Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی دولت یازدهم در حال گذراندن ماه های پایانی خدمت به مردم است که شهرستان محروم بهمئی همچنان به دلیل کمبود اعتبار دارای پروژه های تعطیل و نیمه کاره زیادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر،شهرستان محروم بهمئی همچنان مورد بی مهری مسئولان استانی و شهرستانی است به طوری که پروژه های زیادی در بخش عمران، فرهنگی و آموزشی دارد که با وجود گذشت چندین سال از مراسم کلنگ زنی آنها یا تعطیل شده و یا نیمه کاره رها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی دولت یازدهم در حال گذراندن ماه های پایانی خدمت به مردم است که شهرستان محروم بهمئی همچنان به دلیل کمبود اعتبار دارای پروژه های تعطیل و نیمه کاره زیادی است.

در این گزارش نمونه هایی از چند پروژه حیاتی شهرستان بهمئی که همچنان منتظر بودجه و اعتبار کافی جهت بهره بردای می باشند، برای یادآوری و گوشزد به مسئولان استانی و شهرستانی اعلام می شود.

مصلای نماز جمعه

پروژه ساخت مصلای نماز جمعه شهر لیکک در سال 93 کلنگ زنی شد. بخشی از پروژه که شامل ساخت فیزیکی سوله مصلا بود در سال 94 و بخشی دیگر از آن در سال95 ساخت شد، اما در سال 96روند کار بسیار کند است به طوری که مصلا نیمه کار رها شده است.

با توجه به محرومیت بالا در شهرستان بهمئی در صورت بهره برداری از مصلای شهر می توان این مکان را به یک مکان چند منظوره فرهنگی-اجتماعی تبدیل کرد و بسیاری از اجتماعات،همایش ها و برنامه های عمومی را در آن برگزار کرد و از این حیث نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود.

با توجه به بررسی های بعمل آمده هزینه بهره بردای از مصلای شهر لیکک میلیونی است و تنها همت مسئولان را جهت تامین این هزینه ناچیز جهت بهره برداری از یک پروژه مهم و فرهنگی شهرستان،می طلبد.

ایستگاه برق فشار قوی

احداث ایستگاه برق فشار قوی برای تامین برق مورد نیاز مصارف خانگی و تجاری شهرستان بهمئی از سال 90مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت که سرانجام در ورودی شهر لیکک یک محوطه بزرگ جهت استقرار ترانس ها و ابزار مخصوص دیوار کشی شد.

مسئولان یکی پس از دیگری به مردم وعده دادند که این پروژه برق فشار قوی مورد نیاز شهرستان بهمئی را از شبکه برق استان خوزستان و از شهرستان امیدیه به صورت مستقیم دریافت می کند اما مردم کار عملی خاصی جز همان دیوار کشی سالهای دور را از مسئولان ندیدند.

با توجه به اینکه یکی از زیرساختهای لازم برای احداث شهرکهای صنعتی و کارخانه های بزرگ و کوچک تامین برق مورد نیاز این صنایع است ارزش پیگیری و بهره بردای از این پروژه دوچندان می شد .

هر چند سید ابوالفضل رضویْمعاون توسعه روستایی و مناطق محروم مرداد ماه سال گذشته در سفر به شهرستان بهمئی، طرح احداث ایستگاه برق فشار قوی شهر لیکک را از اولویت های این شهرستان اعلام کرد و با پیگیری های لازم این پروژه در ظاهر به شرکت برق منطقه ای استان خوزستان واگذار شد اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و یا به مردم گزارش نشده است و هیچ مسئولی نتوانست نوید راه اندازی این ایستگاه حیاتی را در آینده نزدیک به مردم بهمئی بدهد.

مجتمع فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران

این مجتمع چند منظوره فرهنگی که به منظور تسریع در روند خدمات رفاهی به جامعه ایثارگری شهرستان بهمئی در تیرماه 91با اعتبار پیش بینی شده 10میلیارد ریال کلنگ زنی شد، تاکنون در کنار مطالبات 1.5میلیارد ریالی پیمانکار تنها 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها مشکل سد راه ادامه این پروژه، کمبود اعتبار است.

تراکتور سازی بریس آرین بهمئی

پروژه احداث کارخانه بزرگ تولید تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین شهرستان بهمئی شهریور ماه سال 91 در منطقه گدار تختی کلنگ‌زنی شد.

مسئول وقت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در آن مراسم اعلام کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، طرح تولید تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین متعلق به شرکت بریس آرین در منطقه گدار تختی شهرستان بهمئی کلنگ‌زنی می شود.

حیدرپور حجم سرمایه‌گذاری این طرح تولیدی را یک‌هزار و 690 میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی آن را 186 نفر اعلام کرد.

وی مساحت این واحد بزرگ تولیدی را 25 هکتارْ زیربنای آن را 12 هزار و 670 مترمربع برشمرد و افزود: ظرفیت تولیدی این کارخانه 4 هزار دستگاه در سال می باشد.

شرکت تراکتور سازی بریس آرین بهمئی در حد همان کلنگ زنی در منطقه گدار تختی باقی ماند و روند کند پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی جهت احداث این کارخانه تحقق اشتغال مستقیم 186 جوان بیکار بهمئی را به رویا تبدیل کرد.

شرکت فولاد بهمئی

همجواری شهرستان بهمئی با استان خوزستان و سهولت در دسترسی به مواد اولیه لازم به خاطر همجواری با بنادر بزرگ جنوب کشور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد را مجاب کرد تا پیشنهاد احداث شرکت بزرگ فولاد بهمئی را به عنوان یکی از پروژه های اشتغال زا و ارز آور در دستور کار خود قرار دهند.

هر چند جرقه تفکر احداث مجتمع فولاد بهمئی قبل از سال 90توسط اندیشمندان این شهرستان زده شد اما اوایل سال 90عزم عده زیادی از سرمایه گذاران و مسئولان استانی و شهرستانی جهت پیگیری و احداث آن جزم شد.

به گفته کارشناسان حوزه صنعت فولاد در آن زمان 1200 میلیارد تومان اعتبار جهت احداث و بهره برداری از این پروژه لازم بود داشت و حتی مجوزهای لازم را برای آن صادر شد اما به خاطر سنگین بودن هزینه پروژه و عدم استقبال مسئولان استانی جهت اخذ و تخصیص بودجه کلان از منابع ملی و استانی این پروژه بزرگ منطقه ای به سرنوشت کارخانه تراکتور سازی بهمئی دچار شد.

آبرسانی به شهرلیکک و روستاهای تابعه از سد کوثر

احداث 51کیلومتر خط لوله جهت بهره مندی شهروندان بهمئی از آب شرب سالم سد کوثر سالها به درازا کشید.

میزان اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه 120میلیارد تومان است در حالی که سالهاست سلامت شهروندان بهمئی به خاطر استفاده از آب شرب ناسالم به خطر افتاده و بیماری های ناشی از عوارض آب شرب ناسالم در این شهرستان رو به افزایش است.

خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی به میزان 51 کیلومتر در چهار قطعه، شامل لوله‌های فلزی با قطر 700میلی‌متر و لوله 600 میلی‌متر اجرا می شود که تاکنون تنها 22درصد پیشرفت دارد.

هر چند نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی در اوج تبلیغات قول داد که در پایان سال 96 و یا ابتدای سال 97این پروژه به بهره برداری می رسد اما با روند کند پیشروی آن، امید مردم به یاس مبدل شده و تنها یک حرکت جهادی و عزم و تعامل همگانی می تواند این پروژه حیاتی را به سرانجام برساند.

سالهاست که مردم شهرستان بهمئی وعده بهره برداری از این پروژه مهم و اولویت دار را در آینده نزدیک می شنوند اما تنها چیزی که تاکنون محقق نشد، سیراب شدن شهروندان بهمئی از آب سد کوثر است.

مسجد مسکن مهر لیکک

تنها مکان فرهنگی-تربیتی بخش مسکن مهر شهر لیکک ، مسجد آن می باشد که نزدیک به دو سال است با ظاهری تکمیل قفل شده و به خاطر مبالغ جزئی به بهره برداری نرسیده است.

در شهرک مسکن مهر بهمئی بیش از 200خانوار زندگی می کنند که مشکلات دیگری هم دارند و در گزارشی جداگانه به مشکلات آنها پرداخته می شود.

مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی

این مجتمع گلخانه ای که از سال 90با هدف ساماندهی نیروی های فعال در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در روستای قلات بهمئی احداث شده است، با وجود کلنگ زنی های متعدد چند پروژه در هفته های دولت و جهادکشاورزی در سالهای اخیر، تنها یک دیوار کشی و چند پی ساده از آن احداث شده است.

زمین های مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی به صورت رایگان به عده ای واگذار شده اند و قرار شد تسهیلات با کارمزد پایین در اختیار آنها قرار گیرد اما نه افرادی که زمین به آنها واگذار شد پای کار آمدند و نه تاکنون مسئولان مربوطه در این راستا اقدامی کردند، در صورتی که منابع موثق از خرید و فروش امتیاز این زمین ها خبر می دهند.

سالن تربیت بدنی شهرک ولیعصر بهمئی

دهستان کفشکنان بهمئی مطابق آمار رسمی سرشماری نفوس و مسکن سال 1390دارای تعداد 432 خانوار با 1700نفر جمعیت است که از هر گونه امکانات ورزشی محروم می باشد.

جوانان کفشکنانی برای انجام فعالیت های ورزشی مجبور به نوبت گیری در سالن شهر تازه تاسیس تشان هستند.

جمعی از اهالی دهستان کفشکنان از بی توجهی دولتمردان به امر ورزش این دهستان گلایه مند هستند و در این زمینه به خبرنگار آوای ماغر گفتند: در سالیان قبل در زمان دولت آقای احمدی نژاد یک سالن ورزشی در روستای کفش کنان که مرکز این دهستان میباشد، کلنگ زنی شد که همان زمان تا بیست درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما بعد از گذشت سه سال از دولت تدبیر و امید هنوز یک ریال در این پروژه اعتبار تخصیص داده نشد.

مدارس نیمه تمام شهر لیکک

شهرستان محروم بهمئی با وجود نهضت مدرسه سازی در گذشته همچنان با کمبود مدرسه مواجه است.

در حالی که در بسیاری از روستاهای دور افتاده و حتی خالی از سکنه یا با دانش آموزهای انگشت شمار مدارسی نوساز وجود دارد اما در شهر لیکک به دلیل مهاجرت بی رویه و انفجار جمعیت مدارسی نیمه تمام وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار به حال خود رها شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت

محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهر تهران واقع شده است. ۹ سال گذشته مسکن ویژه تهرانسر با ۲۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شد، اما با گذشت این مدت همچنان سند مالکیت صادر نشده است. بار‌ها ساکنان برای رفع این مشکل پیگیری کرده اند، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، بعد از گذشت ۸ سال همچنان ما ساکنان مسکن ویژه تهرانسر به دنبال سند هستیم و سند‌های ما صادر نمی‌شود خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: علی دیبایی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی