Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:38:35 GMT

نگاه جانبدارانه، آسیبی در کمین رسانه ها در فضای انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۷۲۴۰

نگاه جانبدارانه، آسیبی در کمین رسانه ها در فضای انتخاباتی

به گزارش ایرنا، پیام زمان این مطلب را در ستون گزارش خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: بهره گیری از فرصت های برابر و عادلانه برای تبلیغات و در نتیجه افزایش ضریب سلامت رقابت های انتخاباتی در گرو نگاه متوازن رسانه های عمومی به همه نامزدهای ریاست جمهوری است، دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از تعیین کننده ترین رخدادهای سیاسی تاثیر گذار در حرکت کلی کشور سال های آینده، حدود دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، انتخاباتی که کارت ورود به ساختمان پاستور را به نامزدی خواهد داد که طی روزهای آینده بتواند در اقناع مردم نسبت به کارآمدی برنامه های خود برای اداره کشور موفق تر عمل کند و به عبارتی در فرصت تبلیغات انتخاباتی درخشان تر ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های عمومی مهم ترین ابزار تبلیغاتی نامزدها هستند، نامزدها اغلب از فرصت های تبلیغاتی رسانه های عمومی پر مخاطبی چون صدا و سیما برای معرفی برنامه های خود به مردم بهره می برند، رسانه های عمومی اما می توانند به واسطه جهت گیری سیاسی و رویکردشان ،رای مخاطبان خود را از طریق هدایت افکار عمومی زیر تاثیر قرار دهند، از این رو رسانه های عمومی و پر مخاطب باید در مورد همه نامزدها رویکرد یکسان و غیر جانبدارانه ای داشته باشند ، هماوردی نامزدها در صحنه رقابت های انتخاباتی تنها در صورتی از ضریب سلامت کافی برخوردار خواهد بود که رسانه های عمومی فرصت های برابری برای تبلیغات پیش روی نامزدها قرار دهند، این مهم در مورد رسانه های عمومی برخوردار از بودجه عمومی و پر مخاطب از اهمیت دو چندانی برخوردار است.
در عصر اطلاع رسانی و پایان انحصار خبری، مردم خبرهای مورد نظر خود را از منابع متعددی دریافت می کنند و از سطحی بالاتر عملکرد رسانه ها را به قضاوت خواهند نشست، بنابراین نگاه متعادل برخی رسانه های عمومی برخوردار از منابع عمومی به نامزدها و سیاه نمایی در مورد عملکرد دولتی که به باور ناظران کارنامه مثبتی را در بسیاری از حوزه ها به ویژه اقتصاد از خود به جا گذاشته است، به حتم اسباب دلسردی، یاس و بی اعتمادی و در نتیجه پراکندگی بیشتر مردم را فراهم خواهد کرد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در ورامین طی سخنانی گفت: عملکرد نمایندگان فرماندار در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی عالی بود و باید این عملکرد در مرحله دوم نیز تکرار شود.

وی افزود: عملکرد عالی شما نمایندگان فرماندار باعث شد که به اذعان همه کارشناسان، انتخاباتی بی نقض در اجرا برگزار شود.

فرماندار ویژه ورامین با اشاره به اهمیت صیانت از آرا گفت: ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است و باید نمایندگان فرماندار همانند دیگر اجزای ستاد انتخابات از حق الناس که همان آرای مردم باشد حراست و صیانت کنند.

وی افزود: در دور دوم با توجه به قوانین یک نامزد با یک رأی بیشتر وارد مجلس می‌شود و این حساسیت کار را نشان می‌دهد و باید نهایت دقت در برگزاری و شمارش آرا توسط عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار صورت پذیرد.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: همکاری لازم عوامل اجرایی و نظارتی همانند دور اول باید در بالاترین سطح در این انتخابات انجام بگیرد.

کد خبر 6098748

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران