Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:28:45 GMT

آشنايي با کارهايي براي ثروتمند شدن

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۳۱۳۱

خبرگزاري آريا -
عادت کنيد وقتي حقوق دريافت کرديد، بخشي از آن را در حساب پس انداز خود ذخيره کنيد

اگر علاقه مند به ساختن سرمايه و ثروت صحيح هستيد، پيشنهاد مي کنيم موارد زير را به عنوان عادت هاي اصولي اقتصادي و مالي خود در نظر داشته باشيد تا هر چه سريع تر و البته مطمئن تر به اهداف خود نزديک شويد.

کارهاي زير باعث مي شود يک فرد ثروتمند شويد
امروزه يکي از مهمترين مسائل پيش روي افراد ثروتمند و حتي افرادي که ثروت چنداني ندارند، اين است که بتوانند براي خود يک سرمايه بلند مدت و قابل اطمينان ايجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معمولا بهترين استراتژي هاي اقتصادي براي هر انساني، عادت هاي ساده اي هستند که وقتي به درستي پياده سازي و اجرا مي شوند، در انتهاي کار سود بسيار خوبي براي فرد به همراه خواهند داشت. مديريت اقتصادي و مالي کار ساده اي نيست. مخصوصا هنگامي که درآمد شما افزايش پيدا مي‌کند ولي احساس مي‌کنيد که نمي توانيد اين پول را ذخيره و پس‌انداز کنيد. اين جا است که بايد به فکر ساختن سرمايه و ثروت خود باشيد. در واقع با اين کار همواره رو به جلو گام خواهيد برداشت.

اگر علاقه مند به ساختن سرمايه و ثروت صحيح هستيد، پيشنهاد مي کنيم موارد زير را به عنوان عادت هاي اصولي اقتصادي و مالي خود در نظر داشته باشيد تا هر چه سريع تر و البته مطمئن تر به اهداف خود نزديک شويد.

1. براي خودتان ماليات در نظر بگيريد.
2. اگر دولت قانون جديدي تصويب کند و به موجب آن شما مجبور به پرداخت ماليات بيشتري باشيد، چه خواهيد کرد؟ پاسخ ساده است. بايد راهي براي پرداخت ماليات پيدا کنيد. هنگامي که صحبت از پس‌انداز کردن مي‌شود، هر کدام از ما دليلي براي عدم انجام اين کار مي آوريم. در واقع سعي داريم با اين دلايل، عدم توانايي خود در ذخيره و پس انداز کردن مقداري از پول خود را توجيه کنيم.

3. عادت کنيد به محض اينکه حقوق خود را دريافت کرديد، بخشي از آن را در حساب پس‌انداز خود ذخيره کنيد. نکته مهم‌تر اين است که بايد پيش خود فکر کنيد که اصلا چنين حسابي وجود ندارد (تا هوس نکنيد که از آن برداشت کنيد). مطمئن باشيد پس از گذشت چند سال، وقتي موجودي اين حساب را ببينيد، خودتان را تحسين مي‌کنيد.

4. يک منبع در‌آمد جانبي براي خود ايجاد کنيد.

5. موفق ترين کار‌آفرينان دنيا نيز به يک شغل بسنده نمي کنند و منابع در‌آمد مختلفي دارند. البته در راه اندازي تجارت هاي مختلف و چند‌گانه خود بايد بسيار حساس باشيد و با دقت عمل کنيد. يکي از مهمترين مسايلي که بايد مد نظر داشته باشيد اين است که کالايي که مي‌سازيد يا خدمتي که ارائه مي‌کنيد، ارزش سرمايه گذاري داشته باشد و براي شما سود‌دهي در پي داشته باشد.

6. هميشه با توجه به موجودي کارت اعتباري خود خرج کنيد.

7. اگر شغل شما به نحوي است که ميزان در‌آمد ماهيانه ثابت و مشخصي نداريد، سعي کنيد هيچ گاه بيش از موجودي کارت اعتباري و حساب خود خرج نکنيد.

8. بهتر است همواره تصميمات مالي خود را بر اساس آنچه که در حال حاضر داريد، اتخاذ نماييد، نه به اميد آنچه که فکر مي‌کنيد قرار است به دست بياوريد. صبر کنيد تا پول خود را بگيريد، سپس به فکر خرج کردن آن بيفتيد.

9. در ابتداي هر فصل و هر سال، اهداف مالي آن فصل و سال را براي خود تعيين کنيد.

10. هنگامي که هدف داشته باشيد، احساس مسيوليت بيشتري در قبال پول و سرمايه خود خواهيد کرد. اگر هدف خاصي نداشته باشيد، براي خرج کردن پول و شايد خريد‌هاي غيرضروري، خيلي ساده تر خودتان را قانع مي کنيد.

11. در ابتداي سال يک هدف بزرگ براي خود تعريف کنيد. سپس آن هدف را به اهداف کوچکتر سه ماهه تقسيم کنيد. بدين صورت مي‌توانيد روند پيشرفت خود تا رسيدن به هدف اصلي را به سادگي بررسي و مديريت کنيد.

12. از قانون 50-30-20 پيروي کنيد.

13. اکثر کارشناس هاي اقتصادي قانون 50-30-20 را پيشنهاد مي کنند. حال اين قانون چيست؟ بر اساس قانون 50-30-20، 50 درصد از در‌آمد شما مي بايست خرج نياز‌هايتان شود (مانند خرج خانه، ماشين، غذا و مواردي از اين قبيل). 30 درصد از در‌آمد نيز بايد صرف چيز‌هايي شود که شما مي‌خواهيد و از آن لذت مي بريد، مانند خريد لباس، شام خوردن در رستوران و غيره. 20 درصد باقيمانده اما بايد پس انداز شود.

14. در مورد افراد جوان تر اين اعداد و ارقام کمي تغيير مي کند. در واقع جوان ها در‌آمد خود را معمولا بصورت 70-20-10 خرج مي‌کنند. ولي اگر بتوانند از ابتدا قانون 50-30-20 را اجرا کنند، آينده بسيار بهتري خواهند داشت.

15. با افرادي که از نظر مالي مسيوليت پذير هستند ارتباط داشته باشيد.

16. برقراري ارتباط با افرادي که پيش از اين به موفقيت هاي مالي دست يافته‌اند، پيشرفت ها و موفقيت هاي اقتصادي بسياري براي شما به ارمغان خواهد آورد. يک روش بسيار خوب براي فرا گرفتن هنر اقتصاد، يافتن يک دوست خانوادگي است که بتواند در اين مسير نقش مربي را براي شما ايفا کند، شخصي که خودش قبلا به يک موفقيت مالي دست يافته است. اگر علاقه جدي به يادگيري داشته باشيد و بخواهيد شما هم يک تجارت موفق براي خود راه بيندازيد، مطمئن باشيد شانس هم با شما يار خواهد بود.

17. در پايان سال خودتان را قضاوت کنيد، نه در پايان ماه.

18. هر چند بررسي عملکرد ماهيانه بسيار مهم است و مي تواند در پيشبرد اهدافتان کمک شاياني به شما بنمايد، ولي نکته مهمتر اين است که قضاوت در مورد موفقيت خود را به انتهاي سال موکول کنيد.

منبع : itresan.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی معبودی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود که در این راستا 200 عنوان برنامه در شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: آشنایی جامعه با آثار کم‌نظیر و افکار بلند شهید مطهری دستاورد دیگر این ایام است زیرا که شهید مطهری افکار ارزشمندی دارد و اگر جوانان، بسیجیان و.. با افکار این اندیشمند گران‌قدر آشنایی پیدا کنند، در دفاع از انقلاب اسلامی مؤثرتر و محکم‌تر پیش خواهند رفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه گفت: شهید مطهری الگویی است که می‌تواند ما را از نظر فکری، علمی و رفتاری تأمین کند و پاسداران ما الگوی خود را عالمان آگاه قرار دهند و نام‌گذاری این هفته به علت تداعی مستمر این الگوی ارزشمند است.

معبودی تصریح کرد: از 7 تا 12 اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم مختلفی ازجمله اهدای گل به بارگاه امام خمینی (ره) و تجدیدعهد با بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حرم حضرت امام (رض)، برگزاری نشست‌های حکمت مطهر با محوریت اندیشه شهید مطهری، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها و برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری، تجلیل از مربیان تربیتی و بصیرتی استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تبیین آثار و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی است.

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با تأکید بر اینکه یکی از اهداف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است، در پایان خاطرنشان کرد: شهید مطهری در تمامی موضوعات اجتماعی افکار و عقاید ارزشمندی دارد که در این هفته برای شناساندن آن به مردم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آشنایی با کابل نسوز
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)