Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-01@17:55:56 GMT

نقد فلسفی بر گفتاری در مبانی نظری انحطاط ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۷۲۳۳

نقد فلسفی بر گفتاری در مبانی نظری انحطاط ایران

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


دریافت 30 MB محمد علی مرادی در نشست با عنوان نقد فلسفی بر گفتاری در مبانی نظری انحطاط ایران سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، نشست هم اندیشی زوال اندیشه سیاسی در ایران چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت هم اندیشی درباره نظریه زوال اندیشه سیاسی در پژوهشگاه علوم انسانی با حضور حسن محدثی و محمد علی مرادی و قاسم پورحسن و محمد سالار کسرایی و سید جواد میری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با عنوان نقد فلسفی بر گفتاری در مبانی نظری انحطاط ایران سخنرانی کرد و گفت: کتاب دکتر سید جواد طباطبایی که با عنوان زوال اندیشه سیاسی است، یک عنوان فرعی گفتاری در مبانی نظری انحطاط ایران هم دارد. اما آن چیزی که کار دکتر طباطبایی را جذاب می کند تامل وی در ایران است که آن را موضوع نظریه خود قرار می دهد.طباطبایی در کتاب هایش از سخنرانی هایش متواضع تر است. در این کتاب هم خودش ضعف های آن را بیان می کند و لازم است که بگویم که باید حساب ایشان را از حواریون و مریدانش جدا بکنیم. همواره در کتاب هایش می گوید که من در حد توانم کار کرده ام و مقدمه ای است که آیندگان آن را ادامه بدهند.

مرادی افزود: پرسش این کتاب این است که چگونه تامل درباره ایران تنها در چارچوب سیاست محدود می شود؟ یعنی سوال مرکزی این است که چرا وقتی ما می خواهیم به ایران بپردازیم فقط در چارچوب سیاست به آن می پردازیم؟ آیا مسئله ایران فقط مسئله سیاست است یا یک تمدن است؟

وی در ادامه یادآور شد: تامل در ایران یک بحث به غایت نخبه گرایانه است، البته به این معنی نیست که به مردم توجه نمی کند، اما در ساختارهای آکادمیک خود کتاب های درجه یک می نویسد و بنیادهای یک تمدن را احیا می کندو از کامنسنس نیرو نمی گیرد.

فایل صوتی این سخنرانی را در بالا می توانید بشنوید.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود

محمد کاشی زاده مدیر ارتباطات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مسئله غزه» با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

کاشی زاده افزود: در این هم اندیشی که با مشارکت برخی نهادهای فرهنگی بین الملی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مراکز مرتبط برگزار می شود آیت الله علی اکبر رشاد، رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور اصحاب ادیان: حاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران،‌ سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران و دکتر پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران ایراد سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در محل در تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی(احمد قصیر)، خیابان پژوهشگاه برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم