Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:54:03 GMT

اجاره آپارتمان ترامپ براي حفاظت از چمدان اتمي

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۷۱۵۷

خبرگزاري آريا - وزارت دفاع آمريکا درصدد اجاره يک واحد آپارتمان با مالکيت خصوصي در برج ترامپ براي نگهداري و حفاظت از «توپ فوتبال هسته‌اي» است که رئيس جمهور آمريکا مي‌تواند از آن براي صدور فرمان حمله هسته‌اي استفاده کند.


به گزارش «رويترز»، وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) درحال نهايي کردن قرارداد اجاره آپارتماني با مالکيت خصوصي در برج ترامپ در نيويورک است تا از اين آپارتمان براي نگهداري از «توپ فوتبال هسته اي» يا «چمدان اتمي» استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس نامه پنتاگون که در دسترس رويترز نيز قرار گرفته، بنا شده است که دفتر نظامي کاخ سفيد از اين آپارتمان براي حفاظت از «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا استفاده کند بدون اينکه اين قرارداد نفعي براي ترامپ و يا سازمان وي داشته باشد.
دفتر نظامي کاخ سفيد توپ فوتبال هسته اي را حمل و حفاظت مي کند. اين توپ وسيله اي است که شامل کدهاي فوق محرمانه اي است که رئيس جمهور آمريکا براي صدور يک حمله هسته اي به آنها نياز دارد و در عين حال اين چمدان اتمي اين قابليت را براي رئيس جمهور آمريکا به وجود مي آورد که او بتواند هر جايي که هست، ارتباطاتي ايمن داشته باشد.
کاخ سفيد، سرويس مخفي و وزارت دفاع آمريکا درباره اينکه آيا اقدامات مشابه ديگري نيز در ساير املاک ترامپ صورت گرفته است يا خير، هيچ اظهارنظري نکرده اند.
بر اين اساس، «جيمز مک استراويک» از مقامات پنتاگون در نامه اي به «جکي اسپير» دموکرات کميته اطلاعاتي و نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرده است که آپارتمان برج ترامپ مالکيت خصوصي دارد و مذاکرات درباره اجاره آن نيز صرفا با نمايندگان مالک صورت گرفته است.
مقامات مربوطه از مشخص کردن مبلغ اجاره بهاي اين آپارتمان در برج ترامپ و يا اعلام هويت مالکان آن ممانعت کرده اند.
بر اين اساس، در ماه فوريه که پنتاگون تائيد کرد درصدد اجاره فضايي در برج ترامپ است، برخي دموکرات ها اين سوال را مطرح کردند که آيا اين اقدام از سوي وزارت دفاع آمريکا، ثروت بادآورده اي براي ترامپ به دنبال خواهد داشت يا خير.
پنتاگون نيز اعلام کرده است که از طريق مذاکره با نمايندگان مالکان اين آپارتمان خصوصي در برج ترامپ، درصدد رفع چنين نگراني هايي از سوي دموکرات هاست.
 
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم