Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک جريان سياسي خاص در ايران با تمام امکان تقلّا مي کند تا با تخريب محمدباقر قاليباف، پيشرفت‌هاي 11 سال اخير تهران به هيچ وجه در شهرستان هاي کشور رخ ندهد.

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزديک شدن به روزهاي داغ انتخابات، 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

چرا نمي‌خواهند قاليباف تمام ايران را مثل تهران بسازد؟

عباس عبدي، از فعالان اصلاح‌طلب اخيراً در بخشي از يک مصاحبه با روزنامه شرق و در پاسخ به اين سؤال که «فکر مي‌کنيد جامعه به اين شعارهاي پوپوليستي (منظور وعده‌هاي انتخاباتي آقاي قاليباف است) اقبالي نشان مي‌دهد و اگر استقبال نکند، به مفهوم اين است که جامعه ما از پوپوليسم عبور کرده است؟» مي‌گويد:
نمي‌شود چنين گفت؛ چون پوپوليسم هميشه يک زمينه‌هايي دارد و هنوز هم ممکن است يک جاهايي جواب بدهد. اما مشکل اين است آقاي قاليباف اصلا نمي‌تواند اين کار را بکند. کسي که افتخارش پل صدر است، چطور مي‌تواند از پوپوليسم دفاع کند. احمدي‌نژاد آش پخش مي‌کرد. اما کسي که کنار پل صدر يا پل طبيعت عکس مي‌گيرد که نمي‌تواند از اين دست شعارها ارائه بدهد. اين (ژست‌ها) هيچ ربطي به توده مردم فرودست ندارد!

او در ادامه مي‌افزايد: يک اصطلاح بين زندانيان رواج دارد و مرسوم است. در زندان (بندهاي عمومي) کساني هستند که خيلي خالي‌بندي مي‌کنند، به آنها مي‌گويند که اين به کارت عکس تو نمي‌خورد! کارت عکس برگه‌اي است که عنوان اتهامي را مي‌نويسند و آنها اتهام آن زنداني را ديده‌اند. مثلا دله‌دزدي کرده، اما در بند عمومي گفته که من دو تا بانک زدم! آنجا مي‌گويند که به کارت عکس تو نمي‌خورد! حالا اينها به کارت عکس آقاي قاليباف نمي‌خورد.[1]

*علت اينکه آقاي عبدي فکر مي‌کند مردم فرودست و خانوارهاي کم‌درآمد نيازي به پل صدر و يا پل طبيعت ندارند! گفتمان اشرافي اصلاح‌طلبان و اعتداليون و رفقاي 4 درصدي آنهاست.
پيش از اين و در برنامه‌هاي انتخاباتي آقاي قاليباف اعلام شده بود که هدف او تلاش براي رسيدن رگه‌هاي پيشرفت به تمام شهرهاي ايران همانند تهران است.
هدف مهمي که در تمام طول 38 سال گذشته از انقلاب اسلامي تاکنون مورد خواست دلسوزان کشور و مقامات ارشد نظام بوده است اما به نظر مي‌رسد سرعت تحقق آن به اندازه لازم نيست.
با اين وصف، اما همانطور که در اظهارات عبدي نيز مشخص است، اصلاح‌طلبان به اين نيت وارد عرصه انتخابات شده‌اند که نگذارند آنچه که قاليباف طي 11 سال گذشته در تهران انجام داد و موجبات تحسين حتي دشمنان نظام را هم فراهم کرد، در شهرستان‌ها نيز اتفاق بيافتد زيرا در آنصورت ديگري کسي وقعي به توهّمات سياسي اصلاح‌طلبان و جريان چپ نخواهد گذاشت.
«مخالفان مديريت جهادي» مي‌دانند که اگر رايحه خوش خدمت در اقصي نقاط ايران اسلامي با وضوح بيشتري لمس شود، آنگاه ديگر هيچ سلاحي در دست دشمن باقي نخواهد ماند و سرعت پيشرفت اهداف عاليه انقلاب اسلامي نيز بيشتر خواهد شد.
و از همين روست که اصلاح‌طلبان در پررنگ‌ترين وجه انتخاباتي خود يعني تخريب محمدباقر قاليباف، نمي‌خواهند نمادهاي مديريت جهادي در تهران همچون پل طبيعت،‌ پل صدر، بوستان ولايت و ده‌ها بزرگراه و صدها کيلومتر مترو که تماما سبب آسايش بيشتر پايتخت‌نشينان شده است، به هر نحو ممکن در شهرستان‌هاي کشور نيز تکرار شود.
در اشاره به صحبت‌هاي عباس عبدي نيز بايستي اشاره کرد که اگر اصلاح‌طلبان بگذارند! اتفاقا مديريت جهادي با تمام وسعتش اعم از خاک‌نشيني چند روزه براي مديريت حادثه پلاسکو و دوره‌گردي ميان کارتن‌خواب‌ها تا ساخت پل طبيعت و ساخت مترو، آرمان قشر فرودست نيز هست و تماما در ارتباط با آنها معني پيدا مي‌کند.
اينکه چرا اصلاح‌طلبان و برخي جريانات سياسي راست‌گرا در ابراز تنفر نسبت به محمدباقر قاليباف مشترک‌المنافع هستند؛ سؤاليست که بايد تحليلگران درباره پاسخ آن بيانديشند...

***

تودهني سياسي کرباسچي به مشاور روحاني!
ايرنا گزارش داد: «غلامحسين کرباسچي» دبير کل حزب کارگزاران سازندگي که اظهارات اخير وي عليه مدافعان حرم، انتقادات فراواني را برانگيخت، به تازگي در مراسم آغاز به کار ستاد رئيس‌جمهور روحاني در سمنان گفته است:
«ايران جزو سياسي ترين کشورهاي دنياست و توده‌هاي مردم داراي فهم و درک سياسي بالا هستند بنابراين فرصت انتخابات را بايد براي بالا بردن درک و شعور سياسي و ديگر مسايل کشور استفاده کرد و اشکالات را شناسايي و رفع کنيم.»[2]

*ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولتي‌ها طي 4 سال گذشته تا جايي که نفس داشتند به مردم توهين کردند.
از توهين محمود سريع‌القلم، مشاور رئيس‌جمهور روحاني به مردم با اين عنوان که لبوفروش‌ها و راننده تاکسي‌ها دانشي در مسائل سياسي ندارند تا حسين مرعشي که معتقد بود شهرستاني‌ها از نظر سياسي عقب‌مانده‌تر از تهراني ها هستند و تا علي مطهري که معتقد بود اين مردم حتي براي خريدن جارو هم صف مي‌کشند...
با اين حال اما همين چهره‌ها اکنون که در آستانه انتخابات قرار گرفته‌اند به ناگاه تصميم گرفته‌اند از هوشمندي سياسي مردم صحبت کنند و اينطور دريافته‌اند که انگار کسي آن گذشته تاريک و سرشار از توهين به اکثريت ايراني‌ها را به خاطر نمي‌آورد!
کما اينکه اخيراً سعيد شريعتي، عباس عبدي، مجيد انصاري و محمد کيانوش‌راد نيز قبل از آقاي کرباسچي لب به تحسين گسترده از مردم گشوده و بدون هيچ اشاره اي به گذشته خود و نظراتشان درباره مردم، آنها را هوشمند و داراي شعور سياسي بالا برشمرده‌اند.[3]
***
روحاني سرمايه‌دار نيست، فقط خانه‌اش 50 ميليارد مي‌ارزد!
رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي و از فعالان اصلاح‌طلب اخيراً در لابه‌لاي يک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز و در اشاره به ماجراي 4 درصدي‌ها و شخص رئيس‌جمهور روحاني اظهار کرده است:
«او يک روحاني انقلابي سابقه‌دار است که در اين کشور 38 سال مسئوليت‌هاي کلان داشته و امروز هم امکاناتش در حدي نيست که ما او را در حد يک سرمايه‌دار و يک انسان متمکن و متمول قلمداد کنيم.. دوستان آقاي روحاني هم همين گونه‌اند...»[4]
*اصلاح‌طلبان از آشکار شدن حقيقت 4 درصدي بودن دولت و خودشان که مورد اشاره محمدباقر قاليباف قرار گرفته، به شدت برآشفته‌اند.
آقاي منتجب‌نيا در حالي عنوان مي‌کند که رئيس‌جمهور روحاني يک انسان سرمايه‌دار و متموّل نيست که چندي قبل خبر مربوط به خانه 50 ميليارد توماني آقاي رئيس‌جمهور رسوايي بزرگي را برانگيخت.[5]
در همين حال، محمد دهقان، نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس شوراي اسلامي نيز اخيراً در يک توييت با اشاره به اظهارات انتخاباتي رئيس جمهور درباره شرح انقلاب گفته است: شرح انقلاب توسط روحاني اين جمله را به ذهن آورد:
آقاي روحاني «ما انقلاب نکرديم که در منزل 30 ميلياردي زندگي کنيم»[6]
در همين حال، زندگي يکي از فرزندان آقاي روحاني در خارج از کشور و حواشي مربوط به پرونده يک زمين در شمال تهران نيز از ديگر اسناد دفاعيات آقاي منتجب‌نيا از رئيس‌جمهور روحاني به‌شمار مي‌روند...
***


1_http://sharghdaily.ir/News/120392
2_http://www.irna.ir/fa/News/82514420/
3_http://www.mashreghnews.ir/news/716265
4_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/184608
5_http://www.mashreghnews.ir/news/694961
6_http://www.jahannews.com/news/515513

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901597

دیگر خبرها

  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!