Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:13:23 GMT

نيسان سنترا نيسمو: بازگشت سنتراي جذاب؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۳۸۱۹

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از محمدرضا مرتضايي: آخرين باري که نيسان يک سنتراي اسپورت روانه بازار کرد به سال 2012 باز مي گردد؛ زماني که مدل هاي Se-R و Se-R تيپ V ازپيشرانه هاي 2.5 ليتري 4 سيلندر استفاده مي کردند.از آن زمان تا عرضه اين سنتراي جديد، کمبود يک سنتراي اسپورت در محصولات نيسان احساس مي شد که به همين دليل سرانجام نيسان تصميم گرفت سنترا نيسمو را توليد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين بار، سنتراي اسپورت با طراحي پيچيده و با خطوط مختلف و دريچه هواي عريض تر، رکاب هاي جانبي و اگزوزي متفاوت و البته ارتفاعي کمتر روانه بازار مي شود. در ادامه به بررسي تفاوت هاي اين سنترا با مدل هاي قديمي آن مي پردازيم.




نيسان سنترا نيسمو مدل 2017 از موتوري 1.6 ليتري توربو 4 سيلندر با 6 دنده دستي تجهيز شده است که آپشن CVT نيز براي آن وجود دارد. همين موتور در مدل سنترا SR توربو و کراس اور جوک نيز ديده مي شود. متاسفانه قدرت موتور اين ماشين خيلي زياد نيست و موتور اين ماشين تنها قادر است 188 اسب بخار نيرو توليد کند. در آزمايش هايي که در پيست انجام داديم، نيسمو ظرف مدت 7.3 ثانيه توانست به سرعت 60 مايل بر ساعت برسد و ظرف مدت 15.3 ثانيه نيز 250 فوت را با رسيدن به سرعت 92.4 مايل بر ساعت طي کرد.

رقباي اين ماشين در اين زمينه هوندا سيويک هاچبک و مزدا3 به حساب مي آيند که عملکرد به مراتب بهتري از اين ماشين دارند. در مقايسه با مدل سنترا Se-R سري V که در سال 2007 آن را تست کرده بوديم، اين ماشين 0.1 ثانيه سريعتر است؛ اگرچه مدل هاي تقويت شده سنترا SE-R سري V با قدرت موتور 200 اسب بخار عملکرد بهتري داشتند و ظرف 6.4 ثانيه به سرعت 60 مايل بر ساعت مي رسيدند. اما از طرف ديگر شاهد بهبود عملکرد ترمزها در سنترا نيسمو هستيم به طوري که وقاي از سرعت 60 مايل بر ساعت پا را بر روي ترمز مي گذاريم حدود 112 فوت بعد ماشين به توقف کامل مي رسد در حالي که اين مسافت در سنتراهاي قديمي SE-R 126 فوت است و اين موضوع به دليل به کار گيري ديسک هاي بزرگتر و پدهاي مقاوم در برابر حرارتي است که در نيسمو به کار رفته است.



مثل بقيه مدل هاي سنترا، در نيسمو نيز از کمک فنر هاي مک فرسون در جلو و کمک فنرهاي پيچشي در عقب استفاده شده است.از سيستم تعليق بهينه شده اي در کمک فنرهاي عقب اين ماشين و تنظيمات يونيک کمک فنرهاي جلو استفاده شده است؛ چرخ آلياژي 18 اينچ اين ماشين از کمپاني ميشلن پيلوت اسپورت است که براي تمام فصول کاربرد دارند و همين چرخ ها، نيسمو را با ديگر مدل هاي معمولي سنترا متمايز ساخته است. اين ماشين در پيست آزمايشي، 8 دور را ظرف 26.7 ثانيه طي کرد و همين مورد نيز اين مدل را در زمينه شتاب، در مقايسه با مدل هاي پيشين برتر مي سازد.

پس از اينکه سنترا نيسمو تست هاي پيست ما را پشت سر گذاشت، اين ماشين را به جاده هاي بادي سن گابريل در کوهستان ماليبو برديم. متاسفانه قسمت بد ماجرا در همينجا مشخص شد. نيسمو با موتور 1.6 ليتري توربوي 4 سيلندر خود مانند ديگر همسانان خود از شرکتهاي هوندا، فولکس واگن،هيونداي/کيا که از موتورهاي کوچک استفاده مي کنند، نبود. با دور موتور زير 3000 rpm هيچ قدرتي از جانب موتور را احساس نمي کنيد و احتمالا در يک بزرگراه شلوغ بايد از فراز همه ماشين ها عبور کند تا حس خوشايندي به سرنشينان دست دهد. اين در حالي است که در مدل جوک مجهز به آپشن CVT با تقريباً همين قدرت موتور شاهد عملکرد بسيار بهتري از جانب ماشين هستيم. نيسان، حالت اسپورت را در نيسموي جديد قرار داده اما مادامي که سرعت ماشين زياد نباشد، هرگز اين حالت را احساس نخواهيد کرد.



در حين سواري با اين ماشين در جاده، ميبايست با تکان هاي مکرر ناشي از قرارگيري موتور در حالت توربو کنار بياييد، که اين مورد را در ماشين هاي توربوشارژي مثل هوندا سيويک هاچبک شاهد نيستيم. به طور کلي مي توان گفت، قدرت اين ماشين را تنها زماني احساس خواهيد کرد که با سرعت بالا با آن حرکت کنيد. اما نقطه ضعف بزرگ ديگر اين ماشين اين است که فاصله بين تعويض دنده هاي دستي در اين ماشين بسيار زياد است و باعث کاسته شدن از شتاب آن و رواني رانندگي مي شود.

کلاج اين ماشين کمي گيج کننده است و براي پيدا کردن نقطه درگير شدن دنده ها کمي راننده را اذيت مي کند.اين موارد، سنترا نيسمو را پشت سر ماشين هاي با کيفيت تري مثل هوندا سيويک هاچبک قرار مي دهد که از تعويض دنده بهتر و کلاچ راحت تري استفاده مي کنند.با اين حال با ارتقا در شاسي و فرمان نيسمو 2017، سواري خوبي در جاده هاي پر پيچ و خم خواهيد داشت. در مسيرهاي بادي که در حال رانندگي با اين ماشين بوديم، بدنه اين ماشين نشان داد که قابليت خوبي در مواجهه با چنين شرايطي دارد اما دقت فرمان اين ماشين به اندازه رقباي خود نبود و اگر خواهان عملکرد بهتر و هماهنگي بيشتر فرمان و تايرها هستيد، نيسان به شما پيشنهاد مي کند از تايرهاي بريجستون پوتنزا استفاده کنيد که دقت فرمان را بيشتر و هدايت نيسمو در جاده ها را راحت تر مي کند.




نگهدارنده کمک فنري که در عقب ماشين براي بهبود سيستم تعليق به کار رفته، عملاً کمکي به افزايش کيفيت رانندگي نمي کند و در مسيرهاي پر پيچ و خم حتي صداهاي زيادي از خود توليد مي کند که باعث نگراني سرنشينان مي شود. اگر با اين ماشين در چاله اي بيفتيد، احساس مي کنيد قسمت پشت ماشين در حال پريدن است و اين حالت وقتي در سر پيچ ها اتفاق بيقتد، بيشتر نمود پيدا مي کند. بايد اذعان کرد که اين ماشين در مسيرهاي صاف و مستقيم عملکرد بهتري دارد اما در همين مسيرها نيز کمي سفت به نظر مي رسد. وقتي احساس راحتي در سواري را در نيسان نيسمو با ديگر ماشين هاي کامپکت اسپورت مقايسه مي کنيد، در مي يابيد که آرامشي که در ديگر رقباي اين ماشين حس مي کنيد را در اين ماشين نداريد.

با اينکه سيستم تعليق قسمت عقب اين ماشين، هنوز براي بهبود جاي فراواني دارد و بايد بيشتر بر روي آن کار شود، اما بايد گفت که همين سيستم باعث مي شود که اين ماشين به سختي چپ شود. رقبايي مثل هوندا سيويک، مزدا 3 و فولکس واگن جتا از سيستم تعليق مستقل استفاده مي کنند و همين امر به سرنشينان حس بهتري در حين رانندگي مي دهد.




کيفيت مواد به کار رفته در اين ماشين را مي توان متوسط ارزيابي کرد به طوري که در برخي موارد، اپشن هايي با کيفيت مواد ارزان در اين ماشين ديده ميشود و برخي موارد نيز از مواد مرغوب و گران قيمت استفاده شد ه است. در کابين اين ماشين بيشتر از پلاستيک خشک استفاده شده است که شامل مواردي چون پنل درها،کنسولها، محل استراحتگاه دست و داشبورد جلويي مي شود. داشبورد و فريم جلوي ماشيني که در اختيار ما بود، از مواد بسيار ارزان قيمت بود و همين امر باعث مي شد در حين رانندگي از آنها صداهايي به گوش برسد. اين ماشين 5 سرنشيني است . 15 فوت مکعب فضاي صندوق عقب آن است واز فضاي استاندارد 60/40 فوت مکعبي با خواباندن صندلي ها نيز در داخل ماشين بهره مي برد. راحتي صندلي ها خيلي زياد نبود و به خاطر قرار گرفتن بالاتر صندلي ها، احساس سوار شدن بر يک ماشين اسپورت به سرنشين دست نمي دهد.



در اين ماشين از صفحه لمسي 5.8 اينچي استفاده شده است و رابط کاربري اختصاصي نيسان موسوم به Nissan connect نيز در آن به چشم مي خورد اما صفحه لمسي نيز عملکرد خوبي ندارد و شاهد واکنش کند آن نسبت به لمس کاربر هستيم. کنترل هاي جلوي راننده بسيار ساده طراحي شده اند و به طور کلي طراحي دکمه هاي جلوي راننده بسيار ساده ارزيابي شدند.سيستم صوتي Bose نيز به صورت آپشني اختياري براي خريداران در نظر گرفته شده است که مي توانست بالانس بيشتري داشته باشد چرا که در برخي شرايط صداي سيستم صوتي داخل ماشين کمي بم به نظر مي رسد.




قيمت پايه ماشين تستي که در اختيار ما قرار داده شد 27370 دلار است و آن را در رديف قيمتي ماشين هايي همچون هاچبک سيويک هوندا، جتا GLI، مزدا3 قرار مي دهد اما با توجه به نقاط ضعفي که در اين ماشين ديده شد، شايد تا عرضه نهايي آن تغييراتي در نيسمو 2017 شاهد باشيم. در نهايت مي توان گفت که سنترا نيسمو 2017 مي تواسنت عملکرد بهتري داشته باشد و متاسفانه بايد گفت که شاهد تغيير چشمگيري نسبت به مدل هاي پيشين 10 سال قبل سنترا نيستيم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟

به گزارش تابناک، پس از بررسی های متعدد و حدس و گمان های مختلف، در نهایت رنگ هلویی مخملی با کد رنگ PANTONE 13-1023، به عنوان رنگ سال جدید انتخاب شد. این رنگ آرام و ملایم می تواند تمایل به رشد را در افراد مختلف نشان دهد. موسسه پنتون این رنگ جذاب را به عنوان یک رنگ گرم و حساس معرفی می کند. رنگی که می تواند احساس لطافت، ملایمت و حس نوع دوستی را به اطرافیان ما القا کند.  رنگ هلویی از نظر طیف رنگی بین نارنجی و صورتی قرار می گیرد.

لطافت این رنگ می تواند احساس مثبتی را به ما منتقل کند. به علاوه، کم رنگ بودن آن باعث می شود بتوانیم هلویی را به راحتی در کنار رنگ های متنوع به کار ببریم. البته بدیهی است که این رنگ در کنار برخی رنگ های خاص جلوه بسیار زیباتری دارد. در ادامه، این رنگ ها را نیز با هم بررسی می کنیم تا شما بتوانید با استفاده از رنگ سال ۱۴۰۳ یک استایل بی نظیر داشته باشید.

 

گسترش فناوری ها، رشد جمعیت، تغییرات متداوم در همه حوزه ها و دلایل بسیار دیگری وجود دارند که باعث شلوغی زندگی روز مره انسان ها در عصر جدید شده اند. در میان این آشفتگی ها گاهی فراموش می کنیم که علاوه بر توجه به دستاورد ها، رویداد های بیرونی و جلوه ظاهری، باید به درون خود و آرامش ذهنی و روحی هم توجه کافی داشته باشیم. پنتون با انتخاب رنگی که نمادی از توجه به سلامت روحی است این نکته را به ما یادآوری می کند. در حقیقت، رنگ هلویی ۱۴۰۳ نماد آرامش و توجه به خود است.

1. رنگ های خنثی

رنگ هلویی یک رنگ بسیار ملایم است و به همین دلیل، با طیف زیادی از رنگ ها هماهنگ می شود. پالت رنگی خنثی، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در کنار این رنگ جذاب است. رنگ های سفید، طوسی و مشکی می توانند جلوه این رنگ لطیف را بسیار بیشتر کنند. اگر هلویی را در کنار سفید استفاد کنید، یک استایل شیک به شما می دهد، این ترکیب رنگ می تواند انتخاب ایده آلی برای روز های گرم تابستان باشد.

اگر می خواهید، رنگ هلویی در استایل شما بیشتر بدرخشد، باید آن را در کنار مشکی استفاده کنید. این ترکیب رنگ، یک استایل جسورانه و نفس گیر را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین، یک استایل با پایه رنگ مشکی و اکسسوری های هلویی می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد. به این ترتیب یک استایل کم ریسک با به کار گیری رنگ سال خواهید داشت.

 2. استایلی جذاب با هلویی و طیف کرم-قهوه ای

به طور کلی، لباس هایی با تناژ کرم تا قهوه ای، باعث می شوند استایلی شیک و تا حدودی رسمی داشته باشید. این رنگ ها بسیار پرکاربرد هستند و به همین دلیل هماهنگی خوب آن ها با رنگ سال ۱۴۰۳ می تواند خبر خوبی باشد. برای داشتن یک ظاهر کلاسیک می توانید از ترکیب این رنگ ها در کنار هم استفاده کنید. همچنین، ست های دارای رنگ قهوه ای بیشتر برای رویداد های رسمی مناسب هستند. در حالی که، ترکیب کرم و هلویی یک ترکیب راحت است و می توانید هنگام مسافرت یا در جمع های خودمانی از این استایل استفاده کنید.

3. استایل مونو کروم

هلویی هم مثل هر رنگ دیگری می تواند برای یک استایل مونوکروم مورد استفاده قرار بگیرد. چنین ترکیب رنگی می تواند نمایانگر ظرافت و جذابیت باشد. همچنین، برای این که کمی از یکنواختی خارج شویم، می توان از طیف های مختلف رنگ هلویی یا رنگ های نزدیک به آن استفاده کرد. مثلاً صورتی کمرنگ، نارنجی کم رنگ، صدفی و آجری می توانند برای یک استایل مونوکروم جذاب انتخاب های خوبی باشند. به یاد داشته باشید که اگر استایل مونوکروم را انتخاب کردید، حتما در یک بخش از پوشش خود، یک رنگ متضاد را استفاده کنید. مثلا اگر همه لباس های شما هلویی باشد، استفاده از کیف و کفش سفید در کنار آن بسیار جذاب خواهد بود.

 

4. ترکیب رنگ سال 1403 با آبی آسمانی

یکی از رنگ هایی که در ترکیب با رنگ هلویی بسیار جذاب است، آبی آسمانی است. رنگ هلویی یک رنگ گرم و آبی یک رنگ سرد است. به همین خاطر، این دو می توانند مکمل های خوبی برای هم باشند. علاوه بر این، استایلی با این طیف رنگی از مهمانی تا پیاده روی، همه جا می تواند کاربردی باشد. استایل پیشنهادی ما با این پالت رنگی، استفاده از شلوار جین آبی آسمانی، یک بلوز هلویی و کت سفید است. همچنین، اکسسوری هایی مثل عینک، ساعت، دستبند، شال گردن و … نیز با رنگ هلویی می تواند استایل شما را تکمیل کنند.

استفاده از این ترکیب رنگی در دکوراسیون هم بسیار جذاب خواهد بود. در حقیقت این دو رنگ در کنار هم به شما احساس سر زندگی و نشاط را القا می کنند. مثلا می توانید رد رنگ مبلمان، پرده ها، کوسن ها، روتختی و … از رنگ ترند سال جدید در ترکیب با آبی استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • واکنش عرب ها به وانت نیسان ایرانی | ویدئو
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • تیزر جذاب باشگاه هوادار برای بازی در جام حذفی / فیلم
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد