Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:43:49 GMT

چگونه در جواني ثروتمند شويم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۴۳۱۷

خبرگزاري آريا - ماهنامه آينده روشن: در گذشته ميليونربودن به مردان و زنان ميانسال محدود بود، اما آن دوران به سر آمده است و امروزه با مطالعه داستان موفقيت بسياري از ثروتمندان جهان مي توان دريافت که آن ها در دوران جواني خود به ثروت هاي ميليوني و ميلياردي رسيده اند. نسل جوان از داستان موفقيت هاي معجزه آساي خود اخباري دارند و اين را مي توان به عصر انفجار اطلاعات و تحولات فناوري امروزي نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به لطف اينترنت، فناوي هاي مدرن و راه هاي جديد انتشار دانش و اطلاعات بسياري از مردم جهان به منابع عظيمي از اطلاعات دستري دارند. شايد هم علت اصلي موفقيت هاي چشمگير نسل جديد در مقايسه با نسل هاي پيشين در اين است که نسل جديد آغوش خود را براي استفاده از اينترنت و فناوري هاي مدرن باز کرده است، اما نسل هاي پيشين همچنان از روزنامه ها و صنعت چاپ استقبال و حمايت مي کنند.

امروزه اينترنت در قالب گوشي هاي هوشمند و تبلت در جيب هاي ماست و مردم هزاره جديد اين واقعيت را پذيرفته اند که تمامي زندگي خود را براي يادگيري چيزهاي جديد صرف خواهندکرد و از انجام دادن اين کار نيز خرسند هستند. نسل هاي امروزي بيشتر مي آموزند و خودشان بخت موفقيت شان را رقم مي زنند.

اين ريشه برتري آن ها در مقايسه با نسل هاي قبل است؛ ولي آن ها چگونه اين کار را مي کنند؟ شايد روياي ثروتمندشدن به شيوه افرادي مانند بيل گيتس براي همه دست يافتني نباشد، اما همه اين امکان را دارند که ظرف مدت مشخصي ميلياردر شوند؛ ولي اين امر مستلزم نهادينه کردن برخي عادت هاي پولي، نظير کم خرج کردن و بيشتر پس انداز کردن، است. راه ثروتمندشدن از طريق برنامه هاي تبليغاتي تلويزيوني طي نمي شود؛ زيرا اين تبليغات تلويزيوني قصد دارند به شما القا کنند که تنها از طريق «خريد کردن» ثروتمند مي شويد، نه «پس انداز کردن».

متاسفانه تنها حاصل برنامه هاي تبليغاتي گودي زير چشم به دليل کم خوابي است! بنابراين اگر وقت و پول خود را براي رفتن به اين سينماروهاي ثروت يا خريد نوارهاي ويدئويي در اين باره صرف کنيد، تنها چيزي که عايدتان مي شود «بدهي بيشتر» است. حقيقت اين است که اگر آن قدر خوش وقت باشيد که ثروت هنگفتي به ارث ببريد، مي توانيد مسير خود را به سمت رفاه پيش ببريد. گرچه ممکن است شيوه بيل گيتس براي تبديل شدن به فردي ثروتمند دست نيافتني به نظر برسد، ميلياردر شدن، قطعا براي کساني که از سنين جواني شروع به تقويت عادات صحيح مي کنند دست نيافتني نيست؛ البته هر فرد، در هر سني، مي تواند عادات کاهش بدهي و افزايش ثروت را در خود تقويت کند.





جيسون فلوري، مدير يک گروه مشاوره اي ارث و ميراث، مي گويد: «بخشي از فرهنگ ما مي گويد براي رسيدن به چيزي اول بايد اداي آن را درآورد؛ مثلا براي ثروتمندشدن اول بايد اداي ثروتمندان را درآوريد؛ اما بدهي هميشه مردم را از رسيدن به اين موفقيت باز مي دارد. آن ها اغلب دهي مي خرند و براي هميشه زير بار قرض مي روند، در حالي که خرج کردن کمتر از درآمدي که کسب مي کنيم، داشتن شيوه زندگي متعادل و بسنده نکردن به يک موفقيت و پيشرفت بهترين راه براي رسيدن به ثروت است».

عوامل و رويکردهاي فراواني وجود دارند که مي توانند به شما در رسيدن به موفقيت و کسب ثروت کمک کنند. افراد ثروتمند معمولا از شيوه هاي مختلفي براي رسيدن به اهداف شان استفاده مي کنند که البته همه اين شيوه ها به يک جا ختم مي شود. ما اينجا هستيم که درباره برخي از اين رويکردها و رفتارهاي زندگي خوب که مي توانند در رسيدن به اين هدف در زندگي کمکتان کنند راهکارهايي به شما ارائه کنيم.

1- اهداف شما را در مسير پيشروي ثابت قدم مي کنند

داشتن يک تصوير ذهني خوب و کامل از آنچه مي خواهيد به دست آوريد به شما کمک مي کند به سوي آن هدف گام برداريد؛ البته ممکن است در طول راه به راحتي حواس تان پرت شود و از اهداف تان چشم برداريد؛ به علاوه، فکر کردن به اين آرزو که «چگونه مي توانم ميليونر شوم؟» و تکرار اين آرزو در ذهن تان چيزي نيست که بتوان نام آن را هدف گذاشت؛ حتي فرد بي خانماني نيز که در زير پلي زندگي مي کند اين آرزو را دارد.

اين ها بيشتر آرزوانديشي است، اما آنچه شما لازم داريد تعيين اهداف است. شما بايد تعيين کنيد در زندگي چه مي خواهيد و تنها آن وقت است که براي رسيدن به آن اهداف برنامه ريزي مي کنيد؛ با اين حال هيچ گاه خود را به اهداف بلندمدت محدود نکنيد.

به خاطر داشته باشيد اهداف کوتاه مدت در اين ميان تاثير بسزايي مي گذارند و مي توانند به شما در دست يابي سريع تر و زودتر به اهداف بلندمدت کمک شاياني کنند؛ اما هميشه مقصد نهايي تان را در ذهن داشته باشيد و از تمامي قدرت و توان خود براي تحقق آن استفاده کنيد.

2- حرفه خود را با تعقل انتخاب کنيد

بياييد روراست باشيم؛ انتخاب شغل مناسب تنها در حرف آسان است. وقتي دنبال شغلي خوب هستيم اغلب مخلوطي از آرزوهاي دروني را در نظر مي گيريم، تحقيق مي کنيم و از توصيه هاي افراد استفاده مي کنيم که تصميم خود را بگيريم. در اين ميان خانواده و دوستان و ديگر افراد مورد اطمينان شما تصور مي کنند مي دانند چه چيزي براي شما خوب است، همين طور قلب شما يک چيز مي گويد و عقل تان نيز چيزي کاملا متفاوت، هم همين اوضاع را پيچيده تر مي کند؛ ولي نسل امروزي آگاه است که مي توان مسير شغلي که عقل به آن ها پيشنهاد مي شود و خواسته هاي قلبي را با هم داشت، به شرطي که به درستي تحقيق کرد.

امروزه مي توانيد از بسياري از منابع رايگان براي داشتن تصويري روشن تراز وضعيت اقتصادي کنوني و چشم اندازهاي شغلي کمک بگيريد. اطمينان پيدا کنيد تصميمات خود را براساس حقايق واقعي همچون وضعيت اقتصادي اتخاذ مي کنيد که مي دانيد واقعتي دارند؛ مطمئن باشيد با پيروي از اين شيوه هيچ گاه اشتباه نخواهيد کرد.




3- ارتباطات خود را حفظ کنيد و گسترش دهيد

از اين توصيه برداشت اشتباه نکنيد؛ حرف من اين نيست که فقط با افراد پولدار معاشرت کنيد، بلکه بايد ارتباطاتي را با فرادي که مانند خودتان به دنبال همين هدف هستند ايجاد کنيد. داشتن يک شبکه ارتباطي همان طور که اهداف خود را پيگيري مي کنيد از اهميت بسياري برخوردار است. احتمال تحقق اهداف به دست جمعي از افراد که هدف مشترک دارند بسيار بيشتر از انجام دادن آن به دست يک فرد تنهاست. گاهي در زندگي ممکن است با افرادي آشنا شويد که مي توانند زندگي شما را از اين رو به آن رو کرده، در دست يابي به اهداف تان نقش بزرگي ايفا کنند.

راه هاي زيادي براي انجام دادن اين کار وجود دارند. يکي از بارزترين آن ها استفاده از شبکه هاي اجتماعي است؛ ولي شما بايد اين کار را در دنياي واقعي هم انجام دهيد. هيچ پل ارتباطي را قطع نکنيد و تلاش کنيد شبکه اي از ارتباطات را براي خود ايجاد کنيد؛ براي مثال، اگر در دانشگاه تحصيل مي کنيد، مي توانيد شبکه بسيار عظيمي از ارتباطات را با همکلاسي هايتان و دوستان آن ها و ديگر دانشجويان دانشگاه خود ايجاد کنيد.

امروزه دانشجويان بيش از ديگر افراد از شبکه هاي اجتماعي استفاده مي کنند و همين امر به شما در يافتن ارتباطات جديد به کمک شاياني خواهدکرد؛ همچنين مي توانيد با همکاران قديمي و کنوني، شرکاي تجاري و ديگران ارتباط تخصصي و تقويت شده اي را برقرار کنيد. حتي اگر يک ارتباط در حال حاضر به نظر بي ربط برسد، ممکن است در آينده فرصت هاي مغتنمي را براي شما به همراه داشته باشد؛ چه کسي مي داند که در طول مسير چه اتفاقي خواهدافتاد؟

4- اينترنت بهترين دوست شماست

قطعا بسياري از جوانان امروزي به خوبي آگاه اند که اينترنت چه عظمت و قدرتي دارد و هنوز زمينه هاي رشد آن به پايان نرسيده است. اينترنت جايي است که بسياري از جوانان نيمي از عمر خود را در آن مي گذرانند.

در حقيقت هر چيزي که بخواهيد، از ايده هاي کسب و کار گرفته تا راه هايي براي گسترش تجارت خود، همه، را مي توانيد در اينترنت بيابيد. جايگاه خاص شما هرجا که باشد، اهداف کسب و کاري شما هر چه باشند، اينترنت مي تواند از طرق مختلفي به شما کمک کند. مي توانيد بدون آنکه سر کلاس هاي حقيقي بنشينيد، از طريق اينترنت دوره هاي خاص را بگذرانيد و مدارک معتبري نيز دريافت کنيد؛ البته اين به معناي آن نيست که در اينترنت غرق شويد و ارتباطات خود با دنياي واقعي را به طور کامل قطع کنيد.

براي ايجاد ارتباط، بازاريابي، موقعيت هاي تجاري، سرمايه گذاري، تحقيقات بازار،تحقيقات رقابتي و هر چيزي که فکرش را بکنيد مي توان راهي يافت که به صورت آنلاين انجام شود. شما مي توانيد در اتاق گرم و نرم خود بنشينيد، قهوه خود را ميل کنيد و تنها با استفاده از يک لپ تاپ و اينترنت لوگويي را براي يک شرکت تجاري در ازبکستان طراحي کنيد يا داده هاي يک شرکت چيني را در سيستم وارد کنيد و از همه اين راه ها درآمدهاي زيادي کسب کنيد. در يک کلام مي توان گفت فرصت هاي طلايي در اينترنت بي پايان هستند.




5- افراد موفق را الگوي خود قرار دهيد و از آن ها درس بگيريد

داستان و شيوه هاي موفقيت افرادي را که در سنين جواني موفق به انجام اين کار شده اند الگوي خود قرار دهيد. شايد داستان خالق شبکه هايي چون فيسبوک يا واتس اپ را خيلي ها بدانند؛ چون از شبکه اجتماعي آن ها استقبال بسيار زيادي شد. درباره اين آدم ها تحقيق کنيد و ببينيد آن ها از چه روند فکري استفاده کردند که به جايي که اکنون قرار دارند برسند؛ چه چيزي الهامبخش آنان براي رسيدن به اهدافي بود که داشتند و چگونه به اين موفقيت بزرگ دست يافته اند؟ خلاقيت و الهام بهترين متحداني هستند که مي توانيد در محيط کسب و کار داشته باشيد و وقتي با سختي اي مواجه مي شويد، در حفظ انگيزه به شما کمک مي کنند.

6- از دوران جواني خود بهره کامل را ببريد

به طور حتم افراد جوان با انتقادات و تاييدنداشتن بيشترين از سوي قديمي ترها رو به رو مي شوند، اما نبايد اجازه دهيد که اين مر شما را مايوس کند. آن ها بيشتر از شما تجربه دارند، اما شما نظم دنياي جديد را بسيار بهتر از آنان درک مي کنيد و علاوه بر آن مي توانيد 15 ساعت در روز کار کنيد.

پنج تا 6 ساعت بخوابيد و سپس بازگرديد و باز هم 15 ساعت کار کنيد. بسياري از کارها هستند که جوانان مي توانند بهتر از افراد مسن تر انجام دهند؛ يکي از آن ها داشتن ابتکار بيشتر در سازگاري با چيزهاي جديد است. از طرفي جوان ترها در مقايسه با افراد ميانسال و پير چيزهاي جديد را بهتر و با سرعت بيشتري ياد مي گيرند؛ بنابراين به جواني خود تکيه کنيد که از تجربيات نسل هاي پيشين بياموزيد، نظرات تجاري جديد به دست آوريد و درک بهتري از شغل خود داشته باشيد. اجازه ندهيد انتقادات آن ها ترس و نگراني در شما را ايجاد کند.

7- ترس در موفقيت هيچ جايي ندارد

بعضي چيزها هستند که بخت شما براي پولدار شدن را ويران مي کنند و در اين ميان مي توان به ترس اشاره کرد. ترس مي تواند شما را به شکست بکشاند يا کاري کند که از بسياري از فرصت هاي پيش آمده در زندگي به راحتي عبور نکرده، از آن ها بهره برداري نکنيد. رايج ترين آن ها اين است که «من خيلي جوانم» و اين مورد بدترين آن هاست.

تنها به اين دليل که جوان هستيد به اين معني نيست که نمي توانيد کسب و کاري عالي داشته باشيد و خيلي ها هستند که با کسب و کار موفق شان اين را اثبات کرده اند. اگر شما خود را جدي نگيريد، هيچ کس ديگري نيز شما را جدي نخواهدگرفت. بدون ترس از انتقاد ديگران يا ترس از شکست پيش برويد و ايده هاي خود را عملي کنيد، بعدها براي اين کار از خود تشکر خواهيد کرد. جواني پر از ظرفيت است و بهترين سازمان دهنده تغييرات محسوب مي شود. شما نبايد هرگز به خود اجازه دهيد که باور کنيد ظرفيت رسيدن به چيزي را نداريد.

8- سرمايه و پول خود را به گردش درآوريد

خيلي وقت است که از دوران انباشتن پول، نگهداري آن ها در حساب پس انداز و انتظار براي دريافت بهره آن گذشته است. حال اين کار وقت بسيار زيادي طلب مي کند و ممکن است از رشد کاري شما ممانعت کند. ممکن است يافتن شغل براي جوانان ترسناک باشد، اما کارهاي بسياري وجود دارند که شما مي توانيد در منزل انجام دهيد که بتواند دستاويزي براي شروع کارتان باشد.

پس انداز براي سرمايه گذاري يکي از شيوه هاي کار با پول است. شما بايد با سرمايه گذاري در امور جديد، پول خود را براي پول سازي بيشتر به کار اندازيد؛ البته سرمايه گذاري نيز خطرهايي دارد؛ بنابراين اگر مي خواهيد در کاري سرمايه گذاري کنيد، بهتر است طرحي براي خود داشته باشيد و پيش از هرگونه اقدامي در مورد حوزه سرمايه گذاري مورد نظر خود تحقيق و احتمال موفقيت و همچنين خطرات احتمالي را به طور کامل ارزيابي کنيد.




9- با غريزه مصرف گراي خود بجنگيد

والدين ما در سيستم «مصرف گرايي» رشد کردند و به تدريج آن را پذيرفتند. نسل ما کمي متفاوت است. ما در جامعه اي که غرق در مصرف گرايي بود متولد شديم و بخش بزرگي از نسل ما نياموختند چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند.

آن ها با تبليغات رنگارنگ به هر سو کشيده مي شوند و اگر با آخرين مدها هماهنگ نباشند، افسرده مي شوند. پولدارها چيزهايي مي خرند که آن ها را پولدارتر مي کند، اما افراد فقير چيزهايي را مي خرند که افراد پولدار را پولدارتر مي کنند. درک همين موضوع براي درگيري با غريزه مصرف گرايي تان کافي است. تلاش کنيد در دام تبليغات رنگارنگ نيفتيد. اگر به اين تبليغات توجه کنيد، پس از مدت کوتاهي هر آنچه ببينيد مي خواهيد و پول خود را از اين طريق به هدر خواهيد داد.

ياد بگيريد هزينه هاي خود را به آن چيزهايي محدود کنيد که واقعا نياز داريد، نه آن چيزهايي که فکر مي کنيد بايد داشته باشيد. اگر مي خواهيد ثروتمند شويد و همچنان ثروتمند باقي بمانيد، بايد کمتر از آنچه به دست مي آوريد خرج کنيد. به خاطر داشته باشيد صرفه جوبودن به معناي خسيس بودن نيست، بلکه به معناي آن است که شما تلاش مي کنيد پولي را که با مشقت بسيار به دست آورده ايد در راه هاي مناسب خرج کنيد.

10- از شکست نهراسيد

از شکست و اشتباه نترسيد. به جواني خود به چشم دوره اي نگاه کنيد که مي توانيد در صورت شکست در انجام دادن کاري آن را بارها تکرار کنيد. در حقيقت، شکست در انجام دادن کاري به اين معناست که شما در حال تلاش هستيد. اگر در راحتي و آسايش به سر مي بريد و به هيچ مشکلي بر نمي خوريد، شايد به اين معناست که گام بلندي برنداشته ايد. اگر اوضاع آن گونه طبق برنامه پيش نرود، اسمش تجربه است. اين تجربيات در طول زندگي همواره با شما خواهندبود و بينش و از دنياي اطراف به شما درک عميق تري خواهندداد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • عکس| عکسی دیده نشده از پیمان معادی در جوانی