Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه کرج با اشاره به تلاش عده‌ای برای دو قطبی‌سازی کاذب در آستانه انتخابات گفت: مراقب دو قطبی‌سازی کاذب در آستانه انتخابات باشید چون برخی در این ایام به دنبال دو قطبی‌سازی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج با اشاره به تقوا و آیات و روایات در این زمینه اظهار داشت: تقوا و نیکوکاری سبب می‌شود که انسان از حرام چشم‌پوشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکهحفظ نگاه توسط اهل ایمان باید مورد توجه قرار گیرد و گاهی یک نگاه سبب خسران بزرگی در انسان می‌شود، ادامه داد: چشم یکی از راه‌های فریب شیطانوزبان نیز یکی از ابزارهای هلاکت انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نمازبا تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جواناظهار داشت: رسول‌خدا(ص) در دوران سخت از ظرفیت‌های جوانان بهره‌گیری می‌کردند.

وی افزود: جوانان نقش مهمی در شکل‌دهی اجتماع دارند و دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند که هرکدام برای جامعه مفید است.

وی با بیان اینکه دشمن برای بی‌هویت کردن جوان ایرانی برنامه‌ریزی دارد،گفت: دشمن می‌خواهد عقبه نظام که همان جوانان هستند را از صحنه خارج کندو به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تلاش همه باید برای پرورش جوان انقلابی باشد،گفت: جوانان باید برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی نقش آفرینیو لازم است که دولت و متولیان امر برای جلوگیری از هرگونه آسیب در این زمینه ورود کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هر دستگاهی در حوزه جوانان برای خود برنامه‌ای دارد،گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به جای مچ‌گیری از همدیگر برنامه‌هایخود را برای جوانان تشریح کنند و نباید از ظرفیت‌های جوانان متخصص و متعهد بی‌بهره ماند.

وی با بیان اینکه اعتماد به جوانان مومن و انقلابی برای سازندگی لازم است،گفت: بسیج سازندگی نمونه‌ای از اعتماد به جوانان و ظرفیت‌های ذخیره شده این قشر است و لازم است که این ظرفیت‌هابرای آبادانی و سازندگی متناسب با توانایی و استعدادشان بهره‌گیری شود.

اما‌م‌جمعه کرج با بیان اینکه کمک به ایجاد شغل و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند در راستای حمایت از تولید داخلی باشد، تاکید کرد: در بسیج سازندگی اقدامات زیادی در زمینه ایجاد اشتغال،کارآفرینی و فرهنگی انجام شده و این موضوعدر روستاها و مناطق کم برخوردارنمود بیشتری دارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با کارگران اظهار داشت: پروژه دو قطبی‌سازی از چند ماه قبل توسط عده‌ای در حال شکل‌گیری بود و برخی دیگر نیز دانسته یا جاهلانه به این موضوع کمک می‌کردند.

وی با اشاره به تبیین این دو قطبی‌سازی و اعلام موضع معظم له و جمع شدن برنامه دو قطبی‌سازی، افزود: شورای نگهبان نیز در این راستا قاطعانه برخورد کرد و بعد از آن عده‌ای برای رای آوردن دوباره دنبال دو قطبی‌سازی دیگری در جامعه هستند و صفر و صد درست می‌کنند و نشر می‌دهند که اگر به ما رای ندهید این می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه سعی می‌کنند که اینگونه وانمود کنند که با رای دادن به برخی، آزادی‌های اجتماعی محدود می‌شود، ادامه داد: برخی اینگونه اعلام می‌کنند که در صورتی که به کسدیگری رای بدهید فضا اینگونه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی به امر به معروف و نهی از منکر ایراد می‌گیرند،گفت:لازم است برخی یک بار دیگر قانون اساسی را مطالعه کنند، ریشه انقلاب اسلامی امر به معروف و انقلاب ما به تاسی از حسین‌بن‌علی (ع) است و لازم است که مردم بصیر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد:این موضوع یک اصل استراتژیک مربوط به نظام ما است و طرح این موضوع که ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم سخن نادرستی است، رهبری انقلابفرمودند که برای رای بیشتر آوردن امنیت ملی کشور را به خطرنیندازید.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب مکرر فرموده‌اند که تهدیدهای دشمن برای حمله به ایران دروغ محض است، بیان کرد: هرگز این کار شدنی نیست و فرمایش ایشان این است که در تمام این سالها حضور مردم سایه جنگ را از سر کشور رفع کرده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که چرا برخی اینگونه اعلام می‌کنند که مدیریت آنها جنگ را از سر کشور دور کرده است، تصریح کرد: دلتان برای اسلام، قرآن و خون شهدا و برای انقلاب بسوزد و مراقب باشید.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: این را دنیا می‌داند و دیگران هم بدانند که به حول و قوهالهی با ایمان محکم مردم و توان نظامی بالای نیروهای مسلح و بسیج و فرماندهی رهبری معظم انقلاب هیچ کشوری فکر تعرض به ایران را نخواهد کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به توان دفاعی ایران اسلامی تاکید کرد:اسرائیل، انگلیس و آمریکا و ایادی و‌ اذنابشان بدانند که با وجود ایمان و اخلاق مردم و جوانان پاک و رهبری فرزانه انقلاب هر نقشه‌ای که داشته باشند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای دو قطبی‌سازی کاذب در آستانه انتخابات بیان کرد: مراقب دو قطبی‌سازی کاذب در آستانه انتخابات باشید چون برخی در این ایام به دنبال دو قطبی‌سازی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و لزوم توجه به انتخاب افراد اصلح و متخصص بیان کرد: انتخابات شورای شهر و روستا نماد مشارکت مردم برای سیاست‌گذاری شهری است.

وی با بیان اینکه باید به کاندیداهای شورای شهر به علتتخصص و تجربه در حوزه شهررای داد، افزود: شورای اسلامی شهر یک سازمان عمومی غیردولتی است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای شهر باید مشکلات مردم را بشناسد و برای رفع این مشکل اقدام کند،گفت: مردم باید بتوانند به راحتی به این افراد دسترسی داشته باشند و شورای شهر باید امانت‌دار رای و اعتمادمردم باشد و یکی از مسائل مهم امانتداری مردم انتخاب شهرداران امین و پاکدامن، متدین، شجاع و مردمی و مقید به انظباط مالی و ولایت‌مداری است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شورای شهر باید به مختصات شهر اسلامی در زمینه معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی کاملا توجه داشته باشد، تاکید کرد: یکی از دیگر مواردکه باید توسط شورای شهر مورد توجه قرار گیرد عدالت در خدمات شهری است و به محله‌های محروم‌نشین و مستضعف باید نگاه عدالت‌گستر داشته باشند و برنامه‌های آنها سلامت محیط زیست را به خطر نیندازد.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه کاندیداهای شورای شهر باید برای موضوع حمل و نقل و معابر عمومی برنامه محور باشند،گفت: وضعیت اماکن عمومی و وسایل نقلیه و اماکن طراحی شده باید مورد توجه رای دهندگان قرار گرفته و اینگونه نباشد که یک عابر نتواند از عرض خیابان عبور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی اوقات خطوط عابر پیاده در یک محدوده با هم فاصله دارند،گفت: در بازدید میدانی دیدم که در انتهای خط عابر یک دکل برق بود و این شرایط مشخص می‌کند که صرفا خط‌کشی برای رفع تکلیف بوده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ایجاد درآمد ماندگار برای شهر و برنامه‌های کاندیداها و اقدامات انجام شده باید در رأی دادن مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: شهر را نمی‌توان با اموال عمومی اداره کرد و باید درآمدزایی پایدار برای مدیریت شهر ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه شورای شهر باید در زمینه نظارتی با کم‌کاری، رشوه و تجمل‌گرایی مقابله کند، گفت: مقابله با سفرهای بیهوده و هزینه‌های گزاف از وظایف شورای شهر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در تایید صلاحیت‌ها علی‌رغم تذکرهای مکرر، برخی افرادی که صلاحیت لازم را داشتند،ردصلاحیت شدند، عنوان کرد: دیگرانی که صلاحیت نداشتن‌شان روشن است متاسفانه تایید شدند و عدالت انتخاباتی اقتضای این را دارد که دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/

R41451/P1377/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد

به گزارش جماران؛ متن پیام آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی به همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث بدین شرح است:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛

موضوع «جایگاه و موقعیّت بانوان‌» از دیر باز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمینه دیدگاههای گوناگونی‌ارایه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشته‌اند. که این موضوع با مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشنتر می‌شود.

در این میان مکتب حیات بخش اسلام‌ که کامل‌ترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار خلقت زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت‌: در هیچ‌مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته‌ و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است‌.

مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع ‌برخورد می‌شده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.

که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم‌(صلی الله علیه و آله) رفعت مقام و شأن والای ‌بانوان‌ را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرّر داشت‌.

و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصه‌های جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سالهای نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک ‌جبین تاریخ اسلام درخشید.

انسانی در میان دو دیوار بلندِ تحجر و تمدّن‌ِ کاذب‌. محبوسی در اعماق دو زندان‌: زندان جاهلیّت و زندان بردگی مُدِرن‌. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افتراءآت‌. مقهور دو فرهنگ‌، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی ‌و بعنوان علم و تمدن و تساوی حقوق‌. بالاخره فریادگری بدون فریادرس‌! و مُجرمی بدون ارتکاب جرم‌، مظلومی به ‌ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح‌!

در روزگاری که در تمام فرهنگهای اقوام و ملل جهان «زن‌» بعنوان یک‌ «موجود پست » و «طفیلی » و انسان درجه دوّم‌ مطرح بود و تلخی ‌و محرومیّت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی‌، چه فرهنگی و چه اقتصادی ‌سایه افکنده و مورد بدبینی‌ ها و آماج تهمت‌ها بود و از هیچ روزنه‌ای بر افق زندگی ‌او روشنایی نمی‌تابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع ‌کرد و افق زندگی او را از کَران تا کَران روشن نمود و ندای عطوفت‌آمیز پیغمبر رحمت‌، حضرت محمّد مصطفی(صلی الله علیه و آله) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ‌ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.

حضرتش موقعیّت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگی‌ ها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این‌موجود بدیع قرار داده است را گوشزد کرد و آیه‌هایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه‌کمالات و کرامت‌های انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.

«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»

«إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِینَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِینَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِینَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِینَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِینَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِینَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا»

و این نمونه‌ای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونه‌ای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته نیز به عنوان الگو معرفی می‌شود:

« ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ کَانَتَا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یُغْنِیَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیْئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَنَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ وَمَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِی أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ مِنْ رُوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِکَلِمَاتِ رَبِّهَا وَکُتُبِهِ وَکَانَتْ مِنَ الْقَانِتِینَ»

و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده‌است که توصیه می‌شود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثناء نمود.

امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام می‌دهد به دین مقدس ما نسبت می‌دهد در حالی که با این عمل می‌خواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن می‌باشد.

در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزار کنندگان این جلسه محترم و بویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نورمفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و متلمس دعای خیر می‌باشم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

قم مقدسه

حسین نوری همدانی

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی