Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@22:41:24 GMT

شایسته سالاری ملاک انتخاب اصلح است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۲۵۴۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 16 اردیبهشت‌ماه در دیدار با کارکنان و سربازان سپاه ناحیه اراک که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد گفت: علمای بزرگ اسلام مشعل هدایت هستند، شیخ فضل الله نوری در برابر مشروطه انگلیسی و انحرافی با قدرت ایستاد، او به دنبال مشروطه مشروعه بود، شهید مدرس نیز در برابر جریانات انحرافی رضاخان ایستاد و از ترویج جمهوری منهای اسلام جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: هدف پهلوی از جمهوری، صرفاً پوسته‌ای بود تا در قالب آن اهدافش را پیگیری کند و فقهای بزرگ دین نیز در برابر این اقدام، تمام قد ایستادند.امام جمعه اراک افزود: شهید مطهری با تفکری نو و اسلامی در برابر جریانات انحرافی رژیم طاغوت و تفکرات ضد دینی ایستاد، اسلام به جامعه ما هویت بخشید بسیاری از علمای اهل سنت مانند طبری در ایران رشد کردند افرادی چون بوعلی سینا، خواجه نصیر، شیخ طوسی، ملاصدرا، میرداماد، شیخ بهایی، آیت‌الله بروجردی و در رأس آنها امام خمینی(ره) تربیت یافته اسلام هستند.آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: شهید مطهری با مشاهده هر یک از نیازهای روز جامعه قلم به دست می‌گرفت و دیدگاه اسلام می‌نوشت، با پررنگ شدن جریان گروهکی«فرقان» ایشان کتاب «علل گرایش به مادیگری» را به نگارش درآورد، پیشنهاد بنده این است این کتاب به عنوان منبعی برای مسابقه کتابخوانی بین کارکنان و سربازان سپاه و دیگر دستگاه‌ها معرفی شود، شهید مطهری را می‌توان شهید واقعی اسلام فقاهت و ولایت نامید.عضو خبرگان رهبری در ادامه به دقت نظر در انتخاب رئیس جمهور و شوراهای اسلامی شهری و روستایی تأکید کرد و گفت: باید از ورود افراد فاسد در شوراها جلوگیری شود، عده‌ای دنبال باند و باندبازی هستند، اگر افراد کاردان سرکار باشند بودجه‌های عمرانی سرجای خودش استفاده می‌شود.وی ادامه داد: هزار کار واجب‌تر از ساخت پل‌های غیرضروری در اراک داریم که باید با مهندسی درست اجرایی شود، مردم روستا افراد نوکیسه و غیرمنطقی را به شوراها نفرستند. گاهی با کمترین هزینه می‌توان خدمتی بزرگ کرد و گاهی با هزینه کلان هم نمی‌توان کوچکترین خدمت را انجام داد، همه این موارد به شایسته سالاری باز می‌گردد.نماینده ولی فقیه در استان در پایان، با اشاره به ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به تولید، ابراز کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصادی باید صرفه جویی، جلوگیری از اسراف و تبذیر را از دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و خانواده‌ها آغاز کرد، برای تولید در اقتصاد ملی، تولید ناخالص ملی، سرمایه گذاری و مدیریت منابع همه باید بسیج شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم

پاریس نام دختری است که حدود شش سال از اسلام آوردن او می‌گذرد. او از دلایل خود برای جذب شدن به اسلام و انتخاب پوشش حجاب گفته است که در فیلم زیر می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • اوسمار: شایسته پیروزی برابر سپاهان بودیم
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم