Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری حول مسائل سیاسی آغاز شد.

به گزارش عصر ایران، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای انجام دومین مناظره وارد صداوسیما شدند. هاشمی طبا اولین نامزد و حسن روحانی آخرین نامزدهایی بودند که وارد صداوسیما شدند.

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت 16:30 آغاز شد.

*جدیدترین خبرها از مناظره دوم:
18:49- روحانی در حال بیان نظرات خود در مورد سخنان 5 نامزد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




18:47- میرسلیم در حال بیان نظرات خود در مورد سخنان روحانی است.


18:44- قالیباف در حال بیان نظرات خود است.

باید به مردم اعتماد کرد. اولین تکریم اهالی فرهنگ، واگذاری امور فرهنگ به خودشان است. اگر نام می‌بریم ابزاری از یک شخصیت در حوزه موسیقی خوب نیست. خانه موسیقی را در شهر تهران همه مجموعه را ده‌ها میلیارد کمک شد. امروز اقتصاد سینما را در شهر تهران دنبال کردیم. ده‌ها سالن تئاتر و چندین هزار صندلی سینما ایجاد شد. 12 سال توفیق خدمت به اهالی هنر را داریم.

چرا مردم را می‌ترسانیم؟ اگر کسی قدر صلح را بداند، بنده و امثال بنده‌ایم. بهترین یارانمان را در جنگ از دست دادیم. برادرمان را از دست دادیم.

می‌دانیم که اگر قدرت نداشته باشیم ما را زیر پا له می‌کنند. وعده‌ای می‌دهم انجام می‌دهم. اگر شما نتوانستید عمل کنید به دیگران نسبت ندهید


18:42: رییسی در حال بیان نظرات خود است.

مصرف منابع حداکثری، تولید سودآور و گسست‌های اجتماعی از ویژگی‌های زندگی غربی است. در زندگی اسلامی عمران و آبادی طبیعت، مصرف بهینه منابع، وحدت، ایثار و ... است. اگر دولتی انقلابی تشکیل نشود این ارزش‌ها محقق نمی‌شود.

آیا وعده‌هایی که دولت داد عمل شد یا نه؟ من کرمانشاه و کردستان رفتم. مردم اشک می‌ریختند.

محرمانگی در دولت ما نخواهد بود.

18:40- جهانگیری در حال بیان نظرات خود است.

سبک زندگی از موضوعات مهمی است که رهبری مطرح کرده‌اند و در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گرفته است. اما در حوزه اقتصاد هم مشکلاتی در این زمینه داریم. مثلا کشور ما در منطقه‌ای خشک قرار دارد ولی سرانه مصرف آب در کشور ما بالاست.

تنوع قومی زیادی در کشور ما وجود دارد که این تهدید نیست، بلکه فرصت است. لر و بلوچ و عرب و آذری و فارس و دیگران در کنار هم هستند و هیچ قومی ایرانی‌تر از دیگری نیست.

دولت معتقد است هر قومی باید زبان مادری خود را حفظ کند و این سیاست را درباره کردها و دیگران اجرا کرده است.


18:38- هاشمی طبا در حال بیان نظرات خود در مورد سخنان روحانی است.


ما از نظر فرهنگی کم کار کرده ایم، اما اگر بخواهیم به جایی برسیم ، باید همه درستی ها را بگوییم تا سبک زندگی درست در جامعه ایجاد شود

ما قرارداد کرسنت داشتیم که به خاطر آن 14.5 میلیارد دلار جریمه شدیم، اما ما به دلیل عدم اجرای آن در دولت نهم و دهم جریمه شدیم

18:34- روحانی: مساله فرهنگ و سبک زندگی جامعه ما یک مساله بنیادین است و در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی شده و ما امروز شاهدیم که مردم احساس آزادی بیشتری می‌کنند.

ما باید بدانیم که چگونه می‌خواهیم با مردم رفتار کنیم. آیا می‌خواهیم در زندگی آنها بیشتر مداخله کنیم؟ باید مردم انتخاب کنند، دولتی که همه چیز را از کمک مردم می‌خواهد حل کند یا دولتی که با مداخله و انحصار می‌خواهد مسائل را حل کند.

انشقاق ایجاد نمی کنیم. درصد ایجاد نمی کنیم. رئیس جمهور صددرصد مردم است. کپی برداری ناشیانه نکنیم. یک جایی در کشوری جنبش 99 درصدی بود.در کشور انشقاق ایجاد نکنیم.

یک جایی جنبش 99 درصدی بود حالا ما در ایران چون سال 96 است بگوییم 96 درصدی؟ این کارها را نکنیم

دیدیم در پایان دولت هایی که وعده وعید می دادند وضع مردم چگونه شد؟ چگونه عزت مردم به بازی گرفته شد... امروز آرامشی در جامعه به وجود آمده
روی موشک شعار نوشتند و شهر زیرزمینی نشان دادند که برجام را به هم بزنند

سوال مجری از حسن روحانی: وجه تمایز سبک ایران اسلامی از سبک غربی چیست؟ چه برنامه ای برای ترویج سبک زندگی ایران اسلامی دارید؟

18:33- حسن روحانی به عنوان نفر اخر پشت تریبون قرار گرفت.


18:27- جهانگیری در حال در مورد بیان نظرات خود بعد از اظهار نظر 5 نامزد دیگر انتخابات است.

چرخ فرهنگ با دستور و به صورت چکشی به راه نمی‌افتد. باید اداره امور به مردم سپرده شود. مردم عزیز، یادتان می‌آید وضع اقتصادی ما چه بود؟ دارو پیدا نمی‌شد و بیماران ما بخصوص بیماران سرطانی عذاب می‌کشیدند، سیلوهای گندم خالی بود، مردم شب‌ها در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا صبح بتوانند چند سکه بخرند.

مردم! شما به صحنه آمدید و تهدیدات را برطرف کردید. من اصلاح‌طلب هستم. خاتمی با گفت‌وگوی تمدن‌ها، به اقتصاد و فرنگ کشور روح داد. من امروز دوباره احساس خطر می‌کنم. من می‌دانم ایجاد دوقطبی جعلی در جامعه چه بلایی بر سر کشور می‌آورد. کشورهای منطقه را نگاه کنید. وعده‌های توخالی، مردم را به نظام بدبین می‌کند تا جایی که رئیس مجلس هم فریاد زد که این وعده‌ها عملی نیست.

امروز دو روش متفاوت برای اداره کشور در برابر هم قرار گرفته‌اند. در یک طرف جریانی قرار دارد که سعی داشت با ماجراجویی و بگم‌بگم‌ها ناپختگی و بی‌تجربگی خود را پنهان کند و این جریان امروز ممکن است با رویکرد دیگری به صحنه بیاید. با فرار روبه‌جلو چیزی حل نمی‌شود. مگر یادمان رفته بیلبوردهایی در تهران نصب شد برای خالی کردن دل ظریف و همکارانش و همان افراد امروز با برجام عکس یادگاری می‌گیرند.

"من جهادگرم". رهبری در جلسه سران قوا گفتند جهانگیری چپ و اصلاح طلب بود، اما به صداقت او ایمان دارم



18:24- هاشمی طبا در حال بیان نظرات خود است.

خوشحالیم با تدبیر مقام معظم رهبری و خون شهدا اقتدار ملی ما حفظ شده است. گداصفت خواندن ملت و توزیع پول میان آنها با این اقتدار همخوانی ندارد.

تهدید امنیت داخلی ما از طریق امنیت سرزمینی است و باید برنامه ششم توسعه برای حل آن تلاش کند نباید فراموش کنیم که حرف هایی مثل اینکه یک دختر 16 ساله با زودپز در زیرزمین خانه اش انرژی هسته ای تولید می کند، در شان ملت ایران نیست و ضربات زیادی به کشور زد


18:22- حسن روحانی در حال بیان نظرات خود است.

قدرت یک کشور از مؤلفه‌های مختلف تشکیل می‌شود و باید ببینیم قدرت ما از چند سال قبل بیشتر است یا کمتر. امروز ما در شرایطی هستیم که ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه از دید همه جهانیان مطرح است.

امروز درباره مهمترین معضل منطقه یعنی مسأله سوریه دارد مذاکره می‌شود و ایران و روسیه و ترکیه بار اصلی را بر دوش دارند. چه زمانی ایران چنین نقش تاثیرگذاری داشته است؟

این ادعا مطرح می‌شود که وضع جوانان ما در دولت گذشته بهتر بود. پس چرا اشتغال تقریباً صفر بود؟ چرا برای جوانان ما در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ اقدامی نشد؟ امروز 300 هزار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده است. 100 هزار شغل در دو سال گذشته در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.




18:20- میرسلیم در حال بیان نظرات خود در مورد سخنان جهانگیری است.

شعارهای زیبایی دادید، اما سوال در مورد اقتدار بود که مستلزم تجهیزات اقتدار و برتری علمی است . در صحنه نوآوری چه می خواهیم بکنیم؟ در صحنه رشد فناوری چه می کنیم.

صنایع دفاع ما باید تقویت شود. اگر ما امروز در زمینه فناوری موشکی حرفی برای گفتن داریم و نگرانی امریکا از این است به پشتوانه 30 سال سابقه ای است که در کشور انجام شده است. در دولت شما اعتبارات تحقیقاتی به زیر نمی درصد رسید باید به 4 درصد می رسید.

آنهایی که دارای دانش در زمینه سازه هدایت الکترونیک هستند باید تقویت شوند. اگر می خواهید پیشرفت کنید باید اینها را محکم بگیرید

بفرمایید برای اینها چه کار کردید ؟ فرصت های بسیار مهمی را از دست داده اید و ما نمی توانیم به شما اعتماد کنیم با این که دوستتان داریم .. ببخشید


18:17- قالیباف در حال بیان نظرات خود است

آقای جهانگیری! باید با صداقت بیشتر سخن بگوییم. به گونه‌ای سخن می‌گویید که گویی فقط طایفه خاصی سیاست بلدند و فقط آنها می‌توانند اداره کنند. باقی یا تندند، یا بلد نیستند.

شما از همه بهتر می‌دانید که من منتقد جدی دولت نهم و دهم بودم.

ویژگی دولت قبل، اعتماد به جوانها بود.

روندی که در دولت شما هست، دنبال تجارت خودشان هستند. فرصت را به نسل جدید بدهید، مطمئنا بهتر از شما اداره می‌کنند

به تعبیر آقای میرسلیم، افراد حاضر دنبال شرایط اقتصادی خود هستند و بسیاری هم بیکار وجود دارد


18:15- رییسی در حال بیان نظرات خود در مورد سخنان جهانگیری است.

مهم‌ترین مولفه امنیت ملی در کشور ما مردم همیشه در صحنه هستند.

اگر از نیروهای مسلح نام می‌بریم، اگر از بسیج نام می‌بریم، اگر از نیروهای مدافع حرم نام می‌بریم در بخش امنیت سخت هستند اما امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کنار آن امنیت جامعه را امن می‌کند.

در کنار امنیت سخت، امنیت اقتصادی، فرهنگی می تواند جامعه را امن سازد.

اگر در کشور به فقر و بیکاری توجه نکنیم اینها می تواند زمینه های ناامنی را فراهم کند



18:10- جهانگیری در حال پاسخ به سوال مطرح شده است.

یکی از مهمترین مهارت های رئیس جمهوری این است که چم و خم سیاست ورزی به طور کامل آگاه باشد، لازمه آن داشتن صداقت و تجربه عملی است.

من اصلاح طلبم و در دولت و مجلس بوده ام، دغدغه ام همیشه توسعه ایران بوده است و معتقدم با قدرت فرهنگی ایران باید قدرت اول منطقه می بودیم، چرا نیستیم؟

ماشین اقتصاد کشور از ته دره بیرون آمده است، فرهنگ غنی ما دشمنان ویران گر را هم می تواند اصلاح کند اما از این قدرت به درستی استفاده نکردیم.

ناپختگی و بی تجربگی باعث شد این مسئله به درستی پیش نرود، باید فرهنگ غنی صلح طلب و مدارای ایرانی را به دنیا نشان دهیم
اگر این اتفاق نیفتد در داخل هم به جای یکدیگر می افتیم، به عنوان یک ایرانی مسلمان و انقلابی به فرهنگ خودمان افتخار می کنم، باید جلوی ماجراجویی دوباره را گرفت، جایگاه رئیس جمهوری محل کارآموزی سیاستمداران تازه کار نیست.

مردم ایران هوشیار باشید که می خواهید فردای فرزندان شما چگونه باشدیک لحظه رای می دهیم و آینده کشور شما رقم می خورد


18:10- سوال از جهانگیری: کشور عزیز ما ایران، امن ترین و قدرتمندترین کشور منتطقه است، برنامه دولت شما برای استمرار و تقویت این قدرت چیست؟



18:09- بر اساس قرعه کشی جهانگیری به عنوان نامزد پنجم پشت تریبون قرار گرفت.



18:04- هاشمی طبا در حال استفاده از زمان خود برای پاسخ دادن به سوال های نامزدهاست.

در چند زمینه می توانیم ارتباطات خود با همسایگان را گسترش دهیم،یکی بحث صادرات انرژی است، دومی دفاع از آنچه ما داریم و دیگران هم به صورت مشترک با ما از آن برداشت می کنند. یادمان باشد که اگر بخواهیم همه چیز را ناگهانی حل کنیمبه چراغ جادو نیاز داریم
اعتباراتی که مجلس تصویب می کند کفاف کار امروز دولت را نمی دهد، اما برای آینده وعده های زیاد می دهیم، اگر در سیاست خارجی هم چنین وعده هایی بدهیم راه را اشتباه رفته ایم.

اگر در زمان تحریم ها استقامت می کردیم و خود را تقویت می کردیم، دنیا می فهمید ما ضعف نداریم. نیازی نیست ما بگوییم ضعف داریم، خود آنها می فهمند. یکی از ارکان بزرگ اقتصاد مقاومتی، صادرات است، صادرات نیاز به فعالیت تاجران و بازرگانان دارد، نباید به آنها بگوییم زالوصفت

امروز اگر ماشین آلات ایرانی صادر شود، مردم کشورهای اسلامی دیگر به آن به عنوان دستاورد انقلاب نگاه می کنند.باید به سرمایه گذاران تضمین برای آینده داده شود



18:01: حسن روحانی در حال بیان نظرات خود در مورد سیاست خارجی است.

بسیار مهم است بتوانیم از قدرت دیپلماسی برای امنیت خود و ثبات منطقه استفاده کنیم و هم قدرت خودمان را بالا ببریم . در این دولت از روز اول از اهرم سیاست خارجی استفاده شد سال ها بود این اهرم کنار گذاشته شده بود.در این مذاکرات هسته ای توانستیم حرف خودمان را به کرسی بنشایم ؛ چیزی که کسی باور نمی کرد.

می گفتند روزی که هسته ای به ثمر بنشیند NPT را چه می کنید ؟ آژانس اعلام کرد که همه مسائل گذشته بسته شده است
با همین قدرت دیپلماسی داریم امروز برای سوریه مبارزه می کنیم .اگر می خواهیم از مسائل منطقه درست استفاده کنیم باید بتوانیم در میز مذاکره درست عمل کنیم . من هم در دفاع مقدس و هم در مذاکرات سیاست حضور داشتم دفاع مقدس تمام شد اما آیا حقوق ما گرفته شد؟ مابقی را دیپلمات های ما باید می رفتند و حقوق ما را می گرفتند.

امروز هم در منطقه اینچنین است در دیپلماسی است که امنیت منطقه را به بحث می گذاریم




17:59- میرسلیم در حال پرسیدن سوال از هاشمی طباست.

نفرمودید چگونه می خواهید از حق ما در مذاکره با افغانستان بر سر سد هیرمند دفاع کنید؟

چطور می خواهید با قطری ها مذاکره کنید؟ ما سفره مشترکی داریم که به نفع بیگانگان بر سر برداشت از آن رقابت داریم

ایرانی ها را ماموران ترکیه کتک می زنند

چطور می خواهید با تفلیسی ها برخورد کنید که زن ایرانی را لخت می کنند؟

جواب صحیحی بدهید


17:57- قالیباف در حال بیان نظرات خود در مورد سیاست خارج است.

اولویت را به دیپلماسی اقتصادی می‌دهم.

اگر دولت یازدهم می‌گوید در دیپلماسی مذاکره موفق بودم، دلیلش اقتدار سابق ما در دیپلماسی قدرت بوده است.

ما در دولت خود وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل خواهیم داشت.

کشور ما از ابتدا رویکرد وارداتی داشته. باید به صادرات تغییر دهیم و همه مراکز سیاست خارجی ما نماینده فروش کالای ایرانی باشند

17:54- رییسی در حال بیان نظرات خود است.

دیپلماسی ما باید با توجه به اولویت‌های کشور تنظیم شود. اگر امروز اقتصاد مقاومتی است باید دیپلماسی اقتصادی را در جهان دنبال کنیم.

ما با همسایه‌های خود باید روابط بسیار خوبی داشته باشیم. با عراق رابطه خوبی داریم اما سهم ما از تجارت با عراق چقدر است؟

هویت ایرانی نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد.

دولت نباید اجازه دهد پاسپورت ایرانی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

17:52: جهانگیری: باید از تمام ظرفیت های خود در سیاست خارجی استفاده کنیم. اصغر فرهادی یک فرد است اما جایزه می گیرد و تبدیل می شود به فرهنگ این کشور

در سیاست خارجی نیازمند استفاده از همه ظرفیت های کشور هستیم. در کناردیپلماسی رسمی کشور باید به دیپلماسی عمومی هم توجه کنیم

هنرمندان ما باید در صحنه بین المللی بدرخشند. فرهادی یک فرد است در اسکار جایزه می گیرد... با همه محدودیت ها می تواند فیلم بسازد. توریسم و گردشگری یکی از بهترین عرصه های دیپلماسی عمومی است. قدرت نرم جمهوری اسلامی را باید به همراه قدرت سخت آن ارتقا دهیم


17:48- هاشمی طبا در حال بیان نظارت خود است.

طبیعی است که نگهداری شان جمهوری اسلامی در همه دنیا از یک سو و ارتباطات حسنه و تعامل فی مایبن دولت جمهوری اسلامی با دولت های دیگری که به رسمیت شناخته شده اند، در تمام زمینه ها مورد نظر است

البته این موضوع به عملکرد و نگاه دولت های مقابل بستگی دارد

ما همسایگانی داریم که با حفظ عزت و اقتدار خودمان باید با آنها در تعامل باشیم، فرهنگ ارتباطی بر اساس آنچه در اسلام گفته شده باید وجود داشته باشد

طبیعی است که همواری در مقابل عناصری که از صهیونیست ها و استکبار جهانی دستور می گیرند استقامت داشته باشیم، اگر اخلاق خوش داریم، استقامت هم داریم

درباره تهدیدات کشورهای منطقه، در درجه اول خود مردم این کشورها باید با این تهدیدات مبارزه کنند

باید با یک استراتژی مورد تائید نظام تصمیم گیری کنیم و نیروهای دفاعی خود و عناصر فرهنگی کشورهای دیگر را تقویت کنیم

17:48: سوال از هاشمی طبا: مهمترین اولویت های سیاست خارجی شما جیست؟ بویژه چه سیاست و برنامه ای برای تقویت جریان مقاومت و مقابله با جریان تروریست دارید؟



17:47- بر اساس قرعه هاشمی طبا پشت تریبون قرار گرفت. مجری برنامه لحظه‌ای او را میرسلیم خطاب کرد.

17:42- رییسی:

اطلاعاتم نسبت به برجام، جلساتی که شرکت کردم، نه به میزان دیپلمات‌ها ولی در جریان هستم. از دیپلمات‌هایمان و زحمتکشان این عرصه سپاسگزاریم.

گفتند هم چرخ ساتریفیوژ بچرخد، هم چرخ زندگی مردم. آیا این اتفاق افتاده است؟

آقای ظریف گفتند آمریکایی‌ها نه به متن برجام متعهد بودند، نه به روح برجام. تحریم بانکی برقرار است. یک بانک دست چندم متوسط در ترکیه گفته یک‌سری ال‌سی باز شده است.

حال باید چه کنیم؟ معتقدیم در مقابل دشمن نباید ضعف نشان داد.

حادثه منا اتفاق افتاد 500 خانواده ما کسانشان در منا جان باختند؛ چند روز گذشت و اگر رهبری با قاطعیت اظهارات نمی کردند ورق برنمی‌گشت

از موضع اقتدار برخورد کردن با مسائل متفاوت است تا موضع هر چه پیش آمد خوش آمد

هر دولتی باید به این تغهد وفادار باشد ؛ یک شوخی کنم حتی در مورد توافق های قبل از انقلاب؛ اگر توافقی را مجلس رد نکند دولت باید به آن وفادار باشد

ما حتما می توانیم در دولت کار و کرامت این مسئله را از موضعی که مردم عزیز ما به دولت می دهند بتواند برخورد کند تا حقوق مردم حفظ شود

17:39- جهانگیری:

فکر می‌کنم مردم در جریانند که وقتی دولت یازدهم آمد وضع کشور چه بود. مردم برای تهیه دارو و شیرخشک نوزادان چه می‌کردند. این دولت در همه زمینه‌ها موفق بود، گرچه نواقص را قبول دارم.

یکی از موفقیت‌ها در تاریخ ایران، برجام بوده است. ما حق هسته‌ای را به ثبت رساندیم، ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کردیم. اگر برجام نبود صادرات نفت ما متوقف می‌شد. امروز با افتخار می‌گوییم کشور در حال توسعه است. بعد از برجام،‌ما به جای یک میلیون بشکه نفت، الان دو نیم میلیون بشکه نفت صادر میکنیم


ده‌ها میلیارد دلار پول مسدودشده ایران بازگشت. البته به بدعهدی آمریکایی‌ها هم معتقدیم


17:36- هاشمی طبا: برخی گفتند تحریم در کشور ما اثر ندارد.

پلاسکو چند ساعته فرو ریخت و 20 روزه آوار برداری شد

در تحریم، برخی مثل کبک سرخود را زیر برف کردند و گفتند که تحریم ها اثر ندارد، و مواد مورد نیاز کشور را از کشورهای دیگر با چند برابر قیمت خریدند ماشین های سوپر لوکس را به جای پول نفت می گرفتند از کشورهایی که نفت می فروختند

چنین میراثی به دولت رسیده است، ممکن است برجام مشکلاتی داشته باشد که یقینا در هر معاهده ای مشکلاتی است

قطعا هر دولتی در معاهده ها می خواهد به نفع خود تفسیر کند که ما باید پایداری و مقاومت کنیم در این خصوص اگر در زمان جنگ با سهمیه بندی کالاها، کنترل ارز، و فروش نفت هفت دلاری، کشور اداره شد، در زمان تحریم هم باید چنین می کردیم

وقتی باز و آزاد و دلخواه همه و خودمان شروع به ولخرجی کردیم و خزانه ارزی مملکت را خالی کردیم، برخی از دوستان کف می ز

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)