Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-05@19:53:30 GMT

تأکید اسلام بر تفاوت خادم و خائن

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۳۷۹۸

تأکید اسلام بر تفاوت خادم و خائن

دبیرکل کانون مدارس اسلامی حاکم بودن سیستم ارزیابی را سبب ایجاد روندی تکاملی برای معلمان دانست و گفت: براساس آموزه‌های دینی خادم و خائن نباید یکسان نگریسته شوند.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، محمود فرشیدی، دبیرکل کانون مدارس اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به عنوان «معلم؛ مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی» که برای 16 اردیبهشت‌ماه، پنجمین روز از هفته معلم در نظر گرفته شده است گفت: در میان سایر اقشار جامعه، معلمان به عنوان افرادی مسئولیت پذیر شناخته شده‌اند چرا که نسبت به نسل آینده احساس وظیفه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی فراهم بودن شرایط برای معلمان و همچنین حاکم بودن سیستم ارزیابی را سبب ایجاد روندی تکاملی برای معلمان دانست و گفت: براساس آموزه‌های دینی خادم و خائن نباید یکسان نگریسته شوند؛ بنابراین وجود یک نظام ارزیابی می‌تواند معلمان مسئولیت‌پذیر را از برخی افرادی که در این زمینه احساس وظیفه کمتری می‌کنند تشخیص داده و با معرفی افراد برتر زمینه الگوسازی مهیا شود.

فرشیدی با بیان اینکه معلمان از برخی تبعیض‌های موجود و مشکلات معیشتی گلایه‌مند هستند اظهار کرد: این امور در میزان مسئولیت پذیری آنان تأثیرگذار است، اگر چه انگیزه و وظیفه شناسی معلمان تا حدی از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری می‌کند اما بی‌تأثیر نیز نخواهد بود.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی به نقش خانواده‌ها نیز در بالا بردن میزان مسئولیت پذیری معلمان اشاره و عنوان کرد: هر چه جایگاه و منزلت معلم در جامعه ارتقاء یابد و اهمیت کار معلمی به درستی نزد خانواده‌ها و مسئولان تبیین شود؛ معلم نیز از انگیزه بیشتری برای فعالیت برخوردار می‌شود.

فرشیدی با تأکید بر اینکه هدایت انقلابی نیز از جمله وظایف معلمان است تصریح کرد: در آموزش و پرورش انقلابی بودن یعنی اصول و ارزش‌های انقلاب بر نظام تعلیم و تربیت حاکم باشد و بی‌تفاوتی نسبت به این امور در کتب و نوع ارائه آموز‌ش‌ها وجود نداشته باشد. تقویت روحیه جهاد و ایثارگری و باورمندی به ولایت باید در نظام آموزش و پرورش نهادینه شده باشد چرا که یکی از شرایطی القای مطلب به افراد ارائه آموزش‌ها در سنین کودکی و نوجوانی است.

وی القای تفکرات انقلابی به دانش‌آموزان را با آموزه‌های مرتبط با دروس مدرسه متفاوت دانست و گفت: با رفتارهای کلاسیک نمی‌توان موفق به انتقال آموزه‌های انقلابی شد. دانش‌آموز در سایر دروس به دلیل عدم آگاهی علمی بر سر کلاس درس معلم می‌نشیند اما امور تربیتی نیاز به ارتباط چهره به چهره و عمیق دارد. معلم باید همانگونه که برای دروس فیزیک و شیمی از آزمایشگاه بهره می‌گیرد، برای آموزه‌های انقلابی نیز از ابزار خاص خود همچون اردو استفاده کند.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی ملاحظه نوع زندگی برخی خانواده‌ها در مناطق روستایی دورافتاده را سبب تقویت حس نوع دوستی دانست و تصریح کرد: اردوهای سازندگی در این زمینه بسیار تأثیرگذار هستند و معلمان باید زمینه‌های حضور دانش‌آموزان در این اردوها را مهیا کنند، چرا که بیش از آنکه افراد ساکن مناطق محروم نیاز به خدمات این افراد داشته باشند این دانش‌آموزان هستند که برای ارتقای آگاهی و تربیت تکاملی خود نیاز به مشاهده نوع زندگی این قشر از جامعه دارند.

وی بر ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب از سوی معلمان برای دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: معلم می‌تواند با بیانی شیوا به تبیین این دستاوردها بپردازد تا آنان بیگانه با دستاوردهای انقلاب نباشند. تربیت سیاسی که همان تقویت روحیه انقلابی است از تأکیدات امام خمینی(ره) بوده است و معلم نیز از جمله افرادی است که می‌تواند در این زمینه به بهترین نحو عمل کند.

سایر رسانه‌ها


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان شرط ورود و استخدام در آموزش و پرورش را قبولی آزمون دانست و گفت: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و اشاره به دیدار معلمان در روز معلم با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به عملکرد خوب آموزش و پرورش در دولت سیزدهم خوشبختانه مقام معظم رهبری رضایت داشتند.

وی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر دانست و افزود: بر اساس این سند آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان تمام ساحتی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به توجه ویژه و تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های پرورشی و تربیتی گفت: خوشبختانه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در راس برنامه‌های آموزش و پرورش کشور است؛ هر چند که در زمانی به دنبال حذف این معاونت بودند.

وی با بیان اینکه معلم نقش کلیدی در نظام اجتماعی دارد، افزود: همه مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا از این اسوه های ایثار و فداکاری در جایگاه والای خود تجلیل و تکریم شوند و به همین مناسبت شعار هفته معلم سال جاری "همه ما مدیون تو هستیم، معلم" انتخاب شده و 43 هزار و 519 فرهنگی در قالب 29 هزار و 270 کلاس درس در 6 هزار و 20 مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که قدردان زحمات آنان هستیم.

رضایی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ویژه 39 هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش 100 درصدی حقوق فرهنگیان طی 2 سال اخیر خبرداد و گفت: پرداخت هزینه‌های درمان، تسهیلات بدون بازپرداخت برای بیماران سخت درمان از جمله اقدامات آموزش و پروش استان کرمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص‌های اختصاصی موفق به کسب رتبه اول کشور و در کل شاخص‌ها رتبه دوم کشور را به‌دست آورده است.

وی بیان کرد: کسب 6 رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان کرمانی و کسب رتبه 26 کنکور رشته ریاضی یک دانش‌ آموز در منطقه رودبارجنوب یکی از اتفاقاتی است که در طول تاریخ این منطقه بی‌ نظیر بوده و همچنین رشد 100 درصدی رتبه زیر 100 در کنکور سراسری از دیگر افتخارات این استان است.

رضایی کسب 120 مدال رنگارنگ مسابقات کشوری و 107 رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمان در سال تحصیلی جاری را از دیگر موفقیت های استان برشمرد و ادامه داد: همچنین طی 2 سال اخیر در این استان بیش از 500 مدرسه نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده و 103 مدرسه جدید در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: آموزش و پرورش استان کرمان همچنین سند 405 ملک را در سال 1401 و 385 ملک را در سال گذشته گرفته و در بخش سرانه فضای ورزشی به رشد 69 درصدی رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار و 600 روحانی در مدارس استان براساس تفاهمنامه منعقد شده با حوزه علمیه گفت: استان کرمان در این زمینه بعد از استان قم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اشاره به کسب رتبه اول آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور خوزستان، گفت: بیش از 5 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری اعزام شدند.

وی با اشاره به ضرورت هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیان کرد: برای هدایت بیش از 50 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش استان، برنامه‌ریزی شده و تأسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش جوار کارخانه‌ای در دستورکار ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان شرط ورود و استخدام در آموزش و پرورش را قبولی آزمون دانست و افزود: در سال 1403 بیش از 105 هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشور به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمان نقش و جایگاه ویژه‌ای در هدایت و راهبری جامعه داشته و در مسایل و موضوعات مختلف مشاوران امین مردم بوده‌اند، گفت: در دوران پس از دفاع مقدس نیز یکی از مراجع اصلی مردم یعنی مرجعی که محل مشورت آنان در تمام مسائل روز جامعه بود، معلمان و فرهنگیان بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان
  • معلمان،پیشگامان جامعه
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد