Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشتدر این مراسم با بیان اینکه من همواره یک دانش آموز خواهم بود گفت: آموختن و یادگیری از محضر معلمان افتخاری است که باید بر آن بالید.

وی با بیان اینکه تمام سعی خود را خواهم کرد که یک دانش اموز تمام عیار باشم افزود:دانش آموزیبودن روش خاص خود را دارد که علم اندوزی و تلاش برای اجرای آن از جمله این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت با بیان اینکه مسیر تولید ثروت از طریق علم محقق می شود تاکید کرد: باید بتوان مسیر آموزش علم را از حرف به مرحله عمل چه برای خود وخانواده و چه برای افراد جامعه محقق کرد.

ثابت قدم با بیان اینکه افرادی امروز در اقصی نقاط دنیا هستند که روزی دانش آموز شهر رشت و معلمان این دیار بودند گفت: اما قطعا دانش آموزانی که بماند در وطن خود می توانند معلمانی به لحاظ تفکری برای مردمان سرزمین خود باشند و آیندگان را به سمت دانش آموز بهتر شدن هدایت کنند چرا که یادگیری وظیفه هر شهروند است و این یادگیری زمانی موثری است که ما در زندگی روز مره آگاهی و دانش خود را به صورت اجتماعی اجرایی کنیم و هر آموزه فردی را به یک فرهنگ اجتماعی مبدل سازیم.

شهردار رشت اظهار داشت: قطعا این اتفاق در کشورهای توسعه یافته محقق شده و این مهم در کشورهای درحال توسعه ضعف هایی دارد ،در عرصه اجرایی به دلیل اینکه موضوعات از عرصه فردی خارج می شود دچار اختلال می شود که باید این مواردسر کلاس های درس نهادینه شود.

ثابت قدم گغت: مثال ساده آن ، که برای شهر ما هویت ساز بوده است ، صعود تیم ورزشی شهر است وقتی که شما آگاهی و دانش سازمانی را در کنار استفاده بهینه از افراد با کمترین هزینه در کنار هم می گذارید با یک توان عملیاتی می شود ارتقا برای شهر را به ارمغان بیاورید و ارتقا شهر یک سرمایه اجتماعی برای شهروندان است .

وی با بیان اینکه احساس افتخار شهروندی زمانی رخ می دهد که ما بتوانیم سرمایه های انسانی خود را حفظ کنیم افزود: اگر این امر محقق شود نخبگانی که به دست معلمان به صورت فردی رشد می کنند از این شهر و کشور مهاجرت نمی کنند چرا که یک نخبه می تواند به جای هزاران نفر افتخار برای شهر به ارمغان آورد بنابراین ما باید کاری کنیم که سرمایه های اجتماعی ما بمانند و این سرمایه اجتماعی زمانی می ماند که شرایط کیفی زندگی را در شهر فراهم کنیم.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیزبا تاکید بر اینکه پاسداشت مقام معلم از وظایف تمامی آحاد جامعه است، اظهار داشت:با توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند« معلم امانتداری است، که انسان ؛ امانتدار اوست» ؛ نشان از مقام والای معلم است.

وی با بیان اینکه هیچ امانتی بالاتر از امانت انسانی نیست افزود: این مسیری است که به انبیاء و اولیا و معلمان واگذار شده است و معلمان بهترین و پاکترین انسانهایی هستند که هر انسانی در مسیر زندگی خود با آنها روبرو می شود.

موسوی روزان با اشاره به ینکه آنهایی که از پس از گذشت سالها از شغل معلمی بازنشسته می شوند هرگز مقام معلمی از آنها جدا نمی شود تصریح کرد: آنهایی که به مقام معلمی نایل می شوند می دانند که برای معلم بازنشستگی معنا ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت تصریح کرد: برای معلمان ما همین بس که راه آنها راه انبیا و اولیا است ما در احادیثی داریم اگر خیری از فردی ازبه جامعه برسد این خیر به نام آن کس که آن را پرورش و تعلیم داده است نیر نوشته می شود و این خیر به نام معلم و پدر و مادر نوشته می شود.

موسوی روزان تصریح کرد: جایگاه معلمی تنها به آنهایی که در استخدام اموزش و پرورش هستند مختص نمی شود و همه افراد جامعه می توانند نقش معلمی را ایفا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی راهبری دین مبین اسلام را در عصر امروز در دست دارد تاکید کرد: اندیشه فرهیختگی که نشات گرفته از دین اسلام است امروز توسط انقلاب اسلامی به دنیا صادر می شود و افرادی چون شهید مطهری و شهید رجایی که در جایگاه معلمی قرار گرفته اند سالهای سال در راه انقلاب مبارزه کردند.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم به همه انسانهایی دلسوزی که از خود میگذرند تا انسانهای بزرگی را تقدیم جامعه کنند افزود: از مسئولان مدیریت شهری که فضایی را برای تقدیر از معلمان فراهم می کنند تشکر می کنم

سخنگوی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه امیدارویم که محافل تقدیر از معلمان معطوف به روز معلم نشود چرا که ما هر چه داریم از معلمان است که الفبای زندگی را به ما آموختند گفت: معلم است که عشق به آموختن را در شاگرد خود زنده می کند.

شیرزاد با بیان اینکه معلمان ؛ مظهر شکوفایی و پرورش هستند تصریح کرد: جا دارد گرامی بداریم یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای دفاع مقدس چرا که که شهدا معلمان بزرگ جامعه امروز ما هستند

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا مطالبات معلمان را جدی تر بگیرند گفت: ما از معلمان آموختیم که به عمل کار برآیند انشالله توجه جدی به مسائل معلمان شود چرا که معلمان در آموزش سبک زندگی بسیار حائز اهمیت هستند.

سخنگوی شورای اسلامی رشت تصریح کرد: افرادی که امروز در سطح کلان مدیریتی هستند روزی شاگردان معلمان بودند و امیدواریم قول هایی را که می دهند به نحو شایسته اجرایی کنند.

اجرای موسیقی سنتی به طور زنده و نیز پخش کلیپ از شخصیتهای بزرگ فرهنگی هنری گیلان و نیز اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم سپاس و قدر دانی از مقام معلم به فرهنگیان حاضر در مراسم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲

ایسنا/اردبیل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی، مذهبی و علمی و کسب ۴۵ مقام استانی و ملی و بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی و اجتماعی توسط دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

عباس فنی‌اصل  امروز، ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران از اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰  برنامه فرهنگی، مذهبی و علمی و کسب ۴۵ مقام استانی، ملی و بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این برنامه‌­ها بر اساس ۱۰ محور مستخرج از فصل پنجم سند اسلامی‌­شدن دانشگاه‌­ها(قرآن و عترت و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، آموزش، ابتکار، خلاقیت و اشتغال، تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، ارتقای مهارت و هنر، مشارکت و مسئولیت‌پذیری، سرمایه و نشاط اجتماعی، اخلاق حرفه‌­ای در سازمان، سلامت و پیشگیری از آسیب‌­های اجتماعی و عفاف و حجاب اسلامی اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه­‌ها و فعالیت­‌های اجرا شده در سال ۱۴۰۲ در بخش‌­های مختلف فرهنگی، بیان داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۷۹۲ برنامه اجرا شده که ۴۹ درصد از کل برنامه‌­های فرهنگی را شامل می­‌شود، ادامه داد: برنامه‌های مزبور در حوزه­‌ها و موضوعات متنوع به ترتیب توسط کانون‌های فرهنگی و اجتماعی با ۲۷۲ برنامه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با ۱۲۰ برنامه، تشکل‌های اسلامی با ۱۵۴ برنامه، واحد قرآن و عترت با ۲۹ برنامه، مجموعه بسیج(بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و پایگاه مقاومت) با ۱۱۷برنامه، امور بانوان و خانواده با ۲۵ برنامه، ستاد عفاف و حجاب ۲۲ برنامه و حوزه ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی ۵۳ برنامه انجام یافته است که این تعداد برنامه در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می­دهد.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت ۶۹ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه، عنوان کرد: بخش دیگری از فعالیت‌­های فرهنگی در دانشگاه توسط انجمن‌های علمی و بخش نشریات اجرا شده است که ۵۱ درصد از فعالیت‌­ها را با اجرای ۸۲۹ برنامه با رویکرد مهارت‌آموزی و دانش‌­افزایی شامل می­‌شود که به ترتیب انجمن‌­های علمی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی با ۲۱۳ برنامه، دانشکده علوم با ۱۳۱ برنامه، دانشکده فنی و مهندسی با ۱۲۳ برنامه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی با ۹۹ برنامه، انجمن‌های بین‌­رشته‌­ای با ۸۶ برنامه، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با ۶۵ برنامه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با ۵۱ برنامه، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان با ۲۳ برنامه و دانشکده فناوری‌های نوین نمین با ۳ برنامه در اجرای برنامه‌ها مشارکت داشته‌اند.

رئیس کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌­های انجمن‌­های علمی دانشجویی گفت: انجمن­‌های علمی دانشگاه در راستای معرفی فعالیت­‌های علمی در حوزه رشته­‌های تخصصی خود با کسب مجوز لازم از کمیته نظارت بر نشریات امسال ۳۵ نشریه دانشجویی را انتشار دادند.

وی افزود: در مجموع فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی نیز در سال‌جاری رشد ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در تشریح دستاوردها و کسب افتخارات و مقام‌های ملی و بین‌­المللی در سال‌جاری گفت: در جشنواره‌­ها و دوره‌های برگزار شده مرتبط با بخش­‌های مختلف حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از جمله جشنواره بین‌­المللی حرکت، جشنواره ملی رویش، جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، جشنواره مالک اشتر در دو بخش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی، حوزه تولید و رسانه و خبر نهاد رهبری ۴۵ مقام کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای انجمن­‌های علمی و کانون­‌های فرهنگی و هنری عنوان دانشگاه برتر در جشنواره­ بین­‌المللی حرکت و جشنواره رویش برای دانشگاه به ارمغان آمده است، گفت: در سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور ۱۷ مقام ملی و سراسری، در پانزدهمین و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ۱۶ مقام و عنوان دانشگاه برتر، در جشنواره ملی رویش شش مقام و عنوان دانشگاه برتر، بسیج دانشجویی با ۴ مقام استانی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک مقام ملی و کانون بسیج اساتید دانشگاه یک مقام استانی را کسب کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از جمله ویژگی‌های بارز فعالیت‌های انجام یافته در سال ۱۴۰۲ را انعقاد تفاهم­‌نامه و نیز همکاری و مشارکت فعالانه­ دستگاه‌ها و سازمان‌­های اجرایی خارج از دانشگاه از جمله حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی استان، هلال احمر، پارک علم و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل محیط زیست استان با دانشگاه برشمرد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه­‌های اجرا شده در سامانه فرهنگی فرنما(درگاه فرهنگی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری) ثبت شده و قابل مشاهده است، افزود: با توجه به اینکه کار فرهنگی مختص معاونت نبوده و تمامی بخش‌­ها در آن دخیل و مؤثر هستند. لذا تمامی برنامه­‌های اجرا شده و موفقیت­‌های به دست آمده حاصل تلاش ­جمعی دانشگاهیان عزیز است که ضمن تشکر از همه تلاشگران در زمینه جهاد فرهنگی، از پیشنهادات کلیه دانشگاهیان عزیز در بهبود روند فعالیت­‌ها استقبال می‌­کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور روزانه ارومیه‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • سفره‌های رنگین، مهمان ششمین جشنواره سفره هفت‌سین یزد
  • باید دستگاه‌های اجرایی را برای بزرگداشت مقام معلم پای کار بیاوریم
  • تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک/ سازمان گردشگری شهرداری تهران تاسیس خواهد شد
  • برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت سین
  • اجرای ۷۰۰ نمایش خیابانی در ۳۵۰ نقطه شهر مشهد
  • رتبه نخست قم در رشد مشارکت در انتخابات / تقدیر از نقش‌آفرینی فرهنگی شهرداری
  • برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای ماه رمضان و نوروز+ فیلم
  • برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز+ فیلم