Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازلرستان؛این آبشار در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد بخش پاپی قرار دارد. ارتفاع آبشار نوژیان ۹۵ متر وعرض تاج ۵ متر است که البته بستگی به فصل متفاوت است و یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی گردشگری استان لرستان است.از آنجا که لازم است مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را برای رسیدن به آبشار طی کرد، واکنش بازدیدکنندگان، پس از دیدن آبشار دیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب آبشار از چشمه های بالادست تأمین می شود و در ابتدای فصل بهار طبیعتاً پر آب تر است.
هرچه به اواخر تابستان نزدیک شویم بخصوص در ایام خشکسالی، آب آبشار کمتر شده و از زیبایی آن نیز خواهد کاست.
در سمت راست آبشار رودخانه کوچکی وجود دارد که آب آن از چشمه های متعدد که فاصله بسیار کوتاهی تا آبشار دارند تأمین می گردد.
آب حاصل از آبشار نوژیان ، رودخانه کوچکی را تشکیل می دهد که پس از گذر از نواحی پایین دست، نهایتاً به رودخانه سزار می ریزد. آب رودخانه خنک بوده و محل مناسبی برای پرورش ماهی های سردابی همچون قزل آلا است.
از اینرو در پایین دست آبشار حوضچه های پرورش ماهی، که نشانی از توسعه و زایندگی است به چشم میخورد.
**نحوه دسترسی آبشار نوژیان
فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد – بروجرد 52 کیلومتر است. اگر از پلیس راه حدود 14 کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است. از این سه راهی به سمت مشرق دست چپ بپیچید. جاده پس از طی چند کیلومتر کوهستانی می شود.
این مسیر، طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است. از ابتدای سه راهی تا آبشار دقیقاً 38 کیلومتر فاصله است. 32 کیلومتر مسیر آسفالت و 6 کیلومتر آخر خاکی است. مسیر خاکی برای اتومبیل های معمولی قابل تحمل است.
کل مسیرِ 38 کیلومتری فاقد علائم راهنمایی و رانندگی هشداردهنده و گارد ریل است. مراقب پیچ های تند جاده باشید.
به خاطر داشته باشید که زیبایی فراوان مسیر را از دست ندهید. اگر با کمبود وقت مواجه نیستید، در میان راه بایستید و از جنگل های زیبای زاگرس لذت ببرید.
**بهترین زمان بازدید آبشار نوژیان
هرچه به اواخر تابستان نزدیکتر شویم، آب آبشار کمتر خواهد شد و در خشکسالی ها احتمال اینکه آبشار خشک شود وجود دارد. زمستان فصل مناسبی برای گردشگری در این منطقه نیست. بهترین زمان بازید ( از لحاظ زیبایی طبیعت، آبشار و درجه حرارت) ماه های اردیبهشت و خرداد است.
انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان