Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: لازمه تحقق پذیری اهداف و سیاست‌های سال «تولید و اشتغال» تعامل و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی میری در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه تولید و اشتغال اولویت امروز کشور است بر لزوم حمایت از بخش‌های واقعی اقتصاد و افزایش تولید داخلی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، باید در جهت تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه مناسب برای سرمایه ذاری در مملکت فراهم شود.
این کارشناس «ظرفیت‌های اقتصادی کشور را مثال زدنی» توصیف کرد و گفت: لازمه بهره برداری منطقی از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی مناسب، منظم و تلاش جهادی است.
وی افزود: دولت باید تعامل و هم افزایی بیشتری با بخش خصوصی واقعی جامعه داشته باشد تا ماشین اقتصادی کشور روی جاده رونق و پیشرفت قرار گیرد و با سرعت هرچه تمامتر به سمت جلو حرکت کند.
میری اظهار داشت: چرخ اقتصاد کشور با قوانین بهتر و عملیاتی تر، کوچک سازی دولت، تقویت بخش خصوصی واقعی، مقررات زدایی و ... سریعتر به حرکت در خواهد آمد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تامین اجتماعی را سد راه فضای اقتصادی کشور به ویژه در بخش تولید قلمداد کرد و گفت:: این بخش موانع زیادی را بر سر راه فعالان اقتصادی قرار داده است.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چشم بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به بحث صادرات دوخته شده است، افزود: تولیدات صادرات محور ضمن بهبود کیفیت کالا و خدمات اثرات مثبت اقتصادی فراوانی به لحاظ داخلی و خارجی برای مملکت دارد.
وی اظهار داشت: تولیدات مبتنی بر معیارهای صادراتی و استاندارهای جهانی بهترین مبلغ برای ترویج خرید و مصرف فرهنگ کالای ایرانی و روی گرداندن مردم به کالاهای خارجی است.
میری با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز با مشکلات و معضلات متعددی از قبیل: قانون و مقررات، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و ... دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: تمام هم و غم دولتمردان در عصر حاضر باید رفع چالش‌های پیشروی ساختار اقتصادی مملکت باشد.
وی افزود: دولت با ارائه بسته‌های مشاوره ای، حمایتی، تسهیلات ارزان قیمت و امثالهم به تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌تواند سرعت چرخ اقتصاد کشور را شتاب دو چندان بخشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال

وزیر کار با بیان "برای تحقق شعار سال باید در مسیر جهش تولید گام برداریم."، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امسال با کارگران فرمودند که جهش از رشد متفاوت است؛ جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن که باید در این مسیر پیش رویم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در گرامیداشت هفته کار و کارگر در «مراسم اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران» با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران  در کارخانه «ساپکو»  با اشاره به عجین شدن روز کارگر و روز معلم افزود: باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این در کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.

وی بیان کرد: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است.در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده، آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است. مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان، کارفرمایان و... هستند، اما مخاطب اصلی جامعه کار و تولید است.

وزیر کار تاکید کرد: کشورهایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشورها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه  اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد افزود: در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید، اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال بر جهش تولید نیز تأکید کردند. در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.

وی با تأکید بر اینکه  ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم، اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است ادامه داد: استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور 40سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان