند ، تداوم خدمات دولت به ويژه در حوزه برجام و باز شدن راه براي مسايل اقتصادي تضمين مي شود. در غير اين صورت شاهد اتفاقاتي مي شويم که تجربه آن را داريم و هرگز نميخواهيم به آن دوران برگرديم.
مهرعليزاده با بيان اينکه دولت روحاني دستاوردهاي متنوعي که در بخش هاي مختلف اقتصادي ، فرهنگي، اجتماعي و حتي آسايش مردم دارد، افزود: واقعيت اين است که متوليدن دهه 60 وقتي به سن اشتغال و تشکيل خانواده رسيدند، دولتي سر کار آمد که به دنبال اشتغال و باز شدن فضاي بين المللي بود اما دو دولتي که بايستي فضاي بالندگيشان را مهيا مي نمود همه چيز را از بين برد و به روش هاي عوام فريبانه روي آورد و پس از آنکه به جنگ و درگيري نزديک شديم دولت ديگري آمد که فضا را احيا کرد. حالا دوباره در انتخابات همان زمزمه ها تکرار مي شود. وعده سه برابر شدن يارانه ها را مي دهند. با کدام بودجه پرداخت ميکنند؟ همين يارانه 2 هزار ميليارد تومان در سال هزينه دارد. درحالي که دولت با مشقت آن را پرداخت مي کند نمي تواند يک سوم آن مبلغ را در طرح هاي عمراني هزينه کند. اين هزينه را چه کسي بر کشور تحميل کرده است؟ مگر امکان سه برابر کردن است؟ مگر اينکه آقايان همه چيز را تعطيل کنند و فقط يارانه پرداخت کنند. هر کدام از اين افراد که ميخواهيد به شکل صدقه پول بدهيد مي توانند هزار برابر يارانه توليد کنند . مديريت دولت بايد بتواند به نحوي مديريت کند که استعداد ها شکوفا شود و زمينه هاي فعاليت در کشور رشد کند.
وي در ادامه اظهار کرد: بعضي تصور ميکنند که باز هم با تکرار شعار هاي عوام فريبانه 12 سال پيش ميتوانند بر فکر انسان اثر بگذارند. ما به عنوان افراد علاقمند به آينده کشور آماده هستيم تا هرچه داريم در مسير سالم سرمايه گذاري کنيم . ايجاد اشتغال و هم افزايي بين مردم جز اين نيست که ادامه راه 4 سال گذشته را پيش ببريم وگرنه تمام آنچه حاصل شده را از دست مي دهيم. اگر در 3 سال دولت دولت تمام انرژي را براي برجام گذاشت و موفقيت قطعي حاصل کرد اثرآان در اقتصاد، رفع بيکاري و توسعه اشتغال در سالهاي آينده خواهد بود . اگر اشتباه کينم در همين مرحله اول سستي به خرج دهيم و شرايط طور ديگري شود، مقصر خودمان هستيم .
مهرعليزاده با تاکيد بر اطمينان به آگاهي و رشد فرهنگي مردم گفت: ملت اگر 4 سال پيش فردي ناشناخته در ابعاد وظايف رياست جمهوري را انتخاب کردند و از انتخاب خود راضي بودند و درسال 94 هم با انتخابات مجلس گام دوم را برداشتند. اين دفعه هم روحاني را انتخاب خواهند نمود که ميدانند در اداره کشوري که در ورطه جنگ و درگيري کفايت خود رانشان داده است و توانسته است بيکاري و تورم راکنترل کند.
او با ابراز اميدواري درباره حضور افتخار آفرين ملت براي آينده کشور، افزود: اميدواريم که ملت با حضورمرحله اولي خود اجازه ندهند که يک بار ديگر چالشي در کشور ايجاد شود که در آينده نتوانيم خودمان را ببخشيم .اگر گام اول را در 92 و گام دوم را در 94 محکم برداشتيم، گام سوم را در 96 بايد محکم تر برداريم .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

آنگونه که مهر روایت کرده، وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس دولت سیزدهم افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل در تولید هستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هدف صرفاً دیدن یک محصول نیست، بلکه در کنار آن مذاکره و تحکیم قراردادها است، لذا از دست اندرکاران این نمایشگاه می‌خواهم در مذاکرات و پیگیری‌ها مجدانه کار را دنبال کنند.

وی گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد. امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند کشور ما به فناوری‌های نوین دسترسی پیدا نکند، اما به لطف خداوند و به برکت تلاش نیروهای ما این دانش در کشور ما بومی شده است. تصور نشود اگر دو دانشمند و متخصصان را تحت فشار قرار دهند، می‌توانند ما را از دسترسی به دانش بازدارند.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: آنجا که بیشترین فشار دشمن وجود دارد، ما بیشترین موفقیت‌ها را داشتیم؛ برای مثال، در صنایع هسته‌ای و نظامی بیشترین فشار دشمن را داشتیم، در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در همین صنایع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم و دولت‌های مستقل را از پیشرفت بازبدارد، تصریح کرد: دنیا بداند علی رغم خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد، لذا جوانان می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری برای ملت خود و کشورهای منطقه و جهان مؤثر باشند.

وی گفت: قدرت نظامی بسیار مهم است، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند یک کشور را قدرتمند کند، قدرت تولید، اقتصاد و توانایی برای صادرات است، لذا به تولید کنندگان تاکید می‌کنم امروز در جایگاه تولید قدرت هستید. خط ترانزیتی ایران بسیار به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای حمل و نقل باشد.

رئیسی با بیان اینکه باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: خداوند همه امکانات را به صورت عادلانه در اختیار بشر قرار داده و می‌توان با فکر و اندیشه، همکاری و همگرایی و هم‌اندیشی، نیاز بشر را رفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند، اما متأسفانه جریان تحریم‌ها نمادهای ظلم به دولت‌ها و ملت‌ها است، نه فقط ظلم به یک ملت بلکه ظلم به تمام ملت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر با ایجاد تنگنا ملتی را از رسیدن به هدف و دستیابی به امکانات محروم کرد، این ظلم به یک اقلیم نیست بلکه به همه ملت‌ها و اقلیم‌ها است، اظهار داشت: تحریم نوعی جنگ است اما نه جنگ نظامی، جنگی که با این ابزار ملتی را از آنچه می‌تواند به آن دست یابد، محروم کند.

رئیسی گفت: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل بر خدا و با اتکا به داشته‌ها و توانایی‌های ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد، به نحوی که نه ما بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند فشارهای حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900143

دیگر خبرها

  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند