Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:56:20 GMT

از آغاز پیش‌فروش «برادرم خسرو» تا تئاتر «نسبیت خاص»

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۴۸۵۱

آغاز پیش فروش بلیت فیلم «برادرم خسرو»، همکاری پسر ملاقلی‌پور با حوزه هنری،اجرای تئاتری در مدارس، اجرای «نسبیت خاص» در رشت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا، طبق خبر رسیده، پیش‌فروش اینترنتی بلیت فیلم سینمایی«برادرم خسرو»که از چهارشنبه ۲۰ اردیبشهت ماه اکران عمومی‌اش را آغاز خواهد کرد، از روز گذشته ۱۵ اردیبهشت در سینماهای کورش، چارسو و مگامال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی«برادرم خسرو»به کارگردانی احسان بیگلری و تهیه کنندگی سعید ملکان از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت اکرانش را در سینماهای تهران و شهرستان ها اغاز خواهد کرد و درآستانه اکران عمومی ،پیش فروش اینترنتی بلیت‌های این فیلم در سینماهای کورش، چارسو و مگامال شروع شده و از ۱۷ اردیبهشت نیز در سینماهای آزادی،ملت و زندگی ،پیش فروش بلیت‌های این فیلم آغاز خواهد شد.

«برادرم خسرو» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرحضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی این جشنواره شد و در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را کسب کرد.

در خلاصه داستان «برادرم خسرو» به قلم احسان بیگلری و پریسا هاشم پور آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دوقطبی است باید مدتی را در خانه برادر بزرگتر خود سپری کند.

شهاب حسینی، ناصر هاشمی،هنگامه قاضیانی،بیتا فرهی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همکاری علی ملاقلی پور با سازمان سینمایی حوزه هنری

کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» فیلم مستندی در خصوص یکی از شخصیت‌های تاریخ معاصر می‌سازد.

علی ملاقلی‌پور کارگردان جوان سینمای ایران در تازه‌ترین فعالیت خود قصد دارد فیلم مستندی راجع به یکی از شخصیت‌های تاریخ معاصر بسازد. طرح و سوژه مستند جدید ملاقلی‌پور متعلق به خود اوست، محمد امین نوروزی آن را تهیه می‌کند و محصول مرکز مستند سازمان سینمایی حوزه هنری است.

بر پایه این خبر؛ این مستند فعلا، در مرحله پژوهش و تحقیق توسط ملاقلی‌پور قرار دارد و اطلاعات دیگری در مورد آن منتشر نشده است.

علی ملاقلی پور فرزند سینماگر مرحوم رسول ملاقلی پور از علاقمندان جدی مطالعه در خصوص انقلاب و مسائل سیاسی است. وی به غیر از فعالیت هنری و ساخت فیلمی چون«قندون جهیزیه»؛ پژوهش‌های زیادی در زمینه شخصیت‌های مختلف انقلاب و تاریخ معاصر انجام داده است.

اجرای نمایش «ماجرای احمد و سارا» در مدارس تهران

«ماجرای احمد و سارا» به نویسندگی و کارگردانی رضا بهرامی به زودی در مدارس و مراکز فرهنگی‌هنری شهر تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش بر اساس کتابی با همین نام اثر فرشته طائرپور است که اولین بار در سال ۱۳۶۴ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شده است.

بر این اساس، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند به تماشای داستانی بنشیند که در یک خانواده، نوزادی جدید به دنیا می‌آید و با تولد نوزاد کوچولو برادرش احساس می‌کند کسی دیگر او را دوست ندارد و نسبت به خواهر تازه به دنیا آمده‌اش حسادت می‌کند و...

طراح این اثر رضا بهرامی است و محسن علیمحمدی، نیلوفر سیاری و مرتضی برزگرزادگان در آن ایفای نقش می‌کنند.

بر همین اساس، علی بیک‌محمدی به عنوان شاعر، رضا بهرامی و آناهیتا مطلق به عنوان نوازنده و بهناز وحیدیگانه به عنوان منشی صحنه، این نمایش را همراهی می‌کنند.

دستیار کارگردان این نمایش مرتضی برزگرزادگان است و طراحی و ساخت عروسک را آزاده محمدی و ساخت دکور را مهرداد باقری بر عهده داشته‌اند.

این اثر در قالب طرح «کتاب، تئاتر» به سفارش اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است.

گفتنی است «کتاب، تئاتر» عنوان طرحی است که در آن آثار اقتباسی از کتاب‌های منتشر شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تولید می‌شود.

نمایش فیلم «وایولا» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم سینمایی «وایولا» به کارگردانی ماتیاس پینیرو در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «وایولا» به کارگردانی ماتیاس پینیرو در ویژه برنامه نگاهی به سینمای آمریکای لاتین، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور حسین عیدی‌زاده برگزار می‌شود.

وایولا فیلمی متمرکز بر دیالوگ‌هاست و یکی از قوی‌ترین جنبه‌های آن به بازی کاراکترهای فیلم برمی‌گردد؛ بازیگرانی که کاملا با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده و به همین دلیل، هم‌چون افراد واقعی سخن می‌گویند و کنش‌ها و واکنش‌هایی صادقانه از خود بروز می‌دهند.

فیلم سینمایی «وایولا» به کارگردانی ماتیاس پینیرو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

اجرای «نسبیت خاص» در رشت

مونولوگِ «نسبیت خاص» به کارگردانی «سمانه زندی‌نژاد» و نویسندگی و بازیِ «بهار کاتوزی» از دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، ساعت ۱۹ در مجتمع خاتم‌الانبیا، سالن رحمدل اجرا می‌شود.
«نسبیت خاص» پس از اجرایی که در فستیوال مونولیو داشت و به عنوان اثر برگزیده‌ی این جشنواره انتخاب شد، دو اجرای موفق و بین‌المللی در فستیوال تئاتر اشپکتیکل سوییس و فستیوال لافیلاتور فرانسه و همچنین دو اجرا در بخش به علاوه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مجموعه خانه هنرمندان را از سر گذراند و حالا به رشت رسیده است.

این نمایش ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ در سالن رحمدل اجرا می‌شود. علاوه بر بازیگری، نویسندگی متن این مونولوگ را بهار کاتوزی برعهده دارد و سمانه زندی‌نژاد کارگردان نمایش است.

در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفش بی ارزشی میاره، سقفش بی تفاوتی ولی اون وسطش که...

تهیه‌کننده‌ی اجرای رشت: عامر عظیمی،مجری طرح: روح‌اله زندی‌فرد،طراح ویدئو، تکنیک و نور: علی شیرخدایی،طراح پوستر:محمدصادق زرجویان،ویرایش پوستر جهت اجرای رشت: دلارام خانجانی،مسئول روابط عمومی: ترمه توحیدی،مشاور رسانه‌ای: سیدفرزام حسینی،عکاس: هانیه قیطازی – آرمان رجبی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند