Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-29@17:13:02 GMT

آیا قالیباف معاون اول رئیسی می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۹۹۴۳۵

مازندمجلس: سید محمد حسینی در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان همیشه پیشگام در عرصه‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: در مسائل سیاسی نیز وزنه اصفهان بسیار سنگین و در کشور تاثیرگذار بوده است.

به گزاش نامه نیوز، وی با اشاره به اینکه این بار نیز می‌ط‌لبد که اصفهان با همت، عزم و اراده وارد شوند، افزود: شرایط فعلی با سال 92 متفاوت است، در سال 92 آنها به دنبال تخریب‌های گسترده، استفاده از شرایط تلاطم اقتصادی کشور، وعده‌های آنچنانی و غیره بودند، روحانی در روستاها سال 92 رای بالایی کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آنها در سال 92 حتی از رد‌صلاحیت هاشمی نیز استفاده کرده و مظلوم‌نمایی کردند، تصریح کرد: به هر حال برخی موضع‌گیری‌هایی در دولت دهم شد که عده‌ای اکنون از آنها فاصله گرفته‌اند و اکنون اتفاقات زیادی افتاده است، این دولت مدعی بهبود شرایط اقتصادی کشور بود ولی اکنون وضع وخیم‌تر هم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این بار آن اختلافات به یک انسجام تبدیل شده و یک حرکت عظیم مردمی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: کاری که اصلاح‌طلبان انجام می‌دهند این است که دستور سازمانی می‌دهند و یک حالت تحکمی دارد.
 
حسینی با بیان اینکه برخی نگران تکلیف دو کاندیدای جبهه هستند، بیان کرد: هیچ نگرانی وجود ندارد و هر دو کاندیدا کاملا هماهنگ هستند، رئیس جمهور به‌جای اینکه پاسخگوی 4 سال نخست خود باشد به دنبال ارائه برنامه 4 سال دوم است و موضوع را عوض می‌کند، خودشان هم می‌دانند که به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، اینها یک نگرانی و رعب و وحشت در مردم ایجاد کرده‌اند که بگویند به ما رأی دهید، این کار از دوم خردادی‌ها شروع شد و می‌گفتند اگر ما نبودیم جنگ می‌شد.

وی گفت: در حال حاضر یک نارضایتی بین مردم وجود دارد و دراین راستا نه تنها محرومان بلکه صاحبان سرمایه نیز ناراضی هستند، وزیران باید وقتی مسئولیت اجرایی گرفتند دیگر عضو هیئت مدیره فلان شرکت نباشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مردم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این دولت توان اداره کشور را ندارد، افزود: فرزندانشان که خارجی هستند، دو تابعیتی که بینشان هست و وزیرشان نیز برای رفتن به خوزستان از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کند، جلسه مدیرانشان در هتل‌های چند ستاره برگزار می‌شود، بنابراین وقتی ریخت و پاش‌هایشان زیاد باشد معلوم است که نمی‌توانند به محرومان برسند.

وی تصریح کرد: در دولت دهم یک بخاری در مدرسه آتش گرفت که دردناک بود می‌گفتند وزیر باید استعفا دهد بعد در حادثه پلاسکو جوسازی می‌کردند، آیا اینکه کارگرای معدن حقوق کمتر از یک میلیونی خود را حتی 18 ماه نیز نگرفتند دردناک نیست.

حسینی با اینکه سخنگوی اصلاحات مدعی بود که جناح اصول‌گرایان معتقد به مشارکت مردم نیستند، خاطرنشان کرد: نماینده اصلاح‌طلبان در مناظره بحث‌ها را جای دیگری می‌برد چون حرف برای گفتن نداشت، اینها در جنگ روانی و واژگان‌سازی مسلط هستند، از اوایل انقلاب نیز یک برچسب‌هایی به ما می‌زدند اکنون نیز تندور و طالبانیسم خطاب می‌کنند، می‌خواهند دیگران را دیو نشان دهند.

وی بیان کرد: جهانگیری می‌گوید آمده‌ام از اطلاح‌طلبان و مظلومیتشان دفاع کنم، خوب شما که به‌ جز این 8 سال همیشه بوده‌اید پس در ایجاد مشکلات کشور سهیم هستید.

وزیر‌‌اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدا هدفمان پشتیبانی از یک گزینه در جبهه بوده است، گفت: مناظره‌ها بسیار حساس شده و باید ببینیم بعد از مناظره‌ها رشد آرای کدام کاندیدا بیشتر است، یک احتمال ضعیفی هم وجود دارد که اگر یکی از این کاندیداها کنار رود رأی او به سبد رأی دیگری ریخته نشود، بنابراین هر کسی در هر ستادی که فعالیت دارد به کار خود ادامه دهد.
 
وی با بیان اینکه باید همیشه به رأی شورای نگهبان احترام گذاشت، افزود: امکان رد‌صلاحیت اینها وجود داشت ولی شاید شورای نگهبان می‌خواسته که مردم اینها را ‌رد‌صلاحیت کنند تا بعدها طلبکار مردم نشوند.
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اصل بر این است که اگر این دولت استمرار پیدا کند آسیب جدی به کشور خواهد زد، ببینید چه شده که غربی‌ها نگران شده‌اند، برخی‌ها می‌پرسند آیا بهتر نیست قالیباف معاون اول رئیسی شود؟ احتمال این موضوع زیاد است و قالیباف یک مدیر توانمند است.

وی با بیان اینکه نقطه قوت اینها طرح تحول سلامت بوده که طرح خوبی هم است، گفت: یکی از کارهایی که اینها می‌کنند این بوده که روز بعد از مناظره 10 یادداشت در روزنامه‌هایشان کار می‌کنند که ما برنده مناظره بوده‌ایم، بنابراین ما نیز باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در بدبینانه‌ترین حالت مجموع رأی قالیباف و رئیسی از روحانی و جهانگیری بالاتر است، افزود: روحانی در دوره اول رأی نمی‌آورد و در دوره دوم نیز همیشه تجربه نشان داده کاندیدای انقلابی پیروز بوده است.
 
وی با بیان اینکه بدون شک می‌توانیم دولت دوازدهمی قوی‌تری از دولت نهم و دهم تشکیل دهیم، بیان کرد: در مورد برجام نیز شاید مصلحت نباشد که اکنون به اصل برجام بپردازیم ولی بحثمان این است که یک دولت منفعل و ضعیف نمی‌تواند درست و قاطعانه برخورد کند، باید مطالبات کشورمان جدی‌تر باشد تا آنها به تعهداتشان عمل کنند، اینکه می‌گویند 700 میلیارد دلار دولت قبل کجا خرج شده درست نیست همه چیز حساب و کتاب دارد این طور نیست که پولی را در اختیار وزیر قرار دهند و هر کاری هم که خواست بکند، ثروت همه وزرای دولت قبل یک طرف و ثروت یکی از وزیرای این دولت نیز یک طرف.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل به پاستور

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه سازندگی، محمدباقر قالیباف که با وجود هجمه‌هایی که طی چهار سال ریاستش از طرف دولتی‌ها متحمل شد، حال در یک ماه باقی‌مانده ریاستش بر پارلمان میدان تازاندن دولتی‌ها را تنگ‌تر کرده است و آخرین اولتیماتوم‌ها را به دولت سیدابراهیم رئیسی و کابینه‌اش می‌دهد. این را می‌توان از آخرین نشست پارلمان و دولت متوجه شد.

ماجرا از این قرار است که در دومین نشستی که با حضور قالیباف و دولتمردان سیدابراهیم ردیسی درخصوص مسائل ارزی برگزار شد، رئیس مجلس که مشخص نیست آیا در مجلس جدید هم بر صندلی ریاست تکیه خواهد زد یا خیر، آخرین هشدار را به دولت سیزدهم داد و از دولت خواست تا به ‌طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز را ارائه کند. رئیس پارلمان همچنین تا روز یک‌شنبه به قوه مجریه مهلت داد تا آخرین برنامه‌اش را در این باره ارائه دهد و در صورت تاخیر، مجلس منتظر نخواهد ماند و طرح مورد نظر پارلمان را ارائه می‌دهد زیرا مجلس در دو جلسه‌ای که با دولتی‌ها گذاشته، رویکرد اقتصادی‌اش را در حوزه مدیریتی اعلام کرده است. او در این نشست به دولتی‌ها گفت که ما دنبال تکرار جلسات نیستیم بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق‌نظر با دولت نرسیم، مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد؛ قالیباف با تاکید بر اینکه باید روی اصل موضوع بحث و گفت‌وگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

دو جلسه‌ای که قالیباف از آن یاد کرد، اولین بار دوم اردیبهشت‌ ماه و آخرین آن چهارشنبه هفته‌ای که گذشت با حضور شخص قالیباف، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیسی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد. قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفته بود که در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

هر روز فقیرتر شدن مردم و عدم تدبیری درست از سوی دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد و سیاست‌های داخلی و خارجی که همواره تلاشش این بود تا مشکلات این قوه را بر گردن دولت‌های دیگر بیندازد، دیگر جایی برای حامیان خودش هم نگذاشته است. بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم که چشم‌شان را بر فسادهای این دولت و بی‌تخصصی اقتصاددان‌هایش می‌بستند، حال یا سکوت می‌کنند، یا زبان انتقاد گشوده‌اند.

در آخرین جلسه‌ای که مجلس درخصوص مسائل ارزی برگزار کرد، حجت‌الاسلام بحرینی، نماینده اصولگرای مجلس صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولیدکننده و مصرف‌کننده آسیب زده است. در این جلسه محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد. همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

البته بهارستانی‌ها چنین جلسه‌ای را قابل قبول نمی‌دانند و درخواست‌شان این است که جلسات پشت درهای بسته درخصوص ارز و اقتصاد به صورت زنده و در صحن علنی مجلس برگزار شود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر که هم برای مجلس دهم و هم برای ورود به مجلس یازدهم با حضور در لیست اصولگرایی در شاهین‌شهر بیشترین رای را آورد، یکی از نمایندگانی است که خواستار جلسه علنی بود. او درخصوص خواست نمایندگان برای جلسه فوق‌العاده مساله ارز در صحن بود و نه در دفتر رئیس مجلس، به ایلنا گفت: بله، نظر ما همین است باید می‌آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق‌العاده ارزی] برگزار شود، نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید. با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است. به گفته حاجی‌دلیگانی اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیراً تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

او که به نمایندگی از نمایندگان دیگر مجلس یازدهم سخن می‌گفت، تاکید کرد که ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه دولت فعلی نه‌ تنها برخلاف وعده‌های انتخاباتی رئیسی، اوضاع را بهتر نکرد بلکه مشکلات معیشتی مردم بیشتر شده است. پس باید گفت، ندانم‌کاری و عدم تشخیص اولویت‌ها موجب شکل‌گیری فضا برای گسست بیشتر اجتماعی و شکاف بیشتر مردم و حاکمیت شده است. اینکه یک جلسه جدا باشد.

نقدها تنها مربوط به صندلی‌های پایین مجلس نیست و هیات‌رئیسه نیز منتقد رویکردهای دولت و رویکردهای اقتصادی است. آنچنان که قالیباف در جلسه مشترک با دولتی‌ها در اظهارنظری انتقادی که کم‌سابقه نیز به نظر می‌رسد، نه‌تنها دولت را به نقدکشید بلکه ضرب‌الاجل هم برای دولت تعیین کرده است. قالیباف اما در نقد دولت تنها نیست و در همین چند جلسه برگزار شده مجلس در سال جاری بارها و بارها تریبون نمایندگان به نقد دولت باز شده است. آشفتگی بازار ارز و سکه محور اصلی انتقادات بوده که گرانی بیشتری را به زندگی و معیشت مردم وارد کرده است. به گزارش خبرآنلاین، قالیباف به‌جز صراحتی کم‌سابقه در اظهاراتش، کنایه‌هایش را نیز روانه دولت کرده است. او در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت: «در نشست قبلی به اندازه کافی، گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم، مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد». اشاره قالیباف به تذکرها و انتقاداتی است که طی روزهای اخیر به هیات‌رئیسه مجلس می‌شود و نمایندگان خواستار برگزار کردن جلسه‌ای با محوریت آشفتگی‌ها در بازار ارز و اثرات سوء آن بر گرانی کالاهای اساسی شده‌اند. قیمت خودرو، بازار داغ فیلترشکن‌ها، قیمت مسکن، حقوق بازنشستگان و… از دیگر محورهایی است که زمینه‌ساز انتقاد از دولت رئیسی شده است. انتقاداتی که به نظر می‌رسد دیرتر از آنچه باید، کلید خورده است و بعید نیز به نظر می‌رسد دولت رئیسی تن به اجرایی کردن خواسته‌های پارلمان‌نشینان بدهد.

او در دومین نشست بررسی مسائل ارزی که وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی و معاون پارلمانی دولت از یک‌سو و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددی مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در سوی دیگر آن حضور داشتند، صریح و بدون تعارف به انتقاد از دولتی‌ها پرداخت و گفت که «همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند، قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است». وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: «به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یک‌شنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند».

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد