Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب اتحاد ملت با با انتخابات ریاست جمهوری گفت: احتمالا رقابت اصلی بین حسن روحانی و ابراهیم رئیسی شکل می‌گیرد و اگر رئیسی احساس کند بازنده انتخابات است در صحنه نمی‌ماند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، علی شکوری راد در نشست خبری که عصر امروز در ستاد حسن روحانی و با موضوع تحلیل دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: قرار است سه مناظره در این دوره از انتخابات برگزار شود که طبیعتا افراد برای چگونگی ظاهر شدن در این مناظره‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مشخص است که روند پاسخگویی آقای روحانی تاکنون بهتر و مطلوب‌تر بوده و رضایت بیشتری در پی داشته است. البته روند مناظره اخیر خالی از ایراد نبود و شرکت‌کنندگان چندان به سوالات مطرح شده پاسخ نمی‌دادند. پایه‌گذار این موضوع نیز آقای قالیباف بود که سوال اول را جور دیگری پاسخ داد و مجری هم در این زمینه خیلی فعال برخورد نکرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به استفاده برخی نامزدها از گفتمان اصلاح‌طلبی در مناظرات اشاره کرد و افزود: آقای قالیباف دو دوره کاندیدا بوده و سقف رای او مشخص است. او تلاش می‌کند این سقف را با وعده‌های جذاب برای طبقات محروم بشکند اما کسی که در اجرا و مدیریت دست داشته می‌داند این وعده‌ها عملی نیست.

شکوری راد خاطرنشان کرد: تاسیس سامانه کارانه نیز از سوی ایشان شبهات قانونی زیادی دارد و به نظر می‌رسد تخلف است و نیاز است که دستگاه قضا به موضوع ورود کرده و برخورد قانونی کند که اگر واقعا بی‌طرف باشد باید این کار را انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: آقای رئیسی نیز بیشتر از مناظره پیش به میدان آمد و هر چه بیشتر در وسط میدان باشد معلوم می‌شود که چیزی در چنته ندارد. در عین حال ایشان به نوعی از رانت‌های سازمان‌های عمومی استفاده می‌کند که خیلی هم شفاف نیست. از سویی آقای میرسلیم معلوم بود در این مناظره شارژ شده تا بیشتر به دولت حمله کند و شخصیت موقر در مناظره اول را کنار گذاشته بود و می‌خواست خود را بیشتر به عنوان مخالف دولت جلوه دهد. آقای هاشمی‌طبا نیز سیر معتدل و منطقی داشت که تفاوتی با مناظره قبل نمی‌کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت یادآور شد: آقای جهانگیری نیز حرف‌های خوبی زد و مجموعاً پربار بود که البته شکل بیان مورد انتقاد قرار گرفت اما در شرایطی که فرصت کم است استفاده از نوشته ایرادی ندارد.

شکوری‌راد تصریح کرد: آقای رئیسی در رابطه با دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد فرار می‌کند و زیر بار مسوولیت نمی‌رود. ایشان باید بیایید و بگوید که نسبتش با احمدی‌نژاد چیست چراکه او و آقای قالیباف سعی می‌کنند جا پای احمدی‌نژاد بگذارند و از شگردهای او استفاده می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصولگرایان سعی دارند بگویند که اسحاق جهانگیری می‌خواهد جای روحانی بیاید، افزود:‌ اصولگرایان می‌خواهند حضور آقای جهانگیری در کنار آقای روحانی را به عنوان چالش مطرح کنند در حالی که کاندیدای اصلی اصلاحات هنوز آقای روحانی است و کسی نباید در دام این مباحث گرفتار شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز عقیده که ابراهیم رئیسی حتی برای وزارت هم مناسب نبوده چه برسد به ریاست‌جمهوری، ادامه داد: ایشان همیشه جایی سر کار بوده که جزو افراطی‌ترین بخش سیاسی اصولگرایان محسوب می‌شده اما ظهور و بروز عینی نداشته است. در عین حال مسوولیت‌های پیشین ایشان طوری بوده که پاسخگوی ملت نبوده و اولین بار است که در مناظرات به سوالی جواب می‌دهد.

شکوری‌راد تاکید کرد: آقای قالیباف و آقای رئیسی همیشه در سمت‌هایی قرار داشتند که پاسخگوی مردم نبودند و مواجه‌ای با خبرنگاران نداشتند و عملکرد شفافی از آنها در دست نیست.

وی عدم پرداخت مالیات توسط آستان قدس را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: وجه ممتاز آقای روحانی این است که پنج بار در مجلس از مردم رای گرفته و 10 سال نیز در مرکز تحقیقات استراتژیک کار مدیریتی کرده است. او با روحانی‌ که تیر 78 صحبت کرده بود تفاوت کرد که در سال 92 با توجه به همه این مسائل مورد حمایت اصلاحات قرار گرفت و اکنون بعد از 4 سال کارنامه خوبی در سطح داخلی و بین‌المللی دارد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در ارزیابی خود از مناظره سوم انتخاباتی اظهار کرد: آقای قالیباف آنچه در چنته داشته رو کرده و در مناظره سوم فرصتی برای رای جمع کردن ندارد البته ممکن است با طرح مباحث خلاف اخلاق و شلوغ‌کاری به دنبال افزایش رای برود.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی نیز کمی زرنگی کرد و در مناظره اول در حاشیه قرار گرفت اما در مناظره دوم کمی وارد چالش‌ها شد اما ماهیت او در اواخر این مناظره آشکار شد و در مناظره آخر بیشتر مشخص می‌شد که اگر کشور به او سپرده شود چه شرایطی پیدا می‌کند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: نهایتا به نظر من رای آقای قالیباف رشد نمی‌کند و امکان اینکه رقابت اصلی بین آقای روحانی و رئیسی شکل بگیرد بیشتر است. باید دید تا انتخابات چه پیش می‌آید و اصلا آقای رئیسی تا پایان می‌ماند یا نه، چون اگر احساس کند بازنده انتخابات است فکر نمی‌کنم در صحنه بماند تا بازنده باشد. نهایتا می‌توان گفت تلاش آقای رئیسی و آقای قالیباف این است که رقابت را به دور دوم بکشانند. پیش‌بینی قطعی و نهایی در حال حاضر خیلی ممکن نیست.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص شود.

در دور اول انتخابات مجلس در تهران چهره‌هایی که در لیست‌های شورای ائتلاف، شورای وحدت و ائتلاف امنا بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند از این رو رقابت بر سر جلوس بر کرسی ریاست مجلس از همان فردای اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است.

حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد، اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حجت‌الاسلام حمید رسایی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی ازجمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

البته با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ منتخب مجلس دوازدهم (تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس) از لیست شورای ائتلاف هستد به نظر می‌رسد گزینه اصلی برای ریاست مجلس همان رئیس مجلس یازدهم یعنی محمدباقر قالیباف باشد.

با توجه به اینکه ائتلاف امنا برای ریاست مجلس رقابت نزدیکی با شورای ائتلاف دارد این احتمال وجود دارد ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یکدست نشود و از جریان‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: الان زود است و نباید برای ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس آینده عجله کرد.

وی اظهار کرد: هر قوه‌ای یکسری مزایا و معایبی دارد و برای اینکه معایبمان را کم کنیم باید ساختار تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها با همراهی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تضارب آرا اشکال ندارد و نظرات و جریان‌های مختلف باعث رشد، چالش و پخته‌تر شدن غنای بحث‌ها می‌شود، اما اینکه به تفرقه و چنددستگی برسد نه به نفع نظام و نه به نفع کشور است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتقاد به تخریب و دودستگی برسد و هم در مجلس فعلی و هم در مجلس آینده تصمیم‌هایی که باید بین نمایندگان گرفته شود، از بیرون گرفته شود قطع‌به‌یقین باعث ضرر قوه مقننه می‌شود و اقتدار مجلس کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس بعد نمی‌توان پیشداوری کرد، اما نظرم این است که باید کار مجلس به نمایندگان سپرده شود. 

با توجه به اینکه مجلس جایی است که همه دیدگاه‌ها و تفکرات باید در آن باشند جریان‌های سیاسی نباید از تضارب آرا برای اداره مجلس خود را محروم کنند.

دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم مجلس جایی است که همه باید باشند و در آن حرف بزنند.

وی اظهار کرد: می‌توان در یک جامعه متکثر با دیدگا‌ه‌ها و سلیقه‌های مختلف بدون دعوا، جنگ، هتاکی، پرده‌دری با سلم و صفا و وحدت زندگی کرد و اهداف را پیش برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: اینکه هرکسی بتواند حرف خود را بزند به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا امیدوارم مجلس بعدی مجلسی باشد که هر دیدگاهی امکان بیان نظرش را داشته باشد و جمع‌بندی آن بشود تلخ نکردن ذائقه مردم و نشان دادن اینکه همه تلاش ما برای رفع مشکلات کشور است و دعواهایمان هم این باشد که چگونه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد نه اینکه من کدام سمت بنشینم، چون من دعوا بر سر صندلی را خیلی دوست ندارم. 

برای تشکیل مجلس دوازدهم باید تا هفت خرداد صبر کرد تا هیئت‌رئیسه سنی مجلس انتخابات هیئت‌رئیسه را برگزار کند البته به‌غیر از رقابت بر سر ریاست مجلس آینده، رقابت برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه بین نمایندگان هم داغ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟