Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که فردا قرار است دور نهایی انتخابات فرانسه برای مشخص شدن رئیس جمهور آینده این کشور میان امانوئل ماکرون نامزد مستقل و مارین لوپن نامزد راست افراطی برگزار شود، آشوب و آشفتگی فضای سیاسی فرانسه را در پی اعلام هک گسترده کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون فراگرفته است. بسیاری از دخالت روسها در انتخابات فرانسه برابر با فرمولی شبیه به انتخابات آمریکا سخن میگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» در آخرین دقایق از پایان رقابت های تبلیغاتی دو کاندیدای نهایی ریاست جمهوری فرانسه در روز جمعه، کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون با انتشار بیانیه ای عنوان کرد که رایانه های کمپین های این کاندیدا با هک گسترده ای مواجه شده است که به نظر در راستای اثر گذاری مستقیم بر نتایج انتخابات روز یکشنبه (فردا) است.

ورز گذشته تقریبا در حدود 9 گیگابایت داده و اطلاعات در قالب ایمیل، قراردادها و مستندات مالی از کمپین انتخاباتی ماکرون بر روی سایت اشتراک گذاری داده های Pastebin قرار گرفت. کمپین ماکرون صحت برخی از اطلاعات منتشر شده بر روی فضای نت را تایید کرده است اما بیان کرده که این اطلاعات همچنین با داده های جعلی تلفیق شده است تا چهره ای مخدوش از نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ارائه کند. بیانیه ستاد انتخاباتی ماکرون بیان کرده است که این اقدام رسما و صراحتا برای ایجاد بی ثباتی در دموکراسی صورت گرفته است.

بعد از این بیانیه مسئولان ستاد انتخاباتی ماکرون، به سرعت این اتفاق را مشابه با هک ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و انتشار اسناد و اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات به نفع دونالد ترامپ دانسته و بیان کرده اند که به احتمال بسیار زیاد روسیه و هکرهای روسی در این اتفاق به شکل مستقیم دست داشته اند.

با این حال متخصصان امنیتی هشدارد داده اند که در حال حتضر و با توجه به اطلاعات موجود نمیتوان به درستی مشخص کرد که چه کسی مسئول این هک گسترده است. در همین حال مقامات امنیتی فرانسه در مورد احتمال شدید دخالت و دست کاری روسها در انتخابات فردای فرانسه هشدار جدی داده اند.

انتخابات فرانسه قرار است فردا یکشنبه در دور نهایی و دوم برگزار شود و به دلیل مواضع کاملا متفاوت دو نامزد نهایی این انتخابات و تاثیر مهمی که رئیس جمهور آینده فرانسه بر تحولات اروپا دارد، از اهمیت به سزایی برخوردار شده. رقیب امانوئل ماکرون، مارین لوپن رهبر راست گرای افراطی جبهه ملی فرانسه مواضعی کاملا مخالف با اتحادیه اروپا دارد در حالی که شخص ماکرون شدیدا از انسجام و یکپارچگی و تقویت این اتحادیه دفاع میکند.

تا قبل از انتشار اطلاعات هک شده امانوئل ماکرون نظر سنجی های انتخاباتی نشان میداد که امانوئل ماکرون با فاصله ای حدود 20 نمره ای از رقیب انتخاباتی خود پیش است. طی یک مناظره انتخاباتی در هفته گذشته نیز ماکرون موفق شده بود به شکلی اساسی مارین لوپن و مواضع وی را به نقد کشیده و سبد رای خود را به شدت تقویت کند.

هنوز مشخص نیست که انتشار اطلاعات کمپین ماکرون چه میزان تاثیر بر نتایج انتخابات فردا خواهد داشت. اما زمانبندی هوشمندانه انتشار این اطلاعات فرصت هرگونه توضیح از کمپین ماکرون در خصوص آنها را گرفته است. بر اساس قوانین انتخابات فرانسه از نیمه شب جمعه تمامی فعالیت های تبلیغاتی دو کاندیدا به شکل کامل متوقف شده است و هیچ نظر سنجی جدیدی امکان برگزاری نخواهد داشت.

بسیاری بر این باور هستند که این هک گسترده از سوی روسیه رقم خورده است. تحلیلگران معتقدند که کرملین به شدت طرفدار پیروزی لوپن دراین انتخابات و برای تضعیف هرچه بیشتر اتحادیه اروپا است. از سویی کمپین مارین لوپن روابط مالی خوبی با روسیه دارد و شخص لوپن در ماه مارس یکبار به شکل کاملا سرزده به کرملین سفر کرد و دیداری با ولادیمیر پوتین صورت داد. در این دیدار لوپن به صراحت کریمه را بخشی از خاک روسیه دانست که عملا دشنه ای بر سینه اتحادیه اروپا بود.

اما از آن سوی امانوئل ماکرون در حالی که چندان چهره ضد روسی خود را به وضوح نشان نداده اما بارها از موضوع تحریم ها بر روی این کشور به خاطر اقداماتش در اوکراین حمایت کرده و با تهاجمی خواندن سیاست خارجی روسیه، پیشنهاد داده است تا زمان بازگست روسیه به تعهدات توافق نامه مینسک، تحریمها بر سر جای خود باقی بمانند. وی همچنین از پوشش اخبار انتخاباتی خود توسط دو رسانه روسی اسپوتنیک و تلویزیون راشاتودی، ممانعت کرده است، از مواضع نزدیک لوپن به روسیه به شدت انتقاد نموده و در مناظره روز چهارشنبه به صراحت از لوپن پرسید که «چه کسی پول تبلیغات شما را میدهد؟».

گفته میشود که هکرهای کمپین ماکرون تمامی رد پاهای خود را تا حد ممکن پاک کرده اند تا نشانی از هویت خود در این موضوع باقی نگذارند. ماه گذشته شرکت امنیتی ترند بیان کرده بود که شاهد فعالیت های مشکوک فیشینگ اطلاعات در کمپین امانوئل ماکرون بوده است. به گفته این شرکت هکرهای وابسته به نظامیان روسیه که کمیته ملی حزب دموکرات و هیلاری کلینتون را هک کرده بودند، در این فعالیت ها حضور دارند. هکرها تلاش کرده بودند تا به ایمیل های مقامات و مسئولان کمپین ماکرون نفوذ کننده که البته به گفته خود این مسئولان و ماکرون این تلاش ناموفق بوده است.

برچسب ها: هک ، ماکرون ، انتخابات فرانسه ، روسیه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه