Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،

مهران محمدی عصر امروز در کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی که با حضور خبرنگاران شهرستان خلخالدر محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خلخال برگزار شد اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح علمی و فنی خبرنگاران در نگارش و تنظیم اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی و اطلاع‌رسانی دقیق از وقایع و رخدادهای شهرستان، خانه مطبوعات استان اردبیل با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال اقدام به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی در این شهرستان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار این کارگاه آموزشی با توجه به سرعت اطلاع‌رسانی در حوزه خبر، آشنایی خبرنگاران با تنظیم حرفه‌ای خبری در مدت زمان کمتر با رعایت سرعت و دقت کامل وقایع بوده چرا کهقرار گرفتن اخبار صحیح در خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی معتبر که دارای مجوز رسمی هستند می‌تواند در آینده، به رشد فنی این فعالان خبری کمک شایانی داشته باشد.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: آموزش رعایت اصول خبرنویسی شاملدرستی، روشنی و جامعیت خبر و اصول گزارش‌نویسی و روش مصاحبه در بین شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود و این کارگاه آموزشی و سایر موارد تخصصی در این گارگاه می‌تواند در آینده نسبت به تشویق فعالان عرصه خبر در شهرستانها کمک کند و با ادامه روند حرفه‌ای در آینده نزدیک می‌توانددر اصل رعایت امانتداری و انعکاس اخبار واقعی را به دنبال داشته ودر توسعه و پیشرفت شهرستان نقش مهمی را ایفا کند.

محمدی بیان کرد: این کارگاه آموزشی در پیشبرد اهداف خانه مطبوعات و پرورش خبرنگاران مستعد، می‌تواند در حوزه خبر برای جامعه مفید بوده و با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و دغدغه‌های فنی این موضوع در بهره‌مندی حرفه‌ای در مطالب خبرگزاری‌ها، نشریات، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی تاثیرگذار باشد و توسعه‌بخشی به این امور رسانه‌ای،پیشرفت در آبادانی و توسعه منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

معاون جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: این کارگاه‌های آموزشی در کنار توسعه‌بخشی محتوایی در بین رسانه‌های معتبر، می‌تواند در ارتقای سطح علمی مخاطبان نیز مفید بوده باشد و این کارگاه با رعایت تمام جوانب برای ایجاد انگیزه در بین خبرنگاران شهرستانی و فعالیت مستمر این اعضا برای فراهم کردن زیرساخت‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: در پایان این کارگاه آموزشی، یک دوره آزمون کتبی از مباحث تدریس شده برگزارخواهد شد و با ارائه گواهینامه کارگاهی، شرکت‌کنندگان می‌توانند در کارگاه آموزشی جامع که خانه مطبوعات استان در سطح گسترده با حضور اساتید برتر استانی و کشوری در تابستان امسال برگزار می‌کند حضور یافته و با استفاده از مفاهیم ارائه شده، بتواند در پیشبرد اهداف این کارگاهها گام بردارند.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: حضور فعالان رسانه‌ای در این کارگاه در کنارایجاد زیرساخت‌های رسانه‌ای صحیح در شهرستان، می‌تواند با ایجاد نشاط خبریو جلب اعتماد مخاطب، همواره راه درستی را در این زمینه طی کند و با این طریق می‌توان اهداف کشور را بر پایه یک سری تفکر حرفه‌ای رسانه‌ای اطلاع رسانی و به مخاطبان آگاهی بخشید.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی