Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@00:19:37 GMT

ازدواج موفق يعني زن کور و شوهر لال!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۳۰۷۰

خبرگزاري آريا -
ازدواج موفق هم سختي هايي دارد

به گفته ي يک مقاله نويس فرانسوي يک ازدواج موفق ازدواجي است که ميان يک زن کور و مردي لال شکل بگيرد. حال مي خواهيم بدانيم که خصوصيات اين زوج نابينا و ناشنوا چيست که زندگي متاهلي را تغيير مي دهد.

ازدواج موفق و رازهاي واقعي پشت پرده آن
بعد از پايان دوران مجردي و نامزدي وارد يک زندگي کاملا متفاوت با آنچه قبلا داشتيد خواهيد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگي که پراست از پستي و بلندي هاي گاهي طاقت فرسا که در يک مکث از خودتا مي پرسيد آيا من توانايي روبروي و تحمل آنها را دارم يا چه رازهايي من را در اين مسير هدايت مي کند ؟مقاله نويس فرانسوي، مايکل مونتني با رويکردي بدبينانه نوشت، ” يک ازدواج موفق ميان زني کور و مردي لال شکل مي گيرد.”با وجود نگاه خصمانه او، اگر رهنمودهايي را که از نظر علمي ثابت شده اند و در زير آمده اند رعايت کنيد، ازدواج تان از شانس دوام بالايي برخوردار است.افزون بر اين براي اطلاع شما نرخ طلاق در ايالات متحده به شدت رو به کاهش است و ديگر حدود 50% نيست- اگر براي ازدواج تا 23 سالگي دست نگه داريد، اين نرخ کاهش مي يابد و به 30% نزديک مي شود.

تحمل اين واقعيت ها راز ازدواج موفق است

1. چاهي که در آن هستيد چقدر ژرف است؟
اين يک آمار علمي است: حدود 80% از زوج هايي که جدا مي شوند، از بدهي مالي به عنوان يک دليل عمده اختلافشان سخن مي گويند. پيش از اين که شما با نامزدتان رسما ازدواج کنيد، درباره ي بدهي وام هاي دانشجويي تان و ساير بدهي ها، صادقانه به گفت وگو بنشينيد.

آيا پس از ازدواج بازهم توانايي تسويه آن وام ها را داريد؟ اگر چنين نيست، آيا مي توانيد مقدار آن را کاهش دهيد يا با استمهال آن را به تاخير بيندازيد؟ به خاطر داشته باشيد کوتاهي در بازپرداخت وام هاي دانشجويي و ساير وام ها، رتبه ي اعتباري شما را نزد بانک ها به شدت و به طرز قابل توجهي پايين مي آورد و اثري مخرب بر توانايي شما براي گرفتن وام مسکن يا خودرو دارد.

2. شما چند فرزند خواهيد داشت؟
مطالعات علوم اجتماعي نشان مي دهند که زنان امريکايي در ازدواجشان فرزندان کم تري به دنيا مي آوردند. دلايل گوناگوني پشت اين قضيه است، ولي مسئله ي اصلي اين است به استثناي موقعي که برنامه اي براي پذيرش فرزند خوانده داريد، هر دوي شما بايد خيلي زود درباره ي اين مسئوليت اقتصادي بزرگ به توافق برسيد. نابخردانه است که اين قضيه را به شانس واگذار کنيد.

امروز تولد يک کودک در بيمارستان حدود 10.000 دلار هزينه برمي دارد. هزينه ي پوشک، خوراک، واکسن و موردهايي از اين دست را هم بيفزاييد، در واقع مبالغ صورتحساب هاي تان افزايش شديدي خواهند يافت.

3. آيا شريک زندگي شما بي پروا رانندگي مي کند؟
دانش آمار مي تواند کسل کننده باشد، ولي همين دانش به ما مي گويد: سالانه بيش از 37 هزار نفر در ايالات متحده جان خود را در تصادف هاي رانندگي از دست مي دهند. انتقاد پذيري زوج ها نسبت به سوابق رانندگي شان حتي از صحبت درباره ي روابط پيش از ازدواجشان هم کم تر است.

شما بايد با نامزد خود به گفت وگو بنشينيد و او را مجاب کنيد بي احتياطي هاي گذشته شما در رانندگي به چه ميزان روي پرداخت حق بيمه ي خودروي شما تأثير مي گذارد. از اين که بگرديد تا نرخ هاي مرکب پايين تري بيابيد ترسي به خود راه ندهيد– اينترنت براي همين چيزها ساخته شده است.

4. همزماني الگوهاي خواب، موجب رضايت مي شود.
در مطالعه اي که در 2010 انجام شد و در مجله ي اختلال روان تني (Psychosomatic) به چاپ رسيد، حاکي است پژوهشگران دانشگاه پيتزبرگ 29 زوج را براي يک هفته بررسي کردند. اين پژوهش نشان داد زوج هايي که در زمان يکساني به خواب مي روند و از خواب بر مي خيزند، رضايت بيش تري را از ازدواج شان گزارش مي کنند.

زوج هايي که برنامه ي زمان بندي خوابشان يکسان است، تنش کم تري با هم دارند، در فعاليت هاي مشترک بيش تري وارد مي شوند، بيش تر به رابطه ي جنسي مي پردازند، و گفت وگوهايشان نسبت به زوج هايي که زمان بندي خوابشان متفاوت است، از عمق بيش تري برخوردار است.

5. زندگي مشترکتان را درکجا آغاز خواهيد کرد؟
يک نظرسنجي از 252 زوج که به تازگي ازدواج کرده بودند، نشان داد اکثريت قاطع آنها پس از ازدواج، با زندگي در کنار پدر و مادر يا خويشاوندان سببي شان، به شدت مخالف هستند.

پس هر چند اين کار يک روش عالي است تا با پرداختي اندک براي خانه ي خودتان، پولتان را پس انداز کنيد يا اين که پس اندازي براي آپارتمان مورد پسندتان داشته باشيد، ولي امروز گزينه ي چندان محبوبي ميان زوج ها به شمار نمي آيد.

با اين وجود مطمئن شويد که پيش از ازدواج تکليف اين موضوع را ميان خود و همسر آينده تان روشن کرده ايد. و اگر نامزد شما تاکنون در کنار خانواده اش زندگي کرده است، اين براي شما چه ويژگي هايي از او را آشکار مي سازد؟ آيا او فقط مي کوشد پولش را پس انداز کند…يا مسائل عميق تري هست که بايد روشن شوند؟

6. آيا مي تواني به چيزي بخندي؟
پژوهش هاي نوين نشان مي دهند افرادي که از حس شوخ طبعي بالايي برخوردارند در مقايسه با افرادي که اين حس را در زندگي، عشق و ازدواج، ناديده مي گيرند، نشانه هاي کم تري از بيماري هاي جسماني را بروز مي دهند. دکتر لِسلي پَرُت مي نويسد، "مقدار روزانه اي از خنده همانند يک قرص ويتامين براي ازدواج شما است”.

اين عادت سالمي است که همه ي زوج ها پس از ازدواج بايد از آن بهره مند باشند.” چقدر براي شما و نامزدتان آسان است که با هم بخنديد؟ اگر رابطه ي شما با هم جدي و سنگين است…سعي کنيد گُلي که اندکي آب تراوش مي کند را در يقه ي لباستان قرار دهيد و ببينيد چه رخ مي دهد!

7. هر چقدر بيش تر عشق بورزيد، کم تر نگرانيد.
اگر شما و شريک زندگي تان، مي دانيد که آدم هاي افسرده و خيالاتي هستند، مشارکت فعال در آميزش جنسي، حس نشاط، و تندرستي شما را افزايش مي دهد. پژوهشي که در مجله ي "روانشناسي اجتماعي و دانش شخصيت” منتشر شده است، ادعا مي کند افراد مبتلا به اختلالات عصبي که به تازگي ازدواج کرده اند و رابطه جنسي زيادي دارند به همان اندازه اي پس از ازدواجشان خوشحال هستند که افرادي با اختلالات عصبي کم تر. نتيجه اين که از لحاظ علمي شده ثابت شده است که عشق بازي همسران به کاهش استرس مي انجامد _مردها هميشه اين موضوع را مي دانستند!

8. حواستان باشد چه مي گوييد!
پيش از ازدواجتان، ممکن است از اين که دوستانتان همواره با "ما” و "براي ما” به خودشان اشاره مي کردند، دلخور شده باشيد، ولي زماني که ازدواج کرديد آنچه رخ مي دهد اين است که به کار بردن واژه هاي زوج- محور همچون "ما”، "براي ما” و "به ما”در زمان بروز مشاجره، واقعا مي تواند به افزايش محبت، کاهش خشم و پايين آوردن سطح استرس رواني هنگام اختلافات بينجامد؛ و اين حقيقت مبتني بر مطالعه اي است که در مجله ي "روانشناسي و سالخوردگي” به چاپ رسيده است. همچنين به کار بردن واژه هايي همچون "من”، "به من” و "تو” در هنگام بحث با نارضايتي از ازدواج مرتبط است. پس حواستان به اين ضميرها باشد!

منبع: مجله سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق در سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰ هزار و ۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰ هزار و ۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱.۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دوقلوزایی و ۱۱ واقعه سه‌قلوزایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آنیا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • سبقت جهانی ازدواج همراهانه از عاشقانه
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • (تصاویر) حمید صفت، بازیگر سریال هفت سر اژد‌ها و مادرش
  • ردپای زن معتاد در قتل شوهر خواهرش
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!