Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:27:49 GMT

محموله های قاچاق ۵.۷ میلیاردی در آذربایجان شرقی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۰۸۲۵

محموله های قاچاق ۵.۷ میلیاردی در آذربایجان شرقی کشف شد

تبریز - ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی محموله های کالای قاچاقی را به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران نیروی انتظامی فرماندهی آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، علاوه بر دستگیری چهار متهم به قاچاق کالا و معرفی آنان به مراجع قضایی، محموله هایی به ارزش برآوردی بیش از پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقیف بیش از ۴۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه ظهر شنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز ماموران ایست وبازرسی ایستگاه شهید فرجی شهرستان میانه حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون خاور و کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ هاشم شعفی در ادامه اظهار داشت: در بازرسی از این کامیون ها تعداد ۳۰۰ عدد لوازم یدکی موتورسیکلت، ۵۵ دستگاه جرثقیل دستی، ۱۱۰ جفت کفش، ۲۲۶ دست پوشاک بچه گانه، ۴۰۰ عدد ترانزیستور و شش عدد سرویس خواب کشف شد.

سرهنگ شعفی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۴۵۰ ملیون و ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص راننده گان کامیون ها دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کشف بیش از ۱۱۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان نیز از کشف محموله سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد و ظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق بوسیله یک دستگاه سواری ام وی ام در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ سهراب شفقی در ادامه تصریح کرد : ماموران با انجام اقدامات پلیسی خودروی اعلامی را شناسایی و آن را جهت بررسی متوقف کردند که در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۱۱۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مارکهای مختلف کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی کالای مکشوفه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان در پایان خاطرنشان کرد : در این راستا یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

توقیف محموله ۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در عجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر نیز با اشاره به توقیف یک دستگاه تریلی حامل محموله کالای قاچاق میلیاردی گفت: در پی گزارشی مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه تریلی، بلافاصله ماموران اقدام به ایجاد تورهای ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری کردند.

سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر افزود: مأموران پس از شناسایی، خودرو را متوقف و بازرسی کردند که در این ارتباط ۹۲۴ هزار و ۸۰۰ نخ سیگارخارجی، دو هزار و ۲۹۵ تخته پتوی مسافرتی وسه هزار و ۴۰۴ عدد تجهیزات الکترونیکی غیرمجاز کشف شد.

این مقام انتظامی طبق نظر کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب‌شیر با اشاره به اینکه قاچاق کالا به اقتصاد کشور آسیب می رساند، گفت: یکی از اولویت‌های پلیس عجب شیر مبارزه با قاچاق کالا است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: در بازرسی از این شناور‌ها انواع کالای قاچاق از جمله کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گرد و صد‌ها قلم کالای دیگر کشف شد.

وی از دستگیری ۵ نفر نفر در این ارتباط و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۱۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری مردم استان با مرزبانان، گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آن‌هاست و در راستای مبارزه باقاچاق و حمایت از تولیدات داخلی باقاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه