Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:49:12 GMT

تذکر امام جمعه کرج به آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۸۷۵۰

تذکر امام جمعه کرج به آموزش و پرورش

کرج – نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به آموزش‌وپرورش تذکر داد و از استاندار و مسئولان دستگاه‌های نظارتی خواست مواظب باشند تا از امکانات دولتی برای انتخابات استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت ولادت علی‌اکبر (ع) که مزین به‌روز جوان است، گفت: جوانان در پیشبرد اهداف کشور نقش انکارناپذیری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جوانان همیشه مورد طمع دشمنان هستند، گفت: دشمنان با الگوسازی سعی بر بی‌هویت کردن جوانان ایرانی دارند تا بتوانند جوانان را در هر مسیری هدایت کنند.

خطیب جمعه کرج تأکید کرد: دمنان می‌خواهند عقبه نظام که جوانان هستند را از صحنه خارج کنند زیرا می‌دانند ایران کشوری جوان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بر تربیت جوانان انقلابی تأکید کرد و گفت: همه باید برای متخصص شدن جوانان ایرانی در اموری که منجر به پیشرفت کشور می‌شود، تلاش کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ما در مسیر تمدن بزرگ اسلامی حرکت می‌کنیم، گفت: برای رسیدن به مقصد نیازمند حضور جوانانی باایمان راسخ، عقیده محکم، اخلاق نیکو و تخصص لازم هستیم.

دولت برای حل مشکلات جوانان برنامه‌ریزی کند

وی با تأکید بر اینکه حاکمیت باید برای تربیت جوانان تلاش کند، گفت: دولت باید برای حل مشکلات جوانان برنامه‌ریزی داشته باشد.

خطیب جمعه کرج به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بهتر است کاندیداهای ریاست جمهوری به‌جای مچ‌گیری برنامه‌های خود به‌ویژه برای جوانان را تشریح و بیان کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مردم خوب می‌دانند که به چه کسی باید رأی دهند، خطاب به کاندیداهای انتخابات گفت: برنامه‌های خود را ارائه کنید موضوع جوانان امری چندبعدی است و مربوط به یک دستگاه نمی‌شود موفقیت وقتی حاصل می‌شود که همه در راستای هدف مشترک گام بردارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید امور به جوانان واگذار شود، گفت: امروز، روز کار برای کشور است هر جا از استعداد جوانان استفاده‌شده کشور پیشرفت کرده است.

وی در بخش دیگری به سالروز تأسیس بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفدهم اردیبهشت سال ۷۹ برای شکوفایی استعدادهای ذخیره‌شده جوانان و کمک به دولت برای آبادانی کشور پیشنهاد تأسیس بسیج سازندگی را دادند.

مردم به انتخابات سرسری نگاه نکنند

خطیب جمعه کرج برنامه‌ریزی و ساماندهی حضور جوانان برای سازندگی کشور، حضور و فعالیت جوانان جهادی در عرصه‌های که می‌توانند برای کشور مؤثر باشند و کمک به ایجاد اشتغال در کشور را سه دستورالعمل مورد تائید رهبری درباره بسیج سازندگی اعلام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه سه دستورالعمل رهبری، راهبرد اصلی بسیج سازندگی است، گفت: بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه فعالیت بسیج سازندگی در حوزه عمرانی خلاصه نمی‌شود، گفت: افراد متخصصی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در بسیج سازندگی مشغول فعالیت هستند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری به بیانات رهبری در جمع کارگران اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به اهمیت اشتغال، امنیت شغلی، معیشت و تولیدات داخلی تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبری در دیدار با کارگران تأکید کردند که مردم به انتخابات سرسری نگاه نکنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه از چند ماه قبل عده‌ای تلاش می‌کنند که جامعه دوقطبی شود برخی نیز برای تحقق این امر کمک کردند، گفت: اعلام موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد این موضع تمام شود.

مسئله دفاعی کشوریک امر استراتژیک است

وی بابیان اینکه برخی کاندیداها به مسائلی اشاره می‌کند و آن مسائل را مبنای برای رأی‌گیری می‌داند، گفت: برخی به مسئله آزادی‌های اجتماعی اشاره می‌کنند و به مردم القاء می‌کنند که اگر به آن‌ها رأی دهند از حقوق شهروندی بیشتری برخوردار می‌شوید و اگر به دیگری رأی دهید معلوم نمی‌شود در آینده چه خواهد شد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اظهارات برخی کاندیداها در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: قانون اسلام اگر جای مورد تعرض قرار گیرد و حرفی به‌گزاف زده شود جوابی خواهد داشت متن قانون اساسی در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر واضع و مشخص است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ریشه انقلاب اسلامی ایران امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: حرکت ائمه در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری مسئله دفاعی کشور را یک امر استراتژیک دانست و گفت: کاندیداها در این زمینه باید موضع صریح داشته باشند برخی مدعی هستند اگر به مار رأی ندهید جنگ می‌شود این حرف درستی نیست.

وی تأکید کرد: رهبری دراین‌باره به کاندیداها فرمودند؛ برای رأی به دست آوردند امنیت ملی کشور را به خطر نیندازید زیرا تهدید حمله نظامی دشمن به ایران دروغ محض است.

مردم مراقب دوقطبی‌های کاذب باشند

خطیب جمعه کرج گفت: این مسئله را دنیا می‌داند دیگران هم بداند به حول قوه الهی باایمان محکم مردم و توان نظامی بالای نیروهای مسلح و رهبری هیچ کشوری نه‌تنها قدرت حمله بلکه فکر تعرض به ایران را نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: باوجود رهبری، ایمان و اخلاص مردم و جوانان پاک و انقلابی اسراییل، انگلیس، آمریکا و متحدانش کاری از پیش نمی‌برند و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مردم باید مراقب دوقطبی‌های کاذب باشند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مشارکت مردم برای سیاست‌گذاری مدیریت شهری است این شوراها مظهر حقوق شهروندی هستند.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک شورای عمومی و یک‌نهاد غیردولتی است، گفت: شوراها خارج از سلسله‌مراتب قوای سه‌گانه عمل می‌کنند.

به گفته خطیب جمعه کرج شورای شهر باید از مشکلات مردم آگاه باشد و برای رفع آن‌ها برنامه داشته باشند باید مردم به‌راحتی به کاندیداها دسترسی داشته باشند.

یکی از مصادیق مهم امانت‌داری رأی مردمانتخاب شهردارانمقید به انضباط مالی است نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه شوراهای شهر و روستا باید امانت‌دار رأی و اعتماد مردم باشند، گفت: یکی از مصادیق مهم امانت‌داری رأی مردم انتخاب شهرداران امین، متدین، شجاع، ساده‌زیست مردمی، مقید به انضباط مالی و ولایتمدار است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: شوراها باید به مختصات شهر اسلامی مخصوصاً معماری اسلامی توجه کنند یکی دیگر از مسائلی که باید موردتوجه شوراها باشد عدالت در تقسیم خدمات شهری است به محله‌های محروم نشین باید نگاه عدالت‌گستر داشته باشند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید سلامت محیط‌زیست را به خطر بی اندازد، گفت: باید آسایش جانبازان و معلولان در شهر فراهم باشد.

خطیب جمعه کرج ضمن انتقاد از وضعیت معابر شهر که برای جانبازان و معلولان مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: نمی‌شود شهر را صرفاً با اموال عمومی اداره کرد باید درآمدزایی کرد حال این سؤال مطرح است تاکنون وضعیت درآمدزایی شهر چگونه بوده است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: شورای شهر باید با توجه به وظیفه نظارتی که دارد با رشوه، اسراف و ریخت‌وپاش‌های در هزینه‌های شهرداری مثل سفرهای بیهوده، حقوق گزاف مقابله کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت صلاحیت‌ها، گفت: بااینکه مکرر تذکر داده شد برخی افرادی که صلاحیت لازم رادارند رد شدند دیگران صلاحیت نداشتنشان روشن است متأسفانه تائید شدند.

وی بابیان اینکه عدالت انتخاباتی اقتضای این را دارد که یعنی دقت بیشتری شود، گفت: مسائلی که مطرح شد حق‌الناس است نمی‌دانم آقایان چگونه پاسخ خواهند داد.

خطیب جمعه کرج خطاب به مردم گفت: وقتی دیگران این‌گونه عمل کرده‌اند شما خودتان مراقب باشید که رأی خراب نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به افرادی که پول در جیب می‌گذارند و به این وسیله رأی می‌خرد، گفت: این سؤال مطرح می‌شود آیا آن‌ها احساس مسئولیت می‌کنند که چنین خرج می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به مردم گفت: عملکرد، مواضع، پاک دستی و ولایتمداری کاندیداها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شنیده‌شده از امکانات دولتی برای انتخابات یک کاندیدای خاص استفاده می‌شود آقایان این کار را نکنند که خلاف قانون و شرع است.

خطیب جمعه کرج در ادامه به آموزش‌وپرورش تذکر داد و از استاندار و مسئولان دستگاه‌های نظارتی خواست مواظب باشند زیرا حضور کسانی که در انتخابات نقشی دارند در جلسات حزبی و گروهی تخلف انتخاباتی است و مشارکت مردم را ضایع می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه فعلاً تذکر می‌دهم، گفت: اگر آقایان به قانون پایبند نباشند نام کسانی که برخلاف قانون عمل می‌کنند را از پشت تریبون نماز جمعه اعلام می‌شود تا مردم کسانی که در این استان اهل زد و بند هستند، را بشناسند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت