Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: دربخش دوم مناظرها از هر نامزد انتخاباتی یک سوال پرسیده می‌شود و آن‌ها 2 دقیقهزمان دارند تا به سوالات پاسخ دهند.

سوال اول طبق قرعه کشی به اسحاق جهانگیری رسید و او به این سوال برنامه دولت شما در استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری و سینمایی کشور برای تحقق گفتمان امام و انقلاب و حفظ ارزشهای اسلامی ایرانی چیست؟ پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانگیری: فرهنگ ایرانی و اسلامی سهم مهمی در اقتدار کشور دارد و ما قادر خواهیم بود در این خصوص مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی و هم مسائل داخلی کشور را حل کنیم. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با مسائل اسلامی و ایرانی باشد گام‌های بلندی برداشتند ما باید به آنها آزادی عمل بیشتری بدهند.

نباید آنها نسبت به کارهای هنری که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام می دهند با محدودیت روبرو شوند. به هیچ وجه از کسی پذیرفته نیست هنرمندی که تمام مراحل قانونیش را طی کرده یک مقامی بخواهد مانعش شود. در کشور باید قانون مبنای کار باشد. هنرمنددی فیلم سینمایی را تهیه کند همه مراحلش را طی کند اما با مشکل روبرو شود.

دولت تمام همتش را به کار می‌گیرد که هنرمندان بتوانند فعالیت‌شان را انجام بدهند. در آموزش و پروزش به عنوان مبنای آموزشی کشور مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود. دانشگاه‌های به عنوان منبع تولید علم و فناوری که مهمترین نقش برای توسعه کشور دارند باید از آزادی عمل و از امنیت کامل برخوردار باشند.

برنامه عملی شما برای تقویت بعد پرورش نظام آموزشی کشور چیست به نحوی که فارغ التحصیلان کشور بهره مندی برای زندگی و کار و ساختن جامعه‌ای پویا باشند؟

قالیباف: برای اجرای هر برنامه‌ای من جمله همین برنامه که چالش بین حوزه‌های دانشگاهی با حوزه ای مربوط به صنعت و کارگاه های ماست، قبل از آن باید بدانیم که رویکرد ما چیست؟ در همین جلسه صحبت ها نشان می دهد که دو تفکر اینجا وجود دارد. یک تفکر این است که معتقد است نداریم یعنی به منابع داخلی، نیروهای داخلی، به منابع مادی و انسانی.

خیلی توجه ندارند بیشتر به دنبال سرمایه خارجی هستند ما هم به آن معتقد هستیم که سرمایه خارجی لازم است ولی اساس داخل است. می‌گویند نمی شود، به نوع رویکردها و روش‌های مدیریتی کار و یا نمی‌توانیم در حقیقت بحث تفکری که باعث شده است که ما نه از منابع استفاده کنیم و نه اینکه می شود و نه اینکه می توانیم این از مشکلات ماست یعنی ما بسنده کردیم به حرف و شعار و من فکر می‌کنم واقعا این چهار سال گذشته برای شعار و حرف بس است.

یک تفکر هم تفکر دولت مردم است که تفکر دولت مردم معتقد است که ما به اندازه کافی سرمایه های مادی و انسانی داریم روشهای مناسب خوب را با جوانان عزیزمان و تکنولوژی داریم و می توانیم 5 میلیون شغل را ایجاد کنیم می توانیم سامانه ملی کارانه را سازمان بدهیم و بتوانیم این ارتباط را مخصوصا همین محیط دانشگاهی برقرار کنیم و می‌توانیم به قشر محروم و کم درآمد بتوانیم یارانه آنها را افزایش بدهیم و میتوانیم رونق اقتصادی و تحول اقتصادی را در طول 4 سال آینده به جامعه بیاوریم و دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم.

سیاست و رویکرد شما در ایجاد اتحاد و همکاری میان قوا چیست و در صورت بروز اختلاف تا چه اندازه خود را ملتزم به قانون می دانید؟

میرسلیم: اهمیت قوه مجریه بسیار بسیار زیاد است و قابل مقایسه نیست با سایر قوا. خود باید در درجه اول مجری قانون باشد، ایین نامه های را هر چه سریعتر اجرا کند این اساس کا راست. اگر ایرادی گرفته شد از سوی قوه مقننه به قوه مجریه باید سریعا برطرف شود. ما در دولت های قبل شاهد آن بودیم که برخی قوانین نادیده گرفته می شد و مجلس اعتراض داشت و بی توجهی می شد حتما باید توجه داشت به تذکرات مجلس محترم شمرده شود و قابل ایراد نباشد.

یک همکاری نزدیک و مستمر بین قوه مجریه و قوه قضائیه باشد. ما یک مبحث بسیار مهمی داریم در قوه قضائیه که جز با همکاری قوه مجریه همکاری نیست و آن پیشگیری از جرائم است. ما می دانیم منشاء اصلی جرائم در قوه مجریه است بنابراین اگر همه وزرا و در راس آنها رئیس جمهور تدبیری داشته باشد برای اینکه چگونگی پدیدار شدن جرائم مختلف و علل آن را مشخص کنند و سعی کنند با بررسی دقیق آماری این علل و عوامل با همکاری دستگاه قضایی نسبت به پیشگیری آن اقدام کنند ما بسیاری از موانعی که داریم دیگر شاهد نخواهیم بود.

دیگر تخلفات نیز در دستگاه قضایی باید حل شود. با توجه به ضرورت اهتمام دولت نسبت به مراعات مقررات و قوانین و جلوگیری از جرائم ما اغلب مسائلمان حل خواهد شد. مسائلی که لازم باشد بین قوا تفاهم صورت بگیرد با توجه به اینکه محور اصلی اتحاد و هماهنگی بین قوا رهبری است قاعدتا ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و فصل الخطاب آن چیزی است که رهبری می فرمایند بنابراین ما به هماهنگی می رسیم برای اداره کشور.

 با توجه به ضرورت بهره مندی از کارکردهای مثبت و مفید فضای مجازی برنامه دولت شما در زمینه مدیریت و کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی فضای مجازی چیست؟

هاشمی طبا: همینطوری که اشاره شد فضای مجازی هم فرصتی است هم تهدید که به نظر من در شرایط فعلی نوعی تهدید است. دلیل آن هم این است که یک حرص و ولعی در دارندگان موبایل های هوشمند است که اطلاعات بیشتر کسب کنند.

بعد از مدتی این حرص فرو می نشیند و به طور طبیعی سعی می شود در مواردی که لازم است فقط استفاده کنند. اما به هر حال دولت هم دو ظیفه دارد یک وظیفه این است که واقعا کنترل کند فرض کنید موبایل هایی که برای کودکان است روی آن؛ همانطور که در ژاپن و آمریکا است کنترلی است و بدون هیچ گونه پرده پوشی کانال هایی که مشکل افرین است کنترل و روی آن نظارت کند.

اصلا این مسئله با آزادی مغایرت ندارد دولت وظیفه دارند آنچه که به صلاح و نیاز مردم هست را آزاد بگذارد و در زمینه های علمی و فرهنگی و هنری به صورت مشخص آزادی‌های لازم را بدهد و بتوانند دانشمندان از آن استفاده کنند اما در مواردی که باعث انحراف می شود کنترل کند.

من یقین دارم استفاده مکرر از فضای مجازی که در اختیار بعضی ها است خودشان خسته و به صورت گزینشی در اینده روی این مسئله کار خواهند کرد و در مواقع ضروری عمل خواهند کرد.

با عنایت به ضرورت گسترش فرهنگ ساده زیستی در جامعه اگر رئیس جمهور شدید تا چه اندازه سطح زندگی وزرای شما در طراز جامعه خواهد بود؟

روحانی: مسئله ساده زیستی ما در مقام عمل باید با قوانین و مقررات و آیین نامه ها تنظیم کنیم. والا با شعار یک کسی لباس ساده می پوشد من ساده زیست هستم و بعد می بینیم بزرگترین فسادها در همانجا نشات می گیرد در سالهای گذشته دیدیم که چه فسادهایی صورت گرفت.

عده‌ای آمدند که ما ساده‌زیست هستیم و گفتند که ما از اموال مردم حفاظت می‌کنیم دیدیم که به خاطر بی‌توجهی و عدم استفاده از فرصت 2 میلیارد دلار آمریکایی‌ها پول ما را ضبط کردند. آن مبلغ چقدر می‌توانست به زندگی مردم کمک کند.

3 و 4 میلیاردی که تحت عنوان دور زدن تحریم بردند چه شد؟ این پول‌ها دست چه کسانی بود؟ چه کسانی به اینها اجازه دادند: دستگاه قضا باید به مردم جواب بدهد در این زمینه. ما باید شبکه ای ایجاد کنیم که همه چیز شفاف باشد. دولت دنبال قانون شفافیت است آئین نامه ها را نوشته و دارد اجرا می شود دولت الکترونیک برای این است و اگر همه چیز شفاف شد آن وقت اعتماد و ساده زیستی هم حاصل می شود.

برای ارتقاء شان و منزلت فرهنگیان و بهبود سطح معیشتی آنان چه برنامه ای دارید؟

رئیسی: معلمان شغل ممتازی دارند که اینده کشور را تربیت می کنند و حقیقتا باید در کشور محترم و منزلت و جایگاهشان محترم شمرده شود اما اینکه با بخشنامه و سخنرانی و هفته معلم بگوییم اینها محترم هستند اینها کافی نیست.

این مسئله باید کاملا زمینه آن فراهم شود که معلمان ما بتوانند دانش افزایی کنند و به هنگام و بروز تر شوند. دوم مسئله معیشت آنها است یک معلم در شان آن نیست که بخواهد در مشاغل دیگری فعالیت کند. این مسئله معلمان هر وقت یادم هست مسئله بود و این مسئله باید تمام شود به نحوی که به معلمان باید واقعی توجه شود آنها فرهیختگان ما هستند اینها باید در اقصی نقاط کشور مورد توجه جدی نه شعاری قرار بگیرند. در دولت کار و کرامت مسئله فرهنگیان مورد توجه است چون اینها اینده سازان کشور را تربیت می کنند.

نکته سوم که قابل توجه است نقش دادن به اینها در امور فرهنگی و آموزش و پرورش است. نمی‌شود در مسائل آموزش و پرورش در مسائل درسی در استانداردسازی آموزش، عدالت آموزشی در بسیاری از زمینه ها اینها را به حساب نیاوریم؛ وقتی می‌گوییم منزلت حفظ می شود مهمترین مسئله به حساب آوردن معلمان است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و شمس اذر قزوین در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که اتفاق عجیبی در جریان این بازی رخ داد. گل گهر که میزبانی این بازی را بر عهده داشت در نیمه اول پیراهن‌های سفید رنگ بر تن داشت اما در نیمه دوم تصمیم گرفت پیراهن دوم خود به رنگ سفید را با نقش و نگاره‌های تقریبا یاسی رنگ بر تن کند.

تا کنون از سوی ناظر بازی این دیدار که سازمان لیگ انتخاب می‌کند توضیحی ارائه نشده است تا در حساس‌ترین هفته‌های پایانی فصل جاری لیگ بیست و سوم ابهام تازه ای ایجاد شود.

شایان ذکر است ادامه رقابت‌های هفته بیست و ششم فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903218

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • عجیب اما واقعی؛ این اتفاق فقط در ایران می‌افتد
  • اتفاق عجیب در لیگ برتر؛ گل گهر در نیمه اول با لباس آبی و در نیمه دوم با لباس سفید! / فیلم
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجیب؛ بازیکنان گل گهر بین دو نیمه لباس شان را تغییر دادند!
  • عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند