Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@19:02:26 GMT

ادعای فاکس نیوز درباره روابط نظامی کره شمالی و ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۵۹۸۵

ادعای فاکس نیوز درباره روابط نظامی کره شمالی و ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فاکس نیوز در گزارشی ادعا کرده است که در آزمایش‌ موشکی اخیر ایران در راستای شلیک موشک از زیردریایی، مقامات پنتاگون شواهد بیشتری مبنی بر همکاری کره شمالی در این آزمایش یافته‌اند.



پایگاه فاکس نیوز در گزارشی ادعا کرده است که در آزمایش‌ موشکی اخیر ایران در راستای شلیک موشک از زیردریایی، مقامات پنتاگون به شواهد بیشتری مبنی بر همکاری کره شمالی در این آزمایش یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاکس نیوز مدعی شد: زیردریایی استفاده شده به وسیله ایران در این آزمایش موشکی بر اساس زیردریایی کره شمالی طراحی شده است که کره شمالی به وسیله آن در سال 2010 کشتی جنگی کره جنوبی را غرق کرد.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه مدعی شد که ایران اخیرا تلاش کرده تا یک موشک کروز «جاسک-2» را آزمایش کند اما این آزمایش موشکی ناموفق بوده و مقامات منع گسترش سلاح‌های اتمی از مدت‌ها پیش بر این گمانند که ایران و کره شمالی در زمینه برنامه موشکی با یکدیگر در زمینه‌های تخصصی ارتباط دارند.

در ادامه این گزارش به نقل از «جفری لوئیس»، متخصص تولید موشک در مؤسسه «میدل‌بوری»، آمده است: در طول سال‌های گذشته ما عکس‌هایی از مقامات کره شمالی و ایران را در کشورهای یکدیگر دیده‌ایم و شاهد انواع سخت‌افزارهای مشترک بین این دو کشور بوده‌ایم.

فاکس نیوز در ادامه نوشت: زمانی که در ماه ژانویه ایران یک فروند موشک بالستیک آزمایش کرد مقامات پنتاگون گفتند که این موشک بر اساس طراحی کره شمالی بوده و موشک‌هایی که ایران در تابستان سال گذشته آزمایش کرده نیز شبیه موشک «موسودان» کره شمالی بوده‌اند و موشک موسودان نیز پیشرفته‌ترین موشکی است که کره شمالی تاکنون آزمایش کرده است.

فاکس نیوز در ادامه این گزارش به نقل از تحلیلگران دفاعی مدعی شده است که موشک «تپودونگ» کره شمالی نیز بسیار شبیه به موشک «شهاب» ایران است.

میزان

202

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است