Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انستيتو Fraunhofer آلمان اين روزها با فناوري هاي جديد خود موفق شده تا اسم و رسمي براي خود به پا کند. در جديدترين طرح خود، اين انستيتو به سراغ اسکنرهاي سه بعدي رفته تا فناوري مورد نظر را بيش از پيش براي مردم عمومي سازد.
دستگاه جديد Fraunhofer مي تواند در رزولوشني بالاتر بدن افراد و اشياء را رندر کرده و در هر ثانيه چندين تصوير ثبت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر Kevin Füchsel، مدير بخش راهبردها و بازاريابي انستيتو Fraunhofer مي گويد: «ما يک اسکنر سه بعدي با رزولوشن 1000 در 1000 پيکسل توسعه داديم که قادر است در هر ثانيه 36 تصوير سه بعدي ثبت کند.»

اسکنر Fraunhofer برخلاف بسياري از اسکنرهاي سه بعدي از ليزر استفاده نمي کند اما در عوض از الگوي نامرئي نزديک به مادون قرمز بهره مي برد. به جاي ليزرها، اين نور نامرئي به بدن يا شيء تابيده مي شود تا اسکن سه بعدي انجام پذيرد.
اين تکنولوژي مشابه کينکت مايکروسافت است اما قرار است بسيار دقيق تر از اسکنرهاي سه بعدي اينفرارد موجود در کينکت باشد. ويديو گيم مي تواند يکي از کاربردهاي اين سيستم باشد اما دکتر Füchsel پا را فراتر گذاشته و مي گويد فناوري آن ها مي تواند عملکرد بسيار متنوعي داشته باشد.
هنوز قيمت و تاريخ عرضه اين دستگاه مشخص نشده اما ورژن دمو اين دستگاه در نمايشگاه Control Trade اشتوتگارت نمايش داده خواهد شد. هدف بعدي تيم Füchsel، کوچکتر ساختن دستگاه و البته همکاري با مراکز درماني براي تست آن روي افراد براي توانبخشي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس