Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه امروز در چهارمحال و بختیاری هم زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور نمازگزاران در این استان برگزار شد؛ ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت مردم همیشه در صحنه این استان برای حضور حداکثری در حماسه عظیم انتخابات، از مردم خواستند انتخاب اصلح را فدای مسائل جناحی و سیاسی نکنند و تنها سرنوشت کشورشان را درنظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه امروز در چهارمحال و بختیاری هم زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور نمازگزاران در این استان برگزار شد؛ ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت مردم همیشه در صحنه این استان برای حضور حداکثری در حماسه عظیم، از مردم خواستند انتخاب اصلح را فدای مسائل جناحی و سیاسی نکنند و تنها سرنوشت کشورشان را درنظر بگیرند.

متن خطبه‌ها را در زیر بخوانید:

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: برخی آقایان با نگاه به خارج کشور را به حال خود رها کردند/ مردم به دور از نگاه جریانی مصلحت نظام را در نظر بگیرند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: باید از استحاله نظام جلوگیری کنیم و نگذاریم نظامی با نام اسلامی راهی برخلاف منویات رهبری در پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه اهل تقوا نباید نسبت به موضوعات مطرح در جامعه بی‌تفاوت باشند، افزود: متاسفانه برخی از جریان‌ها قصد وارد کردن فرهنگ بیگانه به کشور را دارند و اگر چنین اتفاقی در جامعه بیافتد ارزش‌های جامعه و انقلاب‌اسلامی از بین می‌رود.

نکونام با اشاره به خطراتی که ترویج فرهنگ بیگانه در کشور برای ملت دارد یادآور شد: استحاله نظام با نفوذ در مسئولان کشور شکل می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: با نفوذ دشمن، استحاله در کشور شکل می‌گیرد و نگاه‌ها به سمت تعامل با بیگانه و توجیهات غلط صورت می‌گیرد بنابراین اهل تقوا نباید نسبت به این موضوع که جزء ارکان اساسی سیاست‌گذاری رهبر معظم انقلاب است حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برخی از آقایان با نگاهی که به خارج دارند کشور را به حال خود رها کرده‌اند و دم از ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌زنند.

نکونام با بیان اینکه متاسفانه مسیر انقلاب در مسیر نادرستی قرار گرفته‌است، تاکید کرد: اشتغال باید با نگاه به درون و تبادل با بیرون انجام گیرد و ما با یک انتخاب صحیح می‌توانیم مسیر انقلاب را اصلاح کنیم.

امام جمعه شهرکرد به نقش مردم در تصمیمات مهم کشور و مقابله با فتنه‌هایی که از اوایل انقلاب شاهد آن بودیم را اشاره و بیان داشت: این موضوع بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم انتخابی صورت بگیرد که مسیر ناصحیحی که در کشور صورت گرفته است اصلاح شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری انتخابی که براساس معیارهای غیرجناحی و حزبی باشد را مهم و اساسی خواند و عنوان داشت: مردم باید به دور از نگاه جریانی مصلحت نظام‌اسلامی را در نظر بگیرند.

وی تخلف از فرمان ولی‌امر مسلمین رابسیار ناپسند عنوان و تاکید کرد: وقتی ولی‌امر و رهبر دعوت به شرکت در انتخابات می‌کند باید به دعوت او لبیک گفت.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: جامعه باید نسبت به فردی که از فرمان ولی‌ امرشان سرپیچی می‌کند عکس‌العمل نشان دهند و آن فرد نباید مورد تشویق قرار بگیرد.

نکونام با اشاره به اشاعه فرهنگ و سبک زندگی متقیان در زندگی، یادآور شد: ما باید ادامه دهنده راه صادقین باشیم و در زیر پرچم صادقین که مصداق بارز آن معصومین و مقام معظم‌رهبری است قرار بگیریم.

امام جمعه لردگان: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی می کند/ کاندیداها و مردم اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند حجت الاسلام و المسلمین انصاری امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن رعایت تقوای الهی، با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه انتخابات گفت: هر قدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد توطئه های دشمن کمرنگ تر خواهد شد.

وی امنیت کشور را مدیون شجاعت و رشادت های شهدا و مردم دانست و افزود: ما رئیس جمهوری می خواهیم که شجاع باشد و از چنگ و دندان دشمن نترسد.

حجت الاسلام انصاری به شاخصه های یک ریاست جمهوری توانمند اشاره داشت و گفت: توانائی و کارآمدی، تعهد به اسلام، سعه صدر، استقامت و پایمردی، صبر و پایداری، تحمل افکار دیگران، شجاعت، پشت کار، روحیه استادگی در برابر دشمن، دشمن ستیز و دشمن شناس باشد، ایمان و عمل صالح داشته باشد، با بزرگان دینی مشورت داشته باشد، در اداره کشور بازرسان مخفی برای پاک بودن مدیرانش بگمارد تا گزارشات درستی به اوبدهند و بر خورد کند با متخلف از جمله شاخصه های یک رییس جمهور خوب است.

رعایت حریم اسلامى در تبلیغات‌

وی افزود: نامزدهاى انتخاباتى و هواداران آن‏ها در هرصورت باید در عمل، التزام به قانون داشته باشند و بر همین اساس باید تصمیمات قانونى شوراى نگهبان حتى اگر به ضرر خودشان بود را بپذیرند.

انصاری، با نصیحتى به تمامى نامزدها و هواداران کاندیدهای ریاست جمهوری و شورای های شهر گفت: سعی کنید تبلیغات انتخاباتى شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایى که با شؤون اسلام منافات دارد، جلوگیرى گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت، حفظ اسلام است.

روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع)

انصاری در بخش دیگر سخنان خود با تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: دوره جوانى، زمان تلاش، کوشش، تحرک و نشاط است. یک جوان باید با اراده و پشتکارى قوى و عزمى راسخ بکوشد و از کار و تلاش نهراسد و از بحران‌ها و فراز و فرودهاى زندگى به سلامت عبور کند.

وی گفت: مدیران ما باید ظرفیت‌هاى عظیم این قشر را باور داشته باشند و همچون بزرگان این انقلاب، راه را براى ورود جوانان به عرصه‌هاى مختلف اجتماعى هموار سازند.

به بهانه سالروز تشکیل بسیج سازندگى- محرومیت وفقرزدایى‌

امام جمعه لردگان با اشاره به هفته بسیج سازندگی و محرومیت زدایی در کشور اشاره داشت و گفت: فقر و محرومیت از مشکلات مهم کشور محسوب مى‌شود. بخش عمده‌اى از فقرا و محرومین در نواحى روستایى زندگى مى‌کنند و بنابراین توجه به روستاها در کانون برنامه‌ها و طرح‌هاى فقرزدایى و رفع محرومیت قرار گیرد.

آزادسازى هویزه‌

انصاری در پایان به آزاد سازی شهر هویزه اشاره کرد و گفت: شهر هویزه در ۱۰ کیلومترى جنوب غربى سوسنگرد، که دشمن در آغاز جنگ با اشغال شمال و شرق هویزه، عملاً آن‌را محاصره کرد. و سرانجام عملیات بیت‌المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز یا على‌ابن‌ ابىطالب(ع) آغاز شد از یوغ دشمن آزاد گردید.

گفتنی است، در بین سلاطین از ورزشکاران و کماندوکاران لردگانی که در کشور گرجستان مدال آورند تقدیر و تشکر شد.

امام جمعه شلمزار:

حضور حداکثری و انتخاب اصلح خواست رهبر از مردم/برجام نه؛ حضور مردم در صحنه و اقتدار نیروهای مسلح خطر جنگ را از سر کشور و ملت برداشت

حجت الاسلام سلطان زاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: رعایت تقوای الهی در جای جای دین و کتاب آسمانی‌مان قرآن کریم سفارش شده است و انتخابات یکی از عرصه هایی است که باید در آن رعایت تقوا بشود و چه آنهایی که انتخاب می شوند و چه آنانی که انتخاب می کنند باید تقوا را در تصمیماتشان لحاظ نمایند.


امام جمعه شلمزار افزود: کسانی که توانایی دارند باید وارد عرصه انتخابات شوند اما باید توانایی های خود را به دیگران هم برای بالابردن قدرت تشخیص مردم اعلام کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و همچنین امیرالمونین علیه السلام گفت: نباید امرا و حکام سبکی از زندگی را برگزینند که مردم نیز با تاسی از آن همان راه را پیش گیرند و در مسیر سقوط قرار گیرند چراکه زندگی مردم به حکام زمان نزدیک می شود، اگر حکام زمان اشرافی گری را ترویج کنند زندگی مردم هم به سمت اشرافی گری سوق می یابد و اگر قناعت پیشگی را پیش گیرند مردم نیز همانگونه رفتار می کنند.

حجت الاسلام سلطان زاده در ادامه بار دیگر به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: کسی که خود را در معرض توانایی رای مردم قرار می دهد در حالی که از او اصلح تر نیز وجود دارد بدعت گذار است.

وی در تبیین شاخص های افراد اصلح گفت: داشتن تجربه افرادی که انتخاب می شوند در سرنوشت آینده کشور و مردم بسیار مهم و اثرگذار است و باید در انتخابات دقت کنیم و فکر کنیم ببینیم چه کسی می تواند در حل مشکلات کشور و مردم بیشتر اثر مثبت بگذارد.

حجت الاسلام سلطان زاده در آغاز خطبه دوم مهمترین مناسبت های هفته آتی را تشریح کرد و گفت: دو میلاد پر برکت در هفته آینده پیش رو داریم که امیدواریم این دو میلاد منشاء خیر و برکت در زندگی مردم و آینده کشور شود.

وی به اولین مناسبت هفته آینده در روز دوشنبه ۱۸اردیبهشت ماه مصادف با ۱۱شعبان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان اشاره کرد و ضمن آرزوی سلامتی و سعادت برای همه جوانان این مرز و بوم جوانان را مایه افتخار کشور معرفی کرد.

امام جمعه شلمزار در سفارش به جوانان گفت: بسیار سفارش شده است که جوانان خود را به ادب و علم زینت دهند.

حجت الاسلام سلطان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنی از حضرت علی علیه السلام گفت: بهترین چیزها برای یک جوان آن است که جوانان و نوجوانان مسائلی را آموزش ببینند که توانایی در آن زمینه دارند یا بدان علاقمند هستند.

وی در ادامه به جشن میلاد حضرت قائم (عج) اشاره کرد و افزود: نیمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت قائم ۲۲ اردیبهشت ماه را به همه منتظران ظهور آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امام جمعه شلمزار در ادامه خطبه دوم به حادثه روزهای گذشته در استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: در هفته کارگر شاهد بروز حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر بودیم، اتفاقی که همه ایرانیان را نتاسف و متاثر کرد و عده ای از هموطنان زحمتک شمان را از دامان خانواده شان گرفت.

وی با اظهار تاسف از این حادثه و اعلام همدردی با بازمندگان این حادثه خطاب به مسئولان یادآور د: چرا مسئولان پس از وقوع حادثه یادشان می افتد که باید اقدامی بکنند؟ چرا بعد از انفجار این معدن یادتان افتاد معوقات کارگران را بدهید؟ چرا به گزارش انباشته شدن گاز متان در معدن و کمبود اکسیژن بی اعتنا بودید؟

امام جمعه شلمزار به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و تاکید کرد: اینکه در انتخابات ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا چه فرد یا افرادی منتخب مردم شوند چندان مهم نیست هر چند مهم است اصلح باشند اما بسیار مهم است که در انتخابات مردم حضوری حداکثری داشته باشند.

حجت الاسلام سلطانزاده با انتقاد از سخنانی که برخی می گویند برجام باعث شد سایه جنگ از سر کشور برداشته شود گفت: آنچه سایه جنگ را از سر کشور و ملت رفع کرده است اقتدار نیروهای مسلح و حضور مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی است

وی در انتقاد از کسانی که این روزها در برابر عربستان کوتاه آمده اند و مصالحه کرده اند و کسانی که اقدام به تسخیر سفارت عربستان کردند را خطاکار می خوانند خاطرنشان کرد: چرا آنهایی که تریبون در اختیار دارند در برابر اقدام انقلابی کسانی که سفارت عربستان را تسخیر کردند جبهه گیری می کنند اما در برابر آنهایی که که به ساحت مقدس اسلام، نظام و مردم اهانت می کنند هیچ واکنشی ندارند؟ چرا با برخی که با چاپ کتاب و انتشار مطالب در فضای مجازی و... در حال اهانت به کشور و مردم و نظام و دین هستند برخورد نمی شود اما با کسانی که برای صیانت از حریم کشور و پاسخگویی به گستاخی اعراب اقدامی هر چند اشتباه انجام دادند اینگونه رفتار می شود؟

امام جمعه سامان: مردم در انتخابات شورای و ریاست جمهوری آگاهانه رای بدهند

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور با بیان اینکه دوشنبه ۱۱ شعبان ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است، اظهار داشت: معمولا بحث جوانان که مطرح می‌شود ما همیشه مطالبات خودمان از جوانان را می‌گوییم در حالی که باید همیشه به مطالبات جوانان بپردازیم.

ملک پور با بیان اینکه ما نسبت به جوانان مدیون هستیم، بیان داشت: در حال حاضر صحبت هایی در مورد بیکاری و ازدواج جوان تحصیل کرده در جامعه مطرح است و این‌ها فاجعه و مصیبت است این‌ها را باید گفت برای این‌ها باید یک فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره بر اینکه دغدغه اصلی مسولین باید جوان و کار و ازدواج جوان باشد، دغدغه به این معنا که از بیکاری و ازدواج نکردن جوانان جامعه مسئولین کشوری و به تبع مابقی و خودمان خوابمان نبرد، اذعان داشت: بخشی از بیکاری و ازدواج جوانان باید فرهنگ سازی صورت گیرد و سنت ها و فرهنگ های غلط باید از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور با اشاره بر اینکه در برنامه ها تلوزیون و مابقی برنامه و سرگرمی ها باید به گونه ای باشد که جوانان جذب برنامه شوند ، بیان داشت: جوانان که نمی توانند ازدواج کنند باید حکومت هزینه اش را بپردازد نه برای اعطای وام دردسر های زیاید برای جوانان ایجاد کنیم
ملک پور بیان داشت: کاری باید در راستای جوانان انجام داد تکریم جوانان است و باید به جوان ارزش قائل شد و مجلس باید تصویب بکند برای آن‌ها ارزش قائل شویم.

وی با اشاره بر اینکه ما در برخورد با جوان‌ها اجازه‌ی آزمون و خطا به او بدهیم، بیان داشت: باید به جوان اجازه تجربه را بدهیم به او اعتماد کنیم اما از دور مواظبت کنیم.

امام جمعه شهر سامان با اشاره بر اینکه انسان با عمل خود حٌسنِ عاقبت یا بد عاقبتی را رقم می زند و فرصت های که در اختیار ما است را باید قدرشان را بدانیم، اذعان داشت: عمل پاک بهترین توشه تقواست برای خود توشه بگیرید زیرا بهترین توشه (برای آخرت) پرهیزکاری است ای اهل خرد تقوا داشته باشید و خودم وهمه شما عزیزان را توصیه به رعایت تقوای الهی می نمایم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور با بیان اینکه ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی است عمده کار بسیج سازندگی محرومیت زدایی و فقرزدایی است امروزه فقر و محرومیت از مشکلات مهم کشور است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دیداری که با کارگران داشتند، حضرت آقا تاکید کردند مسئولان کشور باید اولویت های کار کشور را حفظ کنند.

محسن ملک پور با بیان اینکه یکی از اعتراضات جدی مقام معظم رهبری به مسئوولان کشور رعایت نکردن اولویت های همچون محرومیت و فقر زدایی بیکاری جوانان و... در دولت های مختلف و عرصه های مختلف است بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار (خطاب به کاندیداها) فرمودند «شعارها را جوری انتخاب کنید که همه بدانند شما می خواهید از قشرهای ضعیف کشور و طبقات ضعیف کشور حمایت کنید» این خیلی مهم است.

وی با اشاره بر این که مقام معظم رهبری فرمودند «اصلاح یک اظهار نظر وتفکر غلط دربارهء عامل ایجاد امنیت کشور است»، تصریح کرد: مسئله ای که باید مورد دقت نظر جدی قرار بگیرد، نباید به بهانه انتخابات با امنیت کشور بازی شود نباید برخی برای کسب رأی بیشتر یا به بهانه های دیگر مساله امنیت ملی کشور، امنیت مردم را بازیچه قرار دهند.

ملک پور با بیان اینکه حضرت آقا انتقاد کردند از کسانی که حضور خود را موجب دور شدن سایه جنگ از کشور می دانند و در شرایط کنونی رهبری عزیز برای چندمین بار این مطلب را می فرمایند ربطی به مسائل جزئی انتخاباتی کشور و یا تقویت وتضعیف یک کاندیدای خاصی ندارد این مساله از اساس با انتخابات کاری ندارد، تصریح کرد: که هیچ یک از کاندیداها حق ندارد که به بهانه انتخابات با امنیت ملی کشور بازی کند ویا این خطای محاسباتی را ایجاد کند که امنیت مردم وحمله دشمن و یا عدم حمله او به آن ها ربط دارد ودر صورت نبود آن ها امنیت کشور به خطر می افتد.

وی با اشاره بر اینکه امنیت ایران و حفظ جان و مال و آبروی مردم از مسائلی نیست که بتوان به عنوان یک بازیچه انتخاباتی از آن بهره برد و با بازی کردن با امنیت روانی مردم از آن ها رأی گرفت اذعان داشت: برای همین رهبر معظم انقلاب که همیشه اصرار داشته و دارندکه به مردم نگویند که به چه کسی رأی بدهید یا به چه کسی رأی ندهید و حال هم بر همین مساله تأکید دارند می فرمایند که با امنیت کشور بازی نشود و اظهارات نادرستی که خطای محاسباتی ایجاد می کند صورت نگیرد.

ملک پور با بیان اینکه امنیت کشور بخاطر حضور مردم و تلاش مردم در صحنه ها به خصوص انتخابات است، بیان داشت: کسی نباید با امنیت مردم بازی کند مردم هم با بی توجهی به انتخابات نگاه نکنند در انتخاب خود نهایت دقت را به کار بگیرند و بر اساس رعایت ملاک ها و شناخت جدی و حق و وظیفه خود در انتخابات مسئولان کشور را به کار ببرند.

وی با اشاره بر اینکه رأی مردم امانت است، امانت مردم باید حفظ شود عنوان کرد: انتظار مردم از مسئولین برگزاری انتخابات این است دقت در حفظ امانت شود، وزارت کشور واستانداری ها و فرمانداری و بخشداری ها و چه شورای نگهبان و چه در تبلیغات و به خصوص در صدا و سیما دقت شود امانت داری شود این حق الناس است.

ملک پور با بیان اینکه در مورد انتخابات شوراها که در همان روز ۲۹ اردیبهشت، برگزار می شود وآن اینکه در انتخابات شوراها ملاک را کار آمدی و نشاط ومتدین بودن را لحاظ کنید و این مهم است بیان داشت: اگر شوراها کارآمد وچابک و کار بلد نباشند کار روز مرهء مردم به مشکل بر می خورد و تأکید می کنم در انتخابات شوراها فامیلی عمل نکنید چرا که شهر و روستا ضربه می خورد.

وی عنوان کرد: شوراها چه شوراهای روستاها چه شورای شهر نقاط قوت و ضعف وجود داشته این نقاط قوت وضعف را بررسی کنید تحلیل کنید آگاهانه رأی بدهید و رأی خودتان را به میدان بیاورید انتظار داریم یک شورای کارآمد و انقلابی و مؤمن انتخاب شوند.

امام جمعه سامان با بیان اینکه دوشنبه ۱۱ شعبان روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است وسالروز آزادی سازی هویزه و روز جهانی صلیب سرخ وهلا احمر که این ایام را هم روز جوان و هم سالروز آزاد سازی هویزه را محضر همه شما نمازگزاران تبریک عرض می کنمبیان داشت: جوانان ایران اسلامی شایسته بهترین ها هستند ومسئولان می بایست در

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد