Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:29:00 GMT

۱۰۶۳ کلاس درس مقطع ابتدایی در زنجان هوشمند هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۷۱۵۲

۱۰۶۳ کلاس درس مقطع ابتدایی در زنجان هوشمند هستند

زنجان-معاون آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت:۵۶۳ مدرسه ابتدایی در استان زنجان هوشمند هستند که هزارو ۶۳ کلاس درس را شامل می شود و تاکید ما بر پایه ششم است و در این در مدارس هیات

محمود سیفی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت هوشمند سازی مدارس در اسنتان زنجان اشاره کردو گفت:هوشمند سازی مدارس فرآیند خاصی دارد و این امر از رویکردهای جدید آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در همه مدارس روستایی و شهر ما نگاه یکسان داریم و بر اجرایی شدن هوشمند سازی مدارس تاکید می کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هزینه هوشمند سازی در یک کلاس ۶ میلیون تومان هزینه دلرد و در پایه ششم سعی بر این داریم که این مدارس را هوشمند کنیم.

سیفی نیا تاکید کرد: ۵۶۳ مدرسه ابتدایی در استان زنجان هوشمند هستند که هزارو ۶۳ کلاس درس را شامل می شود و تاکید ما بر پایه ششم است و در این در مدارس هیات امنایی تعداد مدارس هوشمند زیاد است.

وی افزود: هوشمند سازی مدارس در پنج مرحله نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به مشکلات فراوری تجهیز مدارس به سیستم هوشمند در استان اشاره کردو گفت: تجهیز کلیه مدارس به سیستم فناوری و ارتباطات نیاز به هزینه سنگینی دارد که سازمان به تنهایی قادر به اجرای این کار نیست و در دو سال گذشته مشکلات مالی در این سازمان خرید تجهیزات را سخت کرده است.

سیفی نیا یاد آورشد: هوشمند سازی مدارس نیاز به آموزش معلمان دارد و باید معلمان به این فناوری روز آشنا باشند تا بتوانند تدریس کنند.

وی افزود: از سال ۸۹ که طرح هوشمند سازی مدارس شروع شده در استان زنجان بیش از ۸۰ درصد معلمان در دوره های آموزشی فناوری شرکت کرده اند.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح هوشمند سازی مدارس باید اولیاء دانش آموزان همکاری لازم را با سازمان آموزش و پرورش داشته باشند و فرهنگ استفاده از کامیپوتر و اینترنت به خوبی جا بیفتد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان،به مزایای استفاده از سیستم فناوری در مدارس اشاره کردو گفت: امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و باید دانش آموزان با کامپیوتر آشنایی داشته باشند و با توانمندی ها و تکنولوژی ها روز دنیا آشنا شوند.

سیفی نیا خاطر نشان کرد: استفاده از از فناوری روز باعث افزایش یادگیری دانش آموزش می شود و معلمان هم بهتر می توانند مطالب را به صورت درست به دانش آموزان منتقل کنندواستفاده از کامپیوتر با توجه به جذابیت و پویا نمایی که دارد باعث می شود دانش آموزان بیشتر به سمت یادگیری سوق داده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: رویداد گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور مدیران و دبیران آموزش و پرورش فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.


مهدی عابدینی افزود: در این رویداد ارائه تجربیات موفق در زمینه‌های مختلف تحولی در مردمی سازی اموزش، تحولات و مشارکت مردمی بر پایه مدرسه، تولید محتویات درسی و آموزشی و پیشرفت مهارتی دانش اموزان ارائه می‌شود.

همچنین در این رویداد دو دوره آموزشی با نام رسالت اجتماعی معلم، ماموریت مدرسه هم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند