Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@09:31:19 GMT

رئیسی: چک برجام را نقدخواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۶۲۳۲

رئیسی: چک برجام را نقدخواهیم کرد

گزارش کیهان از شانزدهمین روز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای نقد کردن چکی که در برجام گرفتند، تنها باید یک دولت انقلابی روی کار بیاید. ما با اتکای به خداوند و مردم چک برجام را نقد خواهیم کرد.

آهنگ تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیروز نیز با ادامه تحرکات تبلیغاتی کاندیداها، برای شانزدهمین روز متوالی نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی ضمن دیدار با علمای اهل سنت، به قم سفر کرد و در جمع اساتید و فضلای حوزه علمیه و اجتماع مردم سخنرانی کرد، جهانگیری در رادیو ورزش حاضر شد، میرسلیم هم در دانشگاه امیرکبیر در جمع دانشجویان سخن گفت، قالیباف نیز با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو کرد.
ساختارهای فسادزا باید تغییر کند
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح دیروز در اجتماع سراسری علمای اهل سنت که در مجموعه آدینه تهران برگزار شد، تصریح کرد: این زیبنده نیست که هر روز شاهد خبری باشیم که نشان از فساد در کشور دارد. باید ساختارهای فسادزا تغییر کند.
دولت حق فعالیت در بخش خصوصی را ندارد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین در دیدار با اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه درصد قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده بیکار هستند و روز به روز بر تعداد کارخانه و کارگاه‌های تولیدی در حال تعطیلی افزوده می‌شود، تاکید کرد: آقایان به اقتصاد مقاومتی عمل نکردند تا اینکه رهبری اقدام وعمل را طرح فرمودند؛ امروز در هر کوی و برزنی شاهد فقر نسبی و فقر مطلق هستیم.
به گزارش تسنیم، وی بیان داشت: دلیل حضور جوانان ایران در اتاق‌های تحقیقات علمی آمریکا و برخی کشورهای غربی، عدم توجه به جوانان است. گویا مشکلات، منحصر به یک منطقه یا یک شهر یا یک استان نیست و به نظر ما مشکلات از نگاه غلط به مردم، منابع و بیگانگان نشات گرفته است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت باید خودش کار کند و در کار  و خدمت رسانی به مردم شب و روز نشناسد؛ دولت باید عزت و کرامت مردم را حفظ کند و بیش از همه اهل کار باشد نه اینکه خودش تاجر باشد و در بخش خصوصی فعالیت کند.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عصر دیروز در جمع مردم قم در مصلای قدس، با تقدیر از استقبال با شکوه مردم این شهر، گفت: من سوال می‌کنم آیا 45 هزار تومان برای یک خانواده فقیر کافی است؟ من فقر را ندیده‌ام، بلکه آن را چشیده‌ام. من در خانواده‌های فقیر رفته‌ام. ارتباط با آنها داشته‌ام. ما معتقدیم با همین منابع باید یارانه دهک‌های پایین را سه برابر کرد.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به میزان قاچاق کالا، بر مقابله جدی با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت:  این مهم تنها با تشکیل یک دولت انقلابی محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره برجام تصریح کرد: شما درباره برجام اقدامات را انجام دادید، اما تضمین نگرفتید، برای نقد کردن چکی که در برجام گرفتند، تنها باید یک دولت انقلابی روی کار بیایید. ما با اتکای به خداوند و مردم چک برجام را نقد خواهیم کرد.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید وضع فعلی را به نفع فرهنگ غنی انسان ساز مردم ایران تغییر داد. دوران حرف و حرف درمانی تمام  شده و اکنون وقت اقدام و عمل است. به محضر مراجع تقلید و به همه جوانان عزیز عرض می‌کنم، خدا می‌داند من هیچ مسئولیتی برتر از خدمت‌گذاری آستان حضرت رضا نمی‌بینم، اما دیدن اشک چشم مادری که می‌گوید 4 فرزند بیکار دارم و به اشتغال یکی از آنها قانع هستم یا آن جوانی که با فوق لیسانس بیکار است، موجب شد که وارد این عرصه شوم. آمده‌ام تا بیکار خجالت نکشد. آمدم تا سفره فقیر خالی نباشد، آمده‌ام تا مفسدین دیگر جایی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تصور نکنید با تخریب و تهمت من میدان را خالی می‌کنم، مگر با رقیب هراسی‌ها من ترک وظیفه می‌کنم؟ نه این‌طور نیست. دولت مستقر برای دور دوم 2 راه دارد. باید به مردم بگوید در چهار سال گذشته چه کار کرده و عملکردش چه بوده؟ دولت فعلی قصد رقیب هراسی دارد تا دوباره رای بیاورد؟ ما حرف‌مان را روشن می‌زنیم و امیدمان به مردم است. رسما به مردم می‌گویم، هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم مشکلات کشور را رفع و کشور را به درستی مدیریت و اداره کنیم.
به گزارش فارس، به دنبال شبهه افکنی‌های برخی دستگاه‌های وابسته به دولت درباره مواضع و دیدگاه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مستندات و جزئیات دیدگاه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وی را درباره 5 موضوع در حوزه‌های برجام، تحریم‌ها، وزارت نفت، طرح نظام سلامت و شورای عتف منتشر کرد.
امیدوارم هر کسی که در انتخابات پیروز شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کند
اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز با حضور در برنامه رادیو ورزش به سوالات مطرح شده در این برنامه پاسخ گفت.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: اقتصادی که هم با رکود و هم با تورم روبرو بوده و به طور طبیعی آثار این 2 عامل سخت شدن زندگی مردم و معیشت آنها است و همچنین موجب افزایش بیکاری در جامعه می‌شود و حتی شاغلین کار خود را از دست می‌دهند و بنگاه‌ها هم به دلیل تورم بالا از ادامه کار ناتوان می‌شوند، مهم این بود که دولت شرایطی بوجود آورد که اقتصاد کشور وارد یک رونق شود.
وی خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری به این معناست که افراد مناسب و در جامعه‌ای که جوانان حضور پررنگی دارند، باید جامعه جوان در سطوح مدیریتی قرار بگیرند و به سمتی حرکت کنیم که جوانان وارد عرصه مدیریتی کشور شوند و این حلقه بانشاط و جوان حفظ شود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران نیز گفت: امیدوارم هر کسی که در این انتخابات پیروز شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که می‌تواند اقتصاد ایران را به نقطه مطلوبی برساند، به خوبی اجرا کند.
ارائه خدمات ویژه‌ حقوقی به بازنشستگان
 در "دولت مردم"
محمدباقر قالیباف، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: همیشه بازنشستگان به لحاظ مالی نگرانی دارند، مصمم هستیم در دولت مردم خدمات ویژه‌ای را از نظر حقوقی به آنها ارائه دهیم.
به گزارش فارس، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: همیشه دیده‌ایم بناست یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود و اگر هم مصوبه‌ای انجام می‌شود می‌گویند اول سال بخشنامه آن را داریم تهیه می‌کنیم، تا بخشنامه آن را تهیه کنند، سه چهار ماه می‌گذرد، تا واریزی را شروع کنند، به نیمه دوم سال می‌رسد و در نهایت می‌گویند معوقاتش را می‌ریزیم و بقیه آن برای سال بعد بماند.
قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: ما در شهرداری تهران همین مصوبه مجلس را از اول فروردین برای بازنشستگان اجرا می‌کنیم.
وی گفت: به هرصورت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بازنشستگان آینده تمام نمای کسانی هستند که امروز در حال خدمت‌اند، لذا تمام بازنشستگان عزیزمان در سراسر کشور مطمئن باشند این غم را از دلشان با کمک خودشان برخواهیم داشت.
شکایت روحانی از رئیسی
روحانی در پایان مناظره دوم شکایت خود را از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی از  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تقدیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شکایت روحانی از رئیسی مربوط به اظهارات وی مبنی بر آنکه صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته، بوده است.
برای دفاع از حقوق مردم یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنم
البته حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به واکنش‌ها نسبت به سخنانش درباره فساد در صندوق فرهنگیان پس از مناظره دوم، اظهار داشت:‌ آقای روحانی از من به دلیل دفاع از حقوق فرهنگیان مظلوم شکایت کرده است.
رئیسی افزود: بنده همه مستندات این مساله را در اختیار دارم و در راه دفاع از حقوق به یغما رفته مردم یک قدم نیز عقب‌نشینی نمی‌کنم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد: بنده از اینکه وکیل مدافع معلمان مظلوم باشم به خود می‌بالم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دومین مناظره انتخاباتی گفته بود: فرهنگیان عزیز ما امروز مشکل‌دارند، وقتی 8 هزار میلیارد از صندوق فرهنگیان از طرف عده‌ای به یغما برده شد به‌نحوی‌که هر فرهنگی 8 تا 10 میلیون سهم دارد، این به‌شدت فرهنگیان را عذاب می‌دهد.
نتوانستند با مفاسد برخورد کنند
 چون هیچ کاردی دسته خود را نمی‌برد
سید مصطفی میرسلیم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه باید رییس جمهوری روی کار آید که به توانمندی کشورش اتکا کند و درگرفتن حق ملت از دیگران پیش‌دستی داشته باشد نه اینکه خودباخته باشد، گفت: دیدید برای گرفتن برجام دولت چقدر خودشیرینی کرد و طرف‌های خارجی هیچ‌کدام به تعهداتشان عمل نکردند؟
به گزارش فارس، با اشاره به اینکه با دولت یازدهم مکاتبه کردم که به مفاسد برسید ولی نتیجه‌اش این می‌شود که در مطبوعات نوشته می‌شود فلان اختلاس انجام شد، تصریح کرد: نتوانستند با مفاسد برخورد کنند چون هیچ کاردی دسته خود را نمی‌برد.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات