Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات باید رقابت اثباتی، احترام به حقوق نامزدهای دیگر، تقوای سیاسی، صداقت و نقد منصفانه را مورد توجه قرار دهند.

محمدباقر بومیان در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه فضای انتخابات با توجه به شریط و لوازمی که دارد بستر رفتارهای معروف و منکر است اظهار داشت: در جامعه اسلامی «‌انتخابات سالم» باید فارغ از منکرها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در انتخابات یک فریضه عمومی است تاکید کرد: حزت موتلفه تلاش کرده تا ضمن آشنایی با اهم معروف‌ها و منکرهای انتخاباتی، به عنوان یک مسلمان و شهروند جامعه اسلامی در عمل به تکلیف شرعی و قانونی و لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با برگزاری انتخاباتی سالم، حماسه باشکوه و ماندگار دیگری در دفتر زرین انقلاب اسلامی ثبت شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه با تاکید بر شناخت معروف‌ها و منکرها در حوزه انتخابات افزود: حزب موتلفه اسلامی با تدوین معروف‌ها و منکرها در عرصه انتخابات تلاش کرده نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها را با این فریضه الهی آشنا کند.

بومیان با تاکید بر توجه به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با رعایت اخلاق انتخاباتی و اسلامی گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات سالم، انتخاباتی است که هم داوطلبان و هم هواداران و سایر اقشاری که در ستادها فعالیت می‌کنند ضوابط و قواعد انتخابات اسلامی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی با غرب بسیار متفاوت است افزود: در انتخابات نظام اسلامی تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی همراه با آموزه‌های دینی و مذهبی مورد توجه قرار می‌گیرد که لازم است مجریان، ناظران، داوطلبان، حامیان نامزدها در فرایند مختلف انتخابات این ارزش‌ها را مورد توجه قرار دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تعیین شش معروف و منکر در فضاهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: نخستین معروف در عرصه انتخابات، حضور و شرکت فعال در این عرصه است که شامل 4 بخش داوطلب شدن، فعالیت انتخاباتی، فضای سیاسی و مواضع است.

بومیان، بی‌تفاوتی، عدم احساس مسئولیت، خودرایی، ولایت‌ستیزی، ریاست‌طلبی، تظاهر و نفاق، فتنه‌گری، بی‌کفایتی و خودپسندی را از منکرات حوزه داوطلب‌شدن دانست و افزود: معروف‌های این بخش، احراز تکلیف شرعی، ولایت‌مداری، مشورت، شایستگی کافی، شناخت وظایف، ترجیح افراد افضل بر خود، اخلاص، صداقت، تخصص لازم، تعهد و پاسخگویی به ملت است.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های انتخاباتی باید خدامحوری، قانون‌گرایی، خردورزی، برخورد صادقانه با مردم و مشوش نکردن اذهان عمومی مد نظر داوطلبان باشد تاکید کرد: قانون ستیزی، انحصار طلبی، مشوش کردن فضا، اهانت به نهادهای قانونی و نسنجیده گویی از منکرات است که باید مورد توجه داوطلبان قرار بگیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه داوطلبان باید رعایت قانون در همه مراحل انتخابات مد نظر داشته باشند گفت: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات باید رقابت اثباتی، احترام به حقوق داوطلبان دیگر، تقوای سیاسی، صداقت و نقد منصفانه مورد توجه قرار دهند.

بومیان با تاکید بر توجه به محتوای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطر‌نشان کرد: استفاده از شعارهای هنجار شکن، شعارهای وعده‌ای و غیر عملیاتی و استفاده از تصاویر ضد ارزشی و بی تقوایی رسانه‌ای از منکرات حوزه تبلیغات انتخابات است.

وی با بیان اینکه رفتار نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری یکی از معیارهای نامزد اصلح است، تاکید کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی در نخستین مناظره تلویزیونی ارزش‌ها و اخلاق اسلامی را رعایت نکردند و این در حالی است که رفتار کاندیداها یکی از معیارهای نامزد اصلح است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی‌ تدین، صالح، پذیرش نظام و ارزش‌های آن را از ویژگی‌های نامزد اصلح دانست و خاطر‌نشان کرد: استقلال و عدم وابستگی، زیرپا نگذاشتن مصالح ملی، تخصص و تعهد و توانایی علمی و عملی، شناخت نسبت به مسائل جامعه، سپربلای مشکلات مردم بودن، مردمی و ساده زیست بودن از ویژگی‌های نامزد اصلح است.

انتهای پیام/

R41363/P1361/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب که با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای متولی در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب علاوه بر شریعت باید به قانونی بودن موضوع نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون‌گرا بودن مردم در بسیاری از کشورها لازم الاجرا است و عفاف و حجاب نیز مختص بانوان نبوده و در این بین باید به آقایان نیز در جهت رعایت برخی موارد تذکر داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: کشف حجاب در جامعه کنونی معلول یک سری علت‌ها است و یکی از این علت‌ها شرایط اقتصادی‌است که کاشفان حجاب از آن به عنوان یک ابزار در جهت اعتراض مدنی به شرایط اقتصادی استفاده می‌کنند.

مؤمن تصریح کرد: بهترین زمان برای اثربخشی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران مهم کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین نهادهای مجری در این حوزه آموزش و پرورش است که وظیفه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان اثرگذار در سطح جامعه را برعهده دارد و آموزش و پرورش در عمل به این معروف خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 748522

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران