Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - کانال توسعه یافته پاناما امروز میزبان ورود بزرگترین شناور کانتینری موسوم به COSCO Development از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بود.

شناور کانتینربر نئوپاناماکس COSCO Development با ظرفیت 13 هزار و 92 TEU بزرگترین شناوری است که به لحاظ ظرفیت و ابعاد از زمان گشایش کانال توسعه یافته پاناما در ماه ژوئن سال 2016 میلادی تاکنون از این کانال عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اواخر سال گذشته میلادی شناور کانتینری موسوم به Valparaiso Express با ظرفیت 10 هزار و 500 TEU متعلق به شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلماناز کانال توسعه یافته پاناما عبور کرد.

شناور COSCO Development سفر خود را از آسیا آغاز کرد و با 366 متر طول و 48.2 متر عرض بزرگترین شناوری خواهد بود که به زودی به کرانه شرقی آمریکا می رسد و در چندین بندر آن طی هفته آینده پهلو می گیرد.

این شناور در خدمات هفتگی ائتلاف اقیانوسیه موسوم به SAX برای اتصال بنادر کرانه شرقی آمریکا به آسیا و از طریق کانال پاناما فعال است و11 فروند شناور با ظرفیت متغیر 11 تا 13 هزار TEU در خدمات هفتگی SAX فعالیت دارند.

اعضای ائتلاف اقیانوسیه متشکل از شرکت کشتیرانی کاسکو چین، OOCL هنگ کنگ، CMA CGM فرانسه و اورگرین تایوان است که به لحاظ حجم بار یکی از بهترین مشتریان کانال پاناماست.

بنادر کرانه شرقی آمریکا در سال جاری میلادی در میزان جابه جایی بار رکورد زدند. بنادر Savannah، چارلستون و ویرجینیا که شناور کانتینری COSCO Developemnt قرار است، هفته آینده درآنها پهلو بگیرد به موجب حجم بالای سرمایه گذاری برای پهلودهی به شناورهای بزرگترِ عبوری از کانال پاناما عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشتند.

کانال پاناما تا به امروز شاهد ترانزیت بیش از یک هزار و 200 فروند شناور نئوپاناماکس و به طور میانگین شش فروند در روز بوده است.

این در حالی است که در آغاز سال جاری میلادی ترانزیت تنها دو تا سه فروند شناور از کانال پیش بینی شده بود. افزون بر آن، 15 خط کشتیرانی مسیرهای خود را به سمت کانال پاناما برای بهره مندی بیشتر از کانال تغییر داده اند.

شناورهای کانتینری 43 درصد از ترافیک آبراههای جدید کانال توسعه یافته را تشکیل می دهند و پس از آن شناورهای حمل LPG و LNG به ترتیب با 29.1 و 8.3 درصد قرار می گیرند. ترانزیت شناورهای فله بر، تانکرها و شناورهای حمل خودرو نیز از کانال توسعه یافته پاناما انجام می شود.

تقاضای حمل کانتینری از عرضه پیشی می گیرد

اگرچه بازار کشتیرانی کانتینری به دنبال ظهور بحران مالی جهانی در سال 2008، شرایط خوبی را سپری نکرده است، اما اخیرا، شرایط در صنعت مذکور کمی رو به بهبود به نظر می رسد.

به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در تحلیل شرایط اخیر بازار کشتیرانی کانتینری یادآور شد: برغم اینکه از زمان آغاز بحران مالی جهانی در سال 2008، صنعت کشتیرانی روی خوش به خود ندیده است، اما اخیرا شرایط در صنعت مذکور روند بهبود نسبی را در پیش گرفته است.

این تحلیل در ادامه با اشاره به اینکه درآمد صنعت کشتیرانی کانتینری از آغاز بحران مالی جهانی 2008، به شدت کاهش یافته است، نوشت: در نیمه نخست سال جاری میلادی، میانگین شاخص نرخ کرایه حمل بار به 64 پوینت رسید که نسبت به میانگین سال 2016، رشد 42 درصدی را به همراه داشت، اما از سوی دیگر با توجه به اینکه شاخص نرخ کرایه حمل چارتر در پایان ماه فوریه سال جاری به سطح پایین تاریخی 39 پوینت رسید، می توان گفت که شاخص مذکور در حالت رکود در سال جاری نیز باقی مانده است.

از سوی دیگر شاخص نرخ کرایه حمل در ماه مارس سال جاری میلادی به 47 پوینت رسید.

دلیل تغییر در نرخ کرایه ها را می توان تا حدی به حرکت سریع خطوط کشتیرانی برای چارتر کشتی ها جهت تامین مقتضیات ساختار سرویس دهی ائتلاف های جدید، مربوط دانست.

شروع حرکت رو به جلوی اخیر را می توان در راستای افزایش انتظارات دانست، به طوری که انتظار می رود رشد تقاضا از عرضه در سال جاری میلادی پیشی گیرد و بدون شک، فعالیت تسریع یافته چارتری نیز در تحقق این امر کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، بازار انگیزه مضاعفی را از تغییرات سریع اخیر در بخش عرضه وتقاضا دریافت کرد.

کلارکسونز با پیش بینی اینکه تقاضا دو تا چهار درصد از عرضه پیشی در سال جاری پیش خواهد گرفت، افزود: میزان تقاضا در کل سال جاری ممکن است محدودتر باشد، اما همچنان یک تغییر امیدوار کننده است.

سال مالی شرکت های کشتیرانی ژاپن چگونه پایان یافت؟

سال مالی سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن در 31 روز ماه مارس سال جاری میلادی در حالی به پایان رسید که تنها شرکت MOL سودده اعلام شد.

سال مالی سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن با سودده بودن MOL و ضررده بودن NYK و K Line به کار خود در 31 ماه مارس سال 2017 میلادی پایان داد.

بدترین وضعیت را شرکت کشتیرانی NYK با ثبت زیان خالص 365 میلیارد و 700 میلیون ینی ژاپن تجربه کرد. این درحالی است که شرکت کشتیرانیِ مذکور در سال مالی گذشته درآمد خالص 18 میلیارد و 200 میلیون ینی را ثبت کرده بود.

این گزارش ضمن اشاره به درآمد شرکت NYK و رسیدن آن از دو تریلیارد و 270 میلیارد ین در سال مالی گذشته به یک تریلیارد و 920 میلیارد ین در سال مالی 2017 افزود: زیان عملیاتی نیز به 18 میلیارد ین رسید. این درحالی است که رقم مذکور در سال مالی 2016 میلادی 48 میلیارد و 900 میلیون ین اعلام شد.

با وجود بهبود ملایم در سطح بسیار پایین نرخ حمل و نقل بار از آغاز سال 2016 میلادی، عملکرد تجاری شرکت های کشتیرانی ژاپن در مقایس? سال به سال با افت همراه بوده است.

در سایه ابهام موجود بر فضای تجاریِ صنعت کشتیرانی، شرکت کشتیرانی K Line از افزایش زیان خود طی سال مالی 2016 و رسیدن آن به 139 میلیارد و 400 میلیون ین خبر داد.

این رقم در سال گذشته مالی 51 میلیارد و 400 میلیون ین اعلام شد.

از سوی دیگر، میزان درآمد شرکت کشتیرانی K Line از یک تریلیارد و 240 میلیارد ین به یک تریلیارد و سه میلیارد ین رسید و با کاهش همراه بود. افزون برآن، زیان عملیاتی شرکت در سال مالی 2017 میلادی 46 میلیارد ین و درآمد عملیاتی آن 9 میلیارد و 400 میلیون ین اعلام شد.

شرکت کشتیرانی K Line گفت: در تجارت کانتینری، جابه جایی بار در نیمه دوم سال مالی 2017 میلادی با رشد همراه بود به ویژه در خدمات رسانی به منطقه شرق ـ غرب اما به اندازه ای نبود که بتواند افت شدید حاکم بر بازار حمل و نقل بار در آغاز سال مالی 2017 را کنترل کند از این رو میزان زیان در شرکت ها با افزایش همراه شد.

بازار فله نیز شاهد افزایش جابه جایی در آغاز سال مالی 2017 بود اما در بین سه شرکت مذکور در مسیر بهبود قرار نگرفت.

در این میان، شرکت کشتیرانی MOL تنها شرکتی بود که توانست سال مالی 2017 میلادی را علی رغم کاهش درآمد با سود به پایان برساند.

بر همین اساس، درآمد خالص شرکت کشتیرانی MOL به پنج میلیارد و دویست ین رسید. میزان سود عملیاتی شرکت نیز به دو میلیارد و 500 میلیون ین رسید. این درحالی است که میزان درآمد با کاهش همراه بود و از رقم یک تریلیارد و 710 میلیارد ین در سال مالی 2016 به یک تریلیارد و 500 میلیارد ین در سال مالیِ 2017 رسید.

تلفات جانی در کشتی سازی سامسونگ افزایش یافت

تعداد کشته شدگان حادثه سقوط یک دستگاه جرثقیل در یارد کشتی سازی سامسونگ کره جنوبی به شش تن رسید.

روز دوشنبه در پی حادثه برخورد دو جرثقیل در یارد Geoje کشتی سازی سامسونگ و سقوط یکی از آنها با محموله در سکوی نفتی با حضور بیش از 100 کارگر، پنج نفر جان خود را از دست دادند و یکی از کارگران که وضعیت نامساعدی داشت به تعداد قربانیان افزود.

یکی از آتش نشان های حاضر در ایستگاه Geoje در این باره گفت: کسانی که جان خود را از دست دادند در برخورد مستقیم جرثقیل با بار قرار داشتند و زنجیر فلزی منجر به آسیب تعدادی دیگر از کارگران شد.

ناحیه ای که جرثقیل بر روی آن افتاد یک سکوی نفتی جدید به ارزش 500 میلیون دلار بود که کشتی سازی سامسونگ در حال ساخت آن برای شرکت تابع? Total نروژ بود.

این شرکت به رسانه ها گفت: خوشبختانه هیچ یک از کارمندان در این حادثه آسیب ندیده اند و هنوز نمی توان میزان خسارت و تاخیری که به دنبال این حادثه در تحویل سکو شاهد آن خواهیم بود را تعیین کرد.

رئیس کشتی سازی سامسونگ از خانواده های قربانیان به موجب حادثه رخ داده پوزش خواست و گفت: همدردی خود را با خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه تلخ اعلام می دارم.

تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده کشتی سازی به کار خواهم گرفت چرا که تهدید بزرگی برای جان کارگران به حساب می آید.

مدیر کشتی سازی به روزنامه های محلی کره گفت: وقوع این اتفاق به موجب عدم رعایت فرآیند اصولی در عملیات قابل پیش بینی بود. این اتفاق به خوبی عدم هماهنگی بین اپراتورهای جرثقیل و راهنمایان را نشان داد.

شایان ذکر است، پلیس کره پرونده ای مبنی بر شناسایی عوامل پشت صحنه این حادثه شامل خطای انسانی و مسائل مربوط به رعایت مقررات تشکیل داده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پرواز با وسیله نقلیه شخصی هم اکنون به سرعت در حال پیشرفت است زیرا فناوری های جدیدی توسعه یافته اند. مرحله بعدی صنعت پروازهای شخصی به زودی آغاز می شود که شامل تولید نسخه ای از این نوع هواپیما است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی هنگامیکه «فهرست جهانی هواپیماهای برقی عمود پرواز» (World eVTOL Aircraft Directory) اعلام شد، فقط تعداد کمی هواپیمای برقی با این مشخصات ثبت شده بودند. اکنون ۸ سال از آن تاریخ گذشته و بیش از هزار طرح اولیه هواپیمای برقی عمود پرواز ثبت شده اند.

بسیاری از هواپیماهای جدید قرار است در ۳۶ ماه آینده عرضه شوند اما به نظر می رسد شرکت Pivotal Helix زودتر از بقیه بازار را تصاحب کند. این شرکت قصد دارد به زودی ارسال محموله های نخستین هواپیمای برقی عمودپرواز تجاری خود را آغاز کند.

نخستین مرحله تحویل هواپیماهای برقی عمودپرواز این شرکت در ماه جولای سال جاری انجام می شود. البته فروش تجاری محصولات این شرکت از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ۴ هواپیما و همراه ۲ شبیه ساز پرواز را سفارش داد که در فوریه ۲۰۲۴ میلادی تحویل شدند.

این آزمایشگاه هم اکنون مشغول ارزیابی پتانسیل هواپیمای برقی عمود پرواز مذکور برای طیف وسیعی ازماموریت ها از جمله نظارت، عملیات نیروهای مخصوص، تامین ذخایر برای مناطق دور افتاده و عملیات های نجات است.

این یکی از طرح های مربوط به خودروهای عمودپرواز است که تحت بررسی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند. شرکت مذکور بخشی از نقشه مسیر توسعه محصول خود را منتشر کرده که شامل یک نسخه ۲ نفره از هواپیمای عمود پرواز هلیکس با ۱۲ پروانه (به جای هلیکس ۸ پروانه ای در حال تولید) و یک نسخه با قابلیت حمل بار ۴۵۰ بار یا فرد به طور خودران است.

هواپیمای برقی عمود پرواز این شرکت با بهای ۱۹۰ هزار دلار، نسبت به هلی کوپترهای معمول ارزان تر است.

کد خبر 6096273 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟