Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه دولت قادر به کنترل روند واردات و صادرات به کشور نیست، عنوان کرد: عدم توانایی دولت در بحث واردات ، صادرات و قاچاق کالا بصورت سازمان یافته تولید ملی کشور را فلج کرده است .

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به وضعیت واردات و صادرات کشور و همچنین قاچاق کالا و ارز گفت: اگر نگاهی کوتاه و گذرا به آمار تخلیه و بارگیری گمرکات و کلیه مسیر های ورودی به کشور داشته باشیم مشاهده می کنیم که روز به روز بر آمار واردات افزوده و از آمار صادرات کاسته می شود؛ که این موضوع نباید برای مسئولان دولت ساده انگاری شود و نسبت به آن بی توجه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه دولت قادر به کنترل روند واردات و صادرات به کشور نیست، عنوان کرد: عدم توانایی دولت در بحث واردات ، صادرات و قاچاق کالا بصورت سازمان یافته تولید ملی کشور را فلج کرده است ، دولت با این کار بیشتر از آنکه به فکر اشتغالزایی در داخل کشور باشد، کمک کرده است تا بحث اشتغال در سایر کشورها رونق بگیرد و روز به روز بر آمار بیکاران نیروهای کار داخلی افزوده شود.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به عدم نظارت بر واردات و صادرات کشور گفت: دولت هیچگونه نظارتی بر امور واردات گمرکات کشور ندارد و به راحتی می نوان گفت گمرکات کشور به حال خود رها شده اند و کسی ناظر بر اعمال آنها نمی باشد، این همه آمار واردات به داخل کشور واقعا نگران کننده است و موجب شده است که بیشتر نیروی کار داخل به سبب این امر از کار بی کار شوند و تولید هم رفته رفته رو به افول رود.

نوروزی ادامه داد : برخی از کالاهایی که وارد کشور می شود مشابه بسیاری از آنها در داخل کشور وجود دارد و برخی دیگر نیز امکان ساخت و تولید آنها در کشور وجود دارد، علت اینکه این کالا ها وارد می شود قیمت پایین انها در مقایسه با جنس داخلی است که باید دولت تعرفه واردات برخی از این کالاها که در کشور امکان تولید و ساخت آنها وجود دارد را افزایش دهد تا دیگر برای وارد کننده، واردات این قبیل کالاها به صرفه نباشد و از مشابه داخلی ان محصول استفاده کند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود بیان کرد: برخی از کالاهایی هم که وارد می شود نیازی به واردات آنها نداریم ، مانند کالاهای لوکس از قبیل خودروهای گران قیمت که باید جلوی واردات بی رویه این قبیل کالاها به کشور گرفته شود، اما در عوض برخی از کالاهایی که صادر می شوند به صورت خام و بدون بهره وری است ، این کالاها بعد از صادر شدن به کشور دیگر بعد از فراوری و تغییرات اندک مجددا به داخل کشور باز می گردد که باید مسئولان فکری به حال این مورد هم کنند و نگذارند که کالای خام از کشور خارج شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد