Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در بخشي از اين يادداشت آمده است: بررسي مناظره دوم نامزدهاي رياست جمهوري نشان دهنده اصرار رئيس و معاون اول بر گزينه «نمي‌شود» و حواله دادن مردم به يک آينده نسيه و مبهم است.

خبرگزاري مهر، گروه سياست-احسان تقدسي: يک کارشناس رسانه در يادداشتي به بررسي و تحليل مناظره دوم انتخابات رياست جمهوري پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن اين يادداشت به شرح زير است؛
«هرچه از مناظره ها و ايام تبليغات انتخاباتي مي‌گذرد دستان تقريبا خالي رئيس جمهور در دفاع از عملکرد خود به ميزان بيشتري خودنمايي مي‌کند.
روحاني دقيقا از همان جايي ضربه مي خورد که چهار سال پيش از آنجا به رياست جمهوري رسيده بود. وعده هاي بي‌حساب، گره زدن آب و نان مردم به پرونده هسته اي و عدم موفقيت جدي در حل پرونده هاي اشتغال، ازدواج، مسکن و ... سبب شده تا وي و معاونش يعني اسحاق جهانگيري نتوانند دفاع مناسبي از عملکرد خود داشته باشند.
روحاني در مناظره ديروز گاه از گذشته انتقاد کرد، گاه از وضعيت فعلي دفاع کرد و گاه به آينده نويد داد.
1.درباره گذشته مردم از فردي که خود چهار سال سکاندار بالاترين مقام اجرايي کشور يعني رئيس جمهور بوده نمي‌پذيرند که همچنان دولت قبل را مقصر همه مشکلات خلقت جا بزند.
احمدي نژاد دوران چندان موفقي در دولت دومش نداشت و با هيجان‌طلبي ها براي کشور ايجاد هزينه کرد. اما تا کي مي‌شود ناکامي هاي دولت در عرصه‌هايي را که اشاره شد، به دوران وي حواله کرد؟
2. روحاني مدافع «وضع موجود» است. او و اسحاق جهانگيري تنها کساني هستند که نمي توانند مدعي «تغيير» باشند.
آنچه او از بهبود زندگي مردم تصوير مي کند نسبت چنداني با آنچه مردم در سفره هاي خود مي بينند ندارد. نرخ بالاي بيکاري (آمار رسمي بين 12 تا 15 درصد) و نزديک به 40 درصد در برخي رشته هاي فني، نرخ پايين ازدواج و افزايش طلاق با مشکلات اقتصادي، رکود کشنده در بازار مسکن و سلب امکان خريد براي طبقه متوسط، رواج اشرافيگري تا آنجا که فرزند قاچاقچي يکي از وزرا توسط آقاي جهانگيري مظلوم و فرد ديگري با حقوق 50 ميليوني ذخيره نظام جا زده مي‌شود و نمونه‌هايي از اين قبيل، مهمترين شاخصه هاي وضع موجود است.
کدام يک از مخاطبين اين يادداشت به تنهايي مي توانند ليست بلندتري از آنچه گفته شد را در ذهن تصور کنند؟ روحاني در عوض در مناظره ها کوشيده وعده ايجاد اشتغال و افزايش يارانه ها را که توسط محمدباقر قاليباف داده مي شود، «نشدني» و «غيرعملي» جلوه دهد که از نگاه افکار عمومي بيشتر دليل ديگري بر ناتواني دولت مسن روحاني است تا هر چيز ديگري.
3. روحاني و جهانگيري در مناظره دوم تلاش کردند تا آينده روشني را براي مردم تصوير کنند. هشدار به آينده تاريک در صورت راي آوردن کانديداهاي ديگر اتفاق نامطلوبي بود که روحاني و جهانگيري مايوسانه مردم را از آن مي ترساندند.
روحاني چهار سال پيش با صدها وعده که مهمترين آن تغيير در حوزه معيشت از طريق مصالحه هسته اي بود بر سر کار آمد و اکنون بعد از چهار سال تازه از آماده حرکت بودن اتومبيل دولت سخن مي گويد. اين سوال مطرح است که چگونه مي شود به فردي اعتماد کرد که وعده هايش نسيه است؟
مردم هم اکنون در دو راهي انتخاب ميان گفتمان «مي‌شود و مي‌توانيم» و «نمي‌شود و نمي‌توانيم» قرار گرفته اند. در يک سوي دوقطبي ايجاد شده در انتخاب نامزدي است که وعده اشتغال، کارانه به بيکاران و افزايش يارانه قشر مستضعف و 96 درصدي هاي کشور مي دهد و در سمت و سوي ديگر، نماينده گفتماني است که شعارش حفظ وضع موجود و آينده اي نسيه است.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران به حماسه «وعده صادق» اشاره و بیان کرد: هر حماسه‌ای، روایت فتح و جهاد تبیین می‌خواهد و باید این پیروزی بزرگ برای مردم روایتگری شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه که در مصلای امام خمینی برگزار شد، خود و نمازگزاران را به تقوا، پرهیزکاری، زهد و رستگاری دعوت کرد و گفت: امام صادق (ع) فرمودند، کلید تمام خوبی‌ها زهد است.

او با اشاره به اینکه از ۴۰۰۰ شهید روحانی در کشور، ۴۰۰ شهید متعلق به مازندران است، افزود: شهرستان بهشهر فردا میزبان یادواره شهدای روحانی است.

خطیب نماز جمعه ساری به مناسبت‌های مختلف ملی اشاره کرد و گفت: روز جهانی ماما را در پیش داریم که خدمت بزرگی به جامعه برای به دنیا آوردن فرزندان می‌کنند و لازم است که مسؤولان به این قشر توجه کنند و ما هم از ماماها می‌خواهیم که سقط جنین انجام ندهند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در قوه قضائیه، مقننه و مجریه که مشکلات زیادی دارند، نیازمند «وعده صادق» هستیم، مسؤولان باید با یک حماسه، مشکلات را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به حضور مردم در انتخابات گذشته، ۲۲ بهمن، روز قدس و انتخابات ۲۱ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در شهرها و شهرستان‌هایی که مرحله دوم انتخابات دارند، مردم بار دیگر حضور حماسی داشته باشند.

او جریان غزه را ظلم بزرگ صهیونیست‌ها دانست و ادامه داد: صهیونیست‌ها در باتلاق بزرگی گیر کرده‌اند که نیویورک‌تایمز افشا کرد. این اقدام، نمایشی از پیروزی بود و بعد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی که بتوانند فرماندهان حماس را شناسایی و ترور کنند.

محمدی لائینی اظهار کرد: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم آن روز گذشت که ظالمان هر وقت دل‌شان خواست پیش روی و بعد عقب‌نشینی کنند؛ امروز مظلومان جهان و غزه و فلسطین یقه زورگویان را محکم چسبیده‌اند تا تسویه کامل نکنند رهای‌شان نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: بیش از ۸۰ کشور غربی و هزاران دانشگاهی در جهان، علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند که نشان می‌دهد افکار جهانی جرثومه فساد را تحمل نمی‌کند.

امام جمعه ساری بر لزوم همکاری بیشتر بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه و سایر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی