Web Analytics Made Easy - Statcounter

20 اثر برتر در بخش های فیلم کوتاه، انیمیشن، داستان و شعر تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ادبی و هنری ققنوس که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، از 20 اثر برتر در بخش های فیلم کوتاه، انیمیشن، داستان و شعر تجلیل شد.

مسعود مرواری دبیر دومین جشنواره ققنوس در اختتامیه جشنواره ققنوس گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و استعداد یابی هنرمندان در بخش های مختلف ادبی و هنری برای رسیدن به آرمان های انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم گفت: هنرمندان باید با توجه به همه جوامع و قشرها با دوربین و قلم خود، گذشته، حال و آینده را مسئولانه روایت کنند. چرا که افق راه جامعه با ابزار هنری به نمایش در می آید. حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: شرط ماندگاری هر ایده و پیام این است که در قالب هنر در آید.

موضوعات آثار برای دومین دوره جایزه ققنوس شامل دفاع مقدس، مقاومت ملی، عرفان و معنویت، مسائل اجتماعی، عاشقانه های اصیل، موضوعات جهانی و هر نوع روایت از سایر موضوعات که در جهت ارزش های متعالی بشر قرار گیرد، بود. اختتامیه مرحله کشوری جشنواره، 26 اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان