Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز 16 اردیبهشت ماه در ادامه درس تفسیر خود گفت: برای اثبات مسئله‌ای یا باید دلیل عقلی و یا دلیل نقلی وجود داشته باشد که این درخواست پیامبر از منکران معاد و مشرکان نیز بود اما آنان واجد هیچکدام نبودند.وی افزود: پیشگویی قرآن کریم این است که اگر سخن حق را نشنوید و به آن گوش ندهید و به مال و منال خود بنالید ما هم این اجتماعی را که فکر می‌کنید سبب پیروزی شماست از هم فرو می‌پاشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سرنوشت این افراد در قیامت گفت: حداکثر عذاب دنیا، این است که کسی را بسوزانند و وقتی سوخت اگر روحی در کار نباشد عذاب او تمام می شود و اگر روح باشد همان طور که برخی اصحاب ائمه را سوزاندند روح آنان نمی سوزد ولی عذاب الهی برای منکران بعد از قیامت، نارالله است که خاموش شدنی نیست و فرض ندارد انسان چنین عذابی را تحمل کند.آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: بارها فرمود همین ظالمان عالم، هیزم جهنم هستند و ما از بیرون هیزمی برای جهنم نمی‌آوریم.کسی که زندگی مردم را در دنیا به آتش بکشد در جهنم همین عمل شعله می گیرد و تمام هم نمی‌شود و آتشی نیست که آب بتواند آن را خاموش کند.وی تاکید کرد: مجرمان در گمراهی و در سعیر و افروختگی هستند؛ آن هم در آتشی که خودشان افروخته بودند؛ آنان را با صورت روی این آتش می‌کشند و می‌گویند طعم این آتش را بچشید.آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه خداوند خالق هستی است عنوان کرد: صنعت، تابع قانون است ولی خلقت، متبوع قانون است؛ لذا هر کسی می‌خواهد خانه بسازد تابع قانون است ولی خلقت تابع قانون نیست بلکه متبوع است.آیت‌الله جوادی آملیبا تاکید بر اینکه این طور نیست که فعل خدا تابع قانون نوشته شده باشد تصریح کرد:هر چیزی را خدا بیافریند به اندازه و مقدار است.وی با اشاره به عذاب برخی گناهان تصریح کرد: کسانی که آبروی مردم را ببرند و در جامعه اختلاف ایجاد می‌کنند در قیامت نیز در آتش خواهند بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اوقاف سمنان بیان کرد: به منظور ارتقا بهره‌وری و افزایش اثربخشی موقوفات بر اساس ماده ۵ قانون اوقاف از ظرفیت ۵۰ نفر از افراد مشهور به امانت به عنوان امین در مدیریت موقوفات متصرفی استان سمنان استفاده می‌شود.

وی افزود: وقف یکی از سنت‌های نیکو و اسناد امضایی دین مبین اسلام است که به واسطه آن افراد خیر و نیک‌اندیش با نگاهی دقیق و عمیق به اطراف خود بر اساس نیازهای جامعه بخشی یا تمام اموال خود را در راه رفع آن مسائل وقف می‌کنند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان تاکید کرد: بخش اعظمی از فعالیت‌های ما در ادارات اوقاف و امور خیریه مدیریت موقوفات در کنار اداره امامزادگان و اماکن مذهبی است.

علیزاده با بیان اینکه بخشی از کار یعنی مدیریت امامزادگان و اماکن متبرکه در سال‌های گذشته با استناد به ماده ۵ قانون اوقاف به امنا اماکن مذهبی سپرده شده است، گفت: اوقاف در این حوزه پس از انتصاب امنایی از بین افراد متدین و مشهور به امانت، در کنار این افراد است و ضمن حمایت از آنها و برنامه‌های در دست اجرایشان، به نظارت بر عملکرد آنها بر اساس شرح وظایف ابلاغی و وظایف و مأموریت‌های محوله می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت جدید سازمان و با تدبیر ایشان بنابراین شد که ماده ۵ قانون اوقاف در حوزه موقوفات نیز احیا شده و از ظرفیت امنا برای اداره موقوفات استفاده شود، افزود: بر همین اساس پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه، شهرستان‌های استان در مجموع به ۱۶ بلوک تقسیم شدند.

مدیرکل اوقاف استان سمنان بیان کرد: پس از بلوک بندی شهرستان‌ها و شناسایی افرادی جهت انتصاب به عنوان اعضای هیئت امنای بلوک‌ها، فرایند بررسی و احراز صلاحیت افراد طی و احکام مسئولیت آنها صادر شد.

غلیزاده بیان کرد: پس از صدور حکم، جلسات آموزشی و توجیهی برای امنای منصوب شده برگزار و پس از آن نسبت به تحویل موقوفات بلوک و ابلاغ برنامه‌ها و مأموریت‌های محوله به امنا اقدام شد.

کد خبر 6094993

دیگر خبرها

  • بکوشیم بی‌جهت آبرو شخصی در جامعه را نریزیم
  • اژه‌ای: موارد مطروحه باید مطابق قانون باشد
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود