Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@14:31:45 GMT

فرماندار آستارا: ورزش های همگانی و قهرمانی توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۳۵۶۵

فرماندار آستارا: ورزش های همگانی و قهرمانی توسعه یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در دیدار با مسئولان و اعضای هیات ورزش های همگانی آستارا اظهار داشت: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
وی یکی از دلایل استقبال کم مردم از ورزش همگانی را، ندانستن تفاوت بین ورزش همگانی و قهرمانی دانست و گفت: تبدیل ورزش همگانی به فرهنگ عمومی از آرزوهای ورزشکاران پیشکسوت است و شاید لذت بالا بردن جام فوتبال، رفتن بر سکوی قهرمانی و انداختن مدال بر گردن را نداشته باشد اما آرامش جسم و روان در گرو ورزش همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ورزش از فرد گرایی جلوگیری و به سلامت روانی جامعه و کاهش اضطراب در افراد و گسترش نشاط اجتماعی کمک می کند.
داوود دوستدار رئیس هیات ورزش های همگانی آستارا نیز در این دیدار گفت: این هیات از قدیمی ترین هیات های ورزشی شهرستان است و بیش از 32 سال سابقه فعالیت دارد.
وی افزود: فعالیت 16کمیته در این هیات ورزشی، عملکرد خوبی در پی داشته است.
هفت هزار ورزشکار در 30 هیات ورزشی در آستارا ساماندهی شده اند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: عملیات احداث استخر شنای سرپوشیده این شهرستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و بهره برداری آن نیازمند 24 میلیارد ریال اعتبار است.
وحید خاصی پور در جریان بازدید از استخر شنای آستارا گفت: احداث این استخر به مساحت یک هزار و 57 متر مربع از سال 1386 در مجموعه ورزشی وحدت آغاز شد و در سال گذشته چهار میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافت و تاکنون حدود هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به وجود علاقمندان فراوان شنا در آستارا ، آموزش این رشته ورزشی در فصل تابستان در نوار ساحلی این شهرستان انجام می شود و امیدواریم با کامل شدن استخر، علاقمندان در طول سال از آن استفاده کنند.
خبرنگاران: عیسی پاشاپور - یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: مردم در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون اهدا کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با امضای تفاهمنامه‌ای همکاری خود را توسعه دادند. این تفاهم‌نامه با توجه به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده‌های آن در سطح سلامت جامعه میان شهرام میرزایی به نمایندگی از سازمان انتقال خون و علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش‌های همگانی منعقد شد.

شهرام میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون به پشتوانه حمایت مردم شریف کشورمان سال‌هاست که به اهدای خون 100 درصد داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از 2 میلیون و 327 هزار واحد خون در سال گذشته افزود: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی و خدمت‌رسان و حیاتی است و با توجه به سلامت محور بودن و وجه اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش‌های همگانی پیشبینی می‌شود ظرفیت‌های این فدراسیون در ترویج فرهنگ اهدای خون خصوصا میان بانوان و جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی سازمان انتقال خون و شاخص‌های بالای اهدا در کشورمان را مرهون مشارکت مردم  دانست و گفت: سازمان انتقال خون وجه اجتماعی مهمی دارد و باید ضرورت آن در بطن مردم جامعه و درمیان افکار عمومی حس شود به این لحاظ حدود دو سال است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان در نظر گرفته شده است و به وجود آمدن این معاونت نیز تاکنون دستاوردهای مهمی به همراه داشته است که فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهایی که ظرفیت همکاری دارند در قالب تفاهم‌نامه‌ها یکی از این دستاوردها است.

رشد 5 درصدی شاخص اهدای خون کشور/ اهدای 2.3 میلیون واحد خون

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، هر دو ارگان را سلامت محور خواند و افزود: "شعار خون سالم در بدن سالم "می‌تواند سر لوحه این تفاهم نامه باشد که الفبای خود مراقبتی و سرآغاز جامعه سالم به شمار می‌رود. 

خلیلی؛ سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز ضمن تقدیر از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت سازمان انتقال خون در دهه‌های پس از انقلاب و خصوصاً سال‌های اخیر نسبت به وضعیتی که پیش از آن در این زمینه وجود داشت غیرقابل مقایسه و دستاوردهای آن افتخارآمیز و مثال‌زدنی است.

وی افزود: با توجه به فراگیری مخاطبان این فدراسیون و دسترسی آن در کل کشور و در دستیابی به تحقق اهداف حاکمیتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و ترویج و ارتقای سطح سالمت عمومی، هر فعالیتی که موجب سلامتی عمومی و نشاط میان مردم شود را همسو با وظایف خود می‌دانیم و این تفاهم‌‌نامه نیز در همین خصوص اهمیت بالایی دارد. 

خلیلی افزود: ضروری است روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش همگانی را بین مردم ترویج کنیم زیرا ورزش قدم اول برای سلامتی پایدار است و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و مردم سالم اهداکنندگان بهتری نیز برای خون و فرآورده‌های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به هم‌نوع بخشی از اخلاق ورزشکاری به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/رئیس جمهور: مراکز ورزشی در قم باید توسعه یابد
  • وجود ۶۱۵ باشگاه ورزشی در کردستان
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت اماکن ورزشی در شهر قدس
  • نقش کلیدی تخصص، ‌نگاه‌ راهبردی و آموزش در عملکرد هیات‌های ورزشی خوزستان
  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • سخنرانی رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی آغاز شد
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی