Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
سياسي دومين مناظره انتخاباتي نامزدهايرياست جمهوري در حالي روز جمعه 15 ارديبهشت ماه برگزار شد که شايد تنش و جدال هاي مناظرهاول را نداشت، اما کانديداها با جديت بيشتري وارد بحث و گفت و گو شدند؛ اگرچهبازهم بيشتر مجادلات بين کانديداها جايگزين برنامه هاي انتخاباتي شده بود.
به گزارش «تابناک»، در اين دوره از مناظرهنامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ديدگاه هاي خود را در بعد سياست داخلي٬ خارجي و مسائلفرهنگي بيان کردند که البته گذري هم به ديگر حوزه ها داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دومين مناظره انتخاباتي «محمدباقر قاليباف»بارويکردي متفاوتر از اولين مناظره وارد عمل شد به گونه اي که ميزان جدال وي با دولتيها در اين مناظره به نسبت قبل کمتر بود، ولي در عوض «سيد مصطفي ميرسليم» و «سيدابراهيم رئيسي» با نگاهي جدي تر و نقد دولت يازدهم در مناظره دوم وارد عمل شدند کهاين نشان از هماهنگي کانديداهاي جريان اصولگرايي براي دومين مناظره داشت.
شايد بايد گفت که ميرسليم‌ چهره منتقد دولتدر مناظره دوم بود و نسبت به ديگر نامزدهاي اصولگرا بيشتر روحاني را مورد نقد قرارداد، اما در مقابل هاشمي طبا هم در اظهاراتش دفاعياتي را از دولت مطرح کرد که نبايدآن را ناديده گرفت.
در همين زمينه «حميدرضا ترقي» عضو حزب موتلفه اسلاميدر گفت و گو با خبرنگار «تابناک» تاکيد دارد که در مناظره دوم نامزدها بيشتر توانستندبرنامه هاي خود را با مردم مطرح کنند.
وي افزود: در دوره دوم مناظره انتخاباتيکانديدا بيشتر تمرکز خود را بر موضوعات سياست داخلي و خارجي متمرکز کردند.
عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه تصريح کرد:از نظر بنده زمان کمي از سوي نامزدهاي انتخاباتي در مناظره به بخش فرهنگ اختصاص دادهشد که اين موضوع قابل تامل است.
ترقي خاطرنشان کرد: ميرسليم بدون شک باتوجه به اظهارات و صحبت هايي که در دوم مناظرات مطرح کرد؛ چهره مناظره دوم انتخاباترياست جمهوري محسوب مي شود.
اما «محمدرضا تابش» عضو‌ هيئت رئيسه فراکسيوناميد مجلس نظري متفاوت با ترقي دارد و در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» ايرازعقيده کرده است: روحاني و جهانگيري در مناظره دوم انتخابات توانستند به خوبي مواضعخود را بيان کنند.
وي افزود: جهانگيري و روحاني در دوم مناظراتانتخاباتي پاسخ هاي شفاف و صريحي را نسبت به رويکرد دولت يازدهم و ادامه اين روش مطرحکردند که بدون شک در افزايش سبد راي آنها تاثير خواهد داشت.
عضو شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان تاکيدکرد: اميدواريم مردم با باتوجه به رويکردهاي موفق دولت يازدهم در جهت ادامه اين تفکردر دولت دوازدهم در انتخاب گزينه مدنظر خود وارد عمل شوند.
تابش اظهارکرد: در مجموع روحاني و جهانگيريرويکر قابل قبولي را در مناظره انتخاباتي دوم ارائه دادند که از نظر ما در افزايش آراءآنها تاثيرگذار خواهد بود.
اين نگاه دو نماينده جريانات اصولگراييو اصلاح طلبي به نتايج برآمده از مناظره دوم بود، اما وعده و شعارهايي که از سوي نامزدهايانتخابات رياست جمهوري مطرح مي شود بايد با نيز از مسائلي است که اين روزها همهتاکيد دارند بايد واقعيت تطابق داشته باشد. براي همين برخي به وعده هاي عمل نشدهدولت خرده مي گيرند و برخي هم بخشي از وعده هاي انتخابات پيش رو را غيرعملي ميخوانند.
بيان وعده ها و شعارهاي انتخاباتي يکي ازموارد مهمي است که در جريان انتخابات هاي مهم از جمله انتخابات رياست جمهوري مطرح ميشود. معمولا نامزدهايي که در عرصه انتخابات رياست جمهوري حضور پيدا مي کنند در ايامانتخابات وعده ها و شعارهايي را مطرح مي کنند تا اين امر در افزايش سبد راي آنها تاثيرداشته باشد.
در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورينيز نامزدهاي انتخاباتي با طرح شعارها و وعده هاي انتخاباتي شانس خود را در عرصه انتخاباتمحک مي زنند تا بتوانند کرسي رياست جمهوري را کسب کنند. اما آنچه در کارزار انتخاباتاهميت دارد و نبايد از آن غافل بود اين است که نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بدونشک بايد شعارهاي انتخاباتي را مطرح کنند که قابليت اجرا داشته باشد. همچنين دولتنيز پس از 4 سال بايد پاسخگوي اقداماتش به ويژه در ارتباط با معاش مردم باشد.
در همين زمينه «محمدرضا پورابراهيمي» رئيسکميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» اظهارکرد: آنچه نامزدهاي انتخاباتيدر جريان فعاليت هاي تبليغاتي خود پيرامون وعده و وعيدهاي اقتصادي ارائه مي دهند بايد در چارچوب قانون باشد.
وي افزود: اينکه برخي از نامزدها وعده پرداختيارانه چند هزار توماني مي دهند بدون شک در شرايط فعلي کشورمان امکانپذير نيست. لذاآنچه از زبان نامزدهاي انتخابات درابعاد سياسي٬فرهنگي و به خصوص اقتصادي مطرح مي شودبايد براساس معيارهاي قانوني باشد.
پورابراهيمي تاکيد کرد: نامزدها بايد براساسمعيارهاي قانوني نسبت به آنچه وعده مي دهند و بيان مي کنند معيارهاي لازم را رعايتکنند.
حال با توجه به رويکردهاي اتخاذ شده درمناظره دوم نامزدهاي رياست جمهوري بايد منتظر بمانيم و ببينيم که اين مناظره ها وچالش هايي که بين کانديداها در خصوص موضوعات اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگيايجاد شده و مي شود، در افزايش سبد راي نمايندگان چقدر تاثيرگذار خواهد بود؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی