Web Analytics Made Easy - Statcounter

کی‌نژاد با اشاره به ‌آمادگی تبریز برای همکاری با هنرمندان کشورهای اسلامی، جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی را ظرفیتی برای ارائه الگوهای جدید تلقی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،محمدعلی کی‌نژاد ظهر امروز در آیین گشایش سومین جشنواره‌ خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی اظهار داشت: استعداد هنری مسلمانان باید در راستای جهانی کردن هنر اسلامی و نشان دادن چهره لطیف و صلح‌جوی اسلام پیش قدم ‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما ذخایر و میراث خوبی داریم، ادامه داد: البته نواقصاتی هم وجود دارد که باید نوآوری شده و نظریه پردازی صورت بگیرد، نظریه برای اینکه تولید شود مقدماتی لازم دارد که مشارکت گفتمانی جامعه‌ی علمی و هنری جهان اسلام در این خصوص ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه هنر تبریز گفت: مراکز تحقیقی و پژوهشی باید مدیریت، آسیب‌شناسی و بازشناسی انجام داده و با مرکزیت چابک تدبیر کرده و راهبری داشته باشند، در راستای چهارچوب برنامه‌های ارسیکا دانشگاه هنر تبریز اعلام آمادگی نموده و حاضر است با تاکید بر اقتضائات عمومی و اسلامی در خدمت هنر اسلامی باشد.

عضو شورای عالی فرهنگی با بیان اینکه از جشنواره‌های پیشین ارزیابی مطلوبی داشته‌ایم، عنوان کرد: بخشی از توان هنری جهان اسلام را توانستیم در تبریز گردهم هم‌آوریم و در این دوره نیز پیشنهاد ایجاد بخش دانشجویی هنر جهان اسلام و تلاش برای مشارکت بیشتر بانوان ارائه گردیده است.

وی در پایان اظهار داشت:جشنواره‌ی بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی این ظرفیت را دارد که به تبین وضع موجود هنری و ترسیم وضع مطلوب در طراز ارزش‌های اسلامی پیش‌قدم بوده و الگوی برتر هنری را ارائه نماید زیرا اسلام دینی جهانی و ماندگار است و تمدنی که براساس اخلاق و معنویت شکل بگیرد همیشه پیروز بوده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه معرف چهره‌های برتر هنر انقلاب در سال ١۴٠٢ استان بوشهر، اکبر ابراهیمی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه موسیقی، ساسان نوذری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای نمایشی، احمدرضا قربانی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تصویری، حسن خمسه چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تجسمی، عبدالرحیم شاه حسینی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه آفرینش‌های ادبی، حیدر منصوری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه ادبیات پایداری، مونس عبدی زاده چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه پژوهش هنر، علیرضا میرشکاری معرفی شدند.

همچنین در ۲ بخش ویژه تولید اثر با موضوع مقاومت و فلسطین به ترتیب محمدعلی نادری و حسین سبحانی برتر شناخته شدند.

در عرصه تولید آثار مردمی و جریان سازی هنر مردمی، صادق آزاد فر برتر شناخته شد.

کد خبر 6081600

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود