Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را در حوزه سلامت اجتماعی به طور شفاف اعلام کنند، این در حالیست که تا کنون هیچ یک از این افراد چنین سرفصلی را در برنامه خود ارائه نکرده‌اند.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، بر لزوم توجه کاندیداهای ریاست جمهوری بر مولفه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با بالا بودن آمار پرونده‌های قضایی، رشد آسیب‌های اجتماعی، افزایش آمار طلاق، افزایش آمار زنان سرپرست خانوار، افزایش جمعیت سالمندی، افزایش گرایش به مواد مخدر، افزایش خشونت‌های خانگی، افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و همچنین افزایش آسیب‌های فضای مجازی، بالا بودن آمار ورودی زندانین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواجه‌ایم که هیچ یک از این مسائل محدود به دولت یازدهم نبوده بلکه سالیان سال است که در کشور شروع و شیوع پیدا کرده است و ما نسبت به آن غفلت کرده‌ایم.

وی در ادامه بر لزوم تغییر نگاه در حوزه اجتماعی از مشکل محور به سلامت محور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق آماری که اخیرا وزارت بهداشت اعلام کرد 23 تا 25 درصد مردم حداقل یک اختلال روانی دارند و به این ترتیب با بالا بودن آمار اختلالات روانی و افسردگی در جامعه روبرو هستیم که باید برای حل این مشکلات چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان آنکه انتظاراتی از هر یک از نامزدها در حوزه اجتماعی وجود دارد گفت: خواستار آن هستیم که هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ارتقای سلامت اجتماعی دولت خود را به صورت شفاف اعلام کند.

چلک ادامه داد: همچنین لازم است که هر یک از نامزدها چگونگی رویکردهای دولت خود را در مواجهه با این معضلات اعلام کند. این در حالیست که در این حوزه نباید از رویکردهای قهری استفاده شود زیرا با رویکردهای قهری نمی‌توان حوزه اجتماعی را مدیریت کرد به همین دلیل باید رویکردهای ایجابی در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه اجتماعی کشور باید به گونه‌ای باشد که امنیت اجتماعی با مشارکت مردم در جامعه ایجاد شود. این در حالیست که هر یک از کاندیداها باید برنامه دولت خود را برای بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و ارتباط با NGOها و سازمان‌های مردم نهاد در چرخه مدیریت اجتماعی کشور اعلام کنند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: همچنین ضرورت دارد هر یک از نامزدها اعلام کنند که دولت آنها برای فراگیری، جامعیت، کفایت و استمرار برنامه‌های مرتبط با حوزه اجتماعی چه استراتژی دارند که تا کنون هیچ یک از این برنامه‌ها توسط هیچ یک از کاندیداها اعلام نشده است.

چلک در ادامه به لزوم توجه نامزدها به افراد دارای نیازهای خاص اشاره کرد و گفت: هر یک از نامزدها باید اعلام کنند که برای توانمندسازی این افراد دقیقا چه برنامه‌های عملیاتی دارند این در حالیست که تنها با شعار دادن نمی‌توان درد این افراد را دوا کرد و دادن پول و افزایش مستمری نیز مشکلی را از آنها حل نمی‌کند بلکه این مولفه‌ها تنها می‌تواند بهانه‌ای برای توانمندسازی این افراد باشند.

وی ادامه داد: هر یک از نامزدها باید اعلام کنند که چه سیاست‌هایی برای تحقق مدیریت اجتماعی هوشمند، کارآمد و اثربخش خواهند داشت.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: شاید آقایان تا کنون ضرورت ندیده‌اند برنامه‌های خود را اعلام کنند اما وقتی که امروز همه آحاد جامعه نسبت به این مسائل حساس هستند و حل مسائل اجتماعی دغدغه مردم است و همچنین آنکه مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان عالی کشور فرمودند «هر کس وجدان دارد و ایران را دوست دارد باید در زمینه اجتماعی اهتمام کند و موضوع را سیاسی نبیند» انتظار داشتیم که کاندیداها برنامه‌های جدی‌تری در این حوزه ارائه کنند.

چلک تاکید کرد: مسائل اجتماعی را نمی‌توان تنها به مولفه‌هایی همچون، ازدواج، اشتغال و مسکن خلاصه کرد زیرا حوزه اجتماعی بسیار بزرگتر از این مسائل است و این در حالیست که معتقدم مولفه‌هایی چون اشتغال، ازدواج و مسکن پیش از اجتماعی بودن، اقتصادی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، دقایقی قبل در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای خود قرار گرفت.

کد خبر 6087858

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود