Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@19:08:33 GMT

اصل اقتدار نظام در برگزاری انتخابات مدنظر قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۸۴۶۰

به گزارش صدای ایران، مدیرکل سیاسی وزارت کشور اقتدار نظام را اصل برگزاری انتخابات عنوان کرد.

محمد امین رضا زاده در همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی در استان که در سالن همایش های استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در بحث های انتخاباتی امروز صرفا نشاط انتخاباتی و سلامت انتخابات در ردیف اول اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: نظام‌ جمهوری اسلامی سرآمد مردم سالاری دینی است و طبق اصل ۶ قانون اساسی امور کشور باید منطبق بر آرای مردم باشد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور افزود: همچنین با توجه اصل ۲۶ قانون احزاب و جمعیت ها و انجمن های اسلامی و تمامی اقلیته ای دینی می توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند و این‌مهم مشروط به موازین اسلامی است و نمی توان کسی را منع کرد.

رضا زاده افزود: انتخابات یک رابطه برد برد بین مردم و حکومت است و مشارکت مردم قدرت نظام را بالا می برد و مردم حس حفظ شانیت و احترام به رای خود را دارند.

وی تصریح کرد: ۴ اصل اساسی در انتخابات حایز اهمیت است و آن انتخابات سالم، امن، رقابتی و مشارکت حداکثری است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: نباید از امکانات دولتی و عمومی و بهره مندی جناحی شود.همچنین باید در شمارش آرا صداقت وجود داشته باشد.

وی گفت: در مجلس جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی شکل گرفت و در دولت های قبل در سال های ۹۲ و ۸۴ به لحاظ گرایش سیاسی، یک دولت برگزار کننده انتخابات بوده و جناح دیگری رای آورد و این نشان از صحت و سلامت انتخابات در ایران خبر می دهد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۴ انتخابات در ایران برگزار شده است و هیات نظارت نمی تواند افراد مورد نظر خود را انتخاب کند، افزود: هیات اجرایی معتمدین مردم هستند؛ فرماندار یا بخشدار یکی از ۱۳ نفر هیات اجرایی بوده و تنها حق یک رای دارند.

رضا زاده با دفاع از همه انتخابات های برگزار شده در کشور افزود: افراد حاضر بر صندوق ها و بازرسین دارای حق نظر بوده و تلاش بر سالم برگزار کردن انتخابات است و علاوه برآن نمایندگان تمامی کاندیداها در سر صندوق ها و لحظه شمارش حضور یافته و طبق قانون خلاف آن تخلف محسوب می شود.

وی گفت: امروز آنچه که اهمیت دارد بحث مشارکت است و انتظار می رود با ارایه راهکار های مناسب آمار مشارکت را بالا برد و این مهم مسئله استراتژیک است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد:همانطور در انقلاب و جنگ، اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل وجود نداشت و در انتخابات هم باید برای اقتدار نظام بر این‌ اصل استوار بود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!