Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:56:16 GMT

رونق نسبی بازار مسکن در مشهد در سال 95+جداول آماری

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۷۴۵۹

مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد از رشد تعداد و مساحت زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد در سال 95 نسبت به سال پیش خبر داد.

حسین عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به روند کاهشی تعداد و مساحت زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد از سال 92 اظهار کرد: در سال گذشته این روند متوقف شده و از رشد در جهت مثبت برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در دو سال اخیر ادامه داد: تعداد پروانه‌های مسکونی که در سال 94 در مناطق مختلف مشهد صادر شد نسبت به سال پیش از آن با کاهش 34 درصدی روبه‌رو بوده و از 5294 به 3494 رسیده، اما این تعداد در سال 95 به 4484 رسید که نسبت به سال 94 از افزایش 28 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با اشاره به افزایش 22 درصدی مساحت پروانه‌های مسکونی صادر شده سال گذشته در مشهد نسبت به سال پیش از آن افزود: در سال 94 مساحت‌های زیربنای پروانه‌های صادر شده در مناطق مختلف مشهد نسبت به سال 93 با 33 درصد کاهش روبه‌رو بوده، اما در سال 95 متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده نسبت به سال پیش از آن با رشد 22 درصدی مواجه بوده است.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در مناطق مختلف مشهد از 6 میلیون و 107 هزار و 748 متر در سال 93 به 4 میلیون و 89 هزار و 195 متر در سال 94 کاهش و دوباره در سال 95 به 4 میلیون و 984 هزار و 842 متر رسیده است.

وی در خصوص تمرکز بیشترین تعداد و مساحت پروانه‌های صادر شده عنوان کرد: بیشترین تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در منطقه 12 مشهد بوده که که در سال 95 نسبت به سال پیش از آن از رشد 60 درصدی برخوردار بوده است. پس از آن در مناطق 11 و 8 به ترتیب با 39 و 36 درصد رشد در تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیر آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد اضافه کرد: در سال 95 از لحاظ مساحت زیربنا در پروانه‌های مسکونی صادر شده بیشترین رشد به ترتیب در مناطق 12، 9 و یک مشاهده شده که در هر یک از این مناطق متراژ زیربنای پروانه‌ها نسبت به سال 94 از افزایش 86، 70 و 44 درصدی برخوردار بوده است.

عبدالله‌زاده با اشاره به رشد منفی تعداد پروانه‌های صادر شده در مناطق ثامن و 6 در سال 95 نسبت به سال قبل از آن تصریح کرد: تعداد پروانه‌های مسکونی صادر شده در منطقه ثامن 11- درصد و در منطقه 6، 6- درصد کاهش داشته است. همچنین در منطقه ثامن متراژ زیربنای پروانه‌های مسکونی صادر شده در سال 95 با 72 درصد کاهش نسبت به سال 94 روبه‌رو بوده است.

جداول آماری به خبر پیوست شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حسین زنجیرانی فراهانی، مدیر کل راه و شهرسازی قم در پنجمین جلسه شورای مسکن استان، گفت: طرح جامع شهرک سوم پرنیان از سوی کمیته فنی شورای عالی شهرسازی ابلاغ و پیش پروانه این شهرک توسط ستاد شهرک سازی اخذ شد.

وی افزود: با اخذ اسناد تفکیکی این شهرک، پیش بینی می‌شود واگذاری زمین‌های پرنیان ۳ ظرف ۵ ماه آینده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان عادی انجام شود.

در چارچوب واگذاری زمین به متقاضیان عادی ۳۰۰ متر و به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی ۲۰۰ متر زمین اعطا می‌شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تامین برق کارگاهی برای بخش اول شرکت‌های سایت پرنیان به سرعت انجام شود.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استان در جهت پیشرفت مطلوب ساخت مسکن در قم گفت: پیشرفت مطلوب در این حوزه را مرهون تلاش شبانه روزی و مستمر دستگاه‌هایی هستیم که در راه خدمت به مردم، اقدام جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن، مکلف به ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی بودیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته این رقم را تا ۷۱ هزار واحد تا دو سال آینده رسانده ایم.

استاندار همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به پیمانکاران، بر لزوم همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر بانک‌ها در جهت شتاب دادن به طرح نهضت ملی مسکن در قم تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم