Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@21:05:50 GMT

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن جیرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۷۹۶۱

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن جیرفت

تین نیوز |

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات در حوزه راه‌آهن گفت: مطالعات پروژه راه‌آهن جیرفت در ادوار گذشته انجام شده بود، اما اکنون در این دولت به مرحله اجرایی در آمده است و امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن جیرفت اختصاص داده شده است.

«یحیی کمالی‌پور» در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا در جمع خبرنگاران این خبرگزاری با تشکر از خبرگزاری ایسنا، گفت: در یک سال گذشته، خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، در اطلاع‌رسانی اخبار کارنامه خیلی خوبی ارایه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری از این‌که اخبار به سمت و سویی حرکت کند که باعث آگاهی‌بخشی مردم شود، ادامه داد: مردم در سایه این آگاهی‌بخشی، مسیر زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی خود را انتخاب کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که روز به روز نقش رسانه‌ها در جوامع پررنگ‌تر می‌شود، اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها در حوزه‌های جمعی، شاهد بازتاب آن در کشور و دنیا هستیم و امروز مسئولین هر اقدامی که انجام دهند در زیر ذره‌بین رسانه‌ها هستند، ضمن آن‌که نگاه مردم در این است که از حوزه رسانه‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

وی از جایگاه خبرگزاری ایسنا در جامعه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اعتمادسازی که در میان مردم انجام داده است، باعث شده که مردم به خبرهایی که از طریق ایسنا گزارش می‌شود، بیشتر توجه کنند و قبول داشته باشند.

کمالی‌پور با بیان این مطلب که در سایه فرهنگسازی عمومی به‌واسطه اطلاع‌رسانی دقیق، بدون حاشیه و غرض‌ورزی، آینده درخشانی خواهیم داشت، افزود: خبر هر میزان که منطبق بر واقعیت باشد، اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود، بنابراین خبرگزاری‌های که این سیاست را دنبال می‌کنند، مورد پذیرش مردم است و خبرگزاری ایسنا از جمله رسانه‌های مطمئن کشور و استان است.

خبرهای خوش برای مردم جیرفت

وی به تشریح اقدامات گازرسانی به جیرفت پرداخت و خاطرنشان کرد: همه اقدامات گازرسانی به جیرفت انجام شده و در ماه جاری اقدامات خط انتقال و خط تغذیه آن آغاز می‌شود، ضمن آن‌که جهاد نصر اهواز پیمانکار خط انتقال گاز به جیرفت است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه‌آهن سخن و مطرح کرد: مطالعات پروژه راه‌آهن جیرفت در ادوار گذشته انجام شده بود، اما اکنون در این دولت به مرحله اجرایی در آمده است و امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن جیرفت اختصاص داده شده است.

وی از مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی در رابطه با احداث راه آهن جیرفت خبر داد و تصریح کرد: این خط راه‌آهن مسیر «بم – جیرفت – کهنوج - قلعه گنج – جاسک» و توسعه سواحل مکران را در برمی‌گیرد و با توجه به کوهستانی بودن این مسیر به بودجه بسیار زیادی برای احداث این راه آهن نیاز است و این بودجه را از طریق فاینانس خارجی می‌خواهیم، تأمین کنیم.

کمالی‌پور از آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن جیرفت در سال جاری خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه 50 میلیارد تومان کافی نیست، با توجه به این‌که زمان آغاز و پایان این پروژه مدت کوتاهی تعیین شده است، بنابراین در سال آینده بودجه این پروژه چندین برابر خواهد شد.

وی به حمل و نقل هوایی منطقه جیرفت اشاره و ادامه داد: اکنون سه پرواز در هفته از فرودگاه جیرفت انجام می‌شود و در آینده نزدیک از فرودگاه جیرفت هر روز پرواز خواهیم داشت، هم‌چنین در توسعه راه‌های روستای، برق، مخابرات، آب آشامیدنی و سایر زیرساخت‌ها توفیقات خوبی داشته‌ایم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود در شهر جیرفت پرداخت و عنوان کرد: زندان جیرفت، خطر سیل، مخابرات و ... مشکلاتی وجود دارد که برخی از این مشکلات با حضور مسئولین کشور در اردیبهشت‌ماه در جیرفت مورد بررسی قرار گرفته تا در جهت رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

بحران کشاورزی جیرفت پایان یافت

وی از حضور بیش از دو سوم کابینه دولت در یک سال گذشته در جیرفت و عنبرآباد سخن گفت و اظهار کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در اتاق بازرگانی کرمان و جیرفت با همت مهندسین جوان در حوزه کشاورزی در حال انجام است، شایان ذکر است که در سالی که گذشت جیرفت کمترین بحران را در حوزه محصولات کشاورزی داشته است.

کمالی‌پور اضافه کرد: اکنون نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از بحران کشاورزی در سال جاری را انجام داده‌ایم، فقط در مقطعی قیمت خیار و پیاز کاهش یافت و به مرحله خرید تضمینی نرسید، که امیدوارم امسال، سال رونق تولید، اشتغالزایی پایدار در شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت را شاهد باشیم.

وی از عزم جدی سرمایه‌گذران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در جیرفت خبر داد و تصریح کرد: پارسال جلوی واردات میوه را گرفتیم، بنابراین مرکبات جنوب استان کرمان در سالی که گذشت بهترین وضعیت را داشتند و معتقدم که جنوب استان کرمان به تنهایی می‌تواند همه نیازهای کشور در محصولات گلخانه‌ای، جالیزی و باغی را تأمین کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پتانسیل‌های جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و مطرح کرد: 4 میلیون و 200 هزار تن محصول در سال یکی از ظرفیت‌های خوب این منطقه است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته کشت جایگزین در چند صد هکتار از راضی جیرفت و عنبرآباد صورت گرفت، ضمن آن‌که امسال نیز براساس روش‌های علمی و نیاز بازارهای داخلی و خارجی کشت جایگزین را در این منطقه تداوم خواهیم داد.

وی سال 95 را سال خوبی برای جیرفت و عنبرآباد دانست و اظهار امیدواری کرد عملیاتی که در سال گذشته آغاز شده است، امسال به بهره‌برداری برسند.

کمالی‌پور از اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت در شهرستان جیرفت سخن به میان آورد و افزود: موافقت‌های اولیه راه‌اندازی کارخانه لاستیک جیرفت، اخذ شده و امیدواریم که امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود که در صورت بهره‌برداری از پروژه کارخانه لاستیک در جیرفت، اشتغال زیادی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

استقبال آمریکا و اروپا از اسانس مرکبات جیرفت

وی محصولات مرکبات جیرفت را مرغوبیت و ارگانیک دانست و گفت: با توجه به استقبال کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین از اسانس مرکبات جیرفت، یک سرمایه‌گذار خارجی برای احداث کارخانه اسانس مرکبات جیرفت اعلام آمادگی کرده است و امسال این کارخانه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این کارخانه برای 60 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از رغبت زیاد سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و کشاورزی در جیرفت خبر داد و اظهار کرد: کارخانه مس کاتد که در سال 95 کلنگ آن به زمین زده شده امسال به بهره‌برداری می‌رسد، شایان ذکر است که در حوزه صنعت و معدن عملیات اجرایی طرح‌های دیگری آغاز و یا در سال جاری آغاز خواهد شد که باعث اشتغال بسیاری از جوانان ما در این حوزه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم استان کرمان به مناطق هشتگانه از سوی استاندار کرمان و تعیین اتاق بازرگانی استان کرمان به‌عنوان معین منطقه جیرفت مطرح کرد: معین منطقه جیرفت و عنبرآباد نسبت به سایر مناطق اقتصادی استان، دورتر معرفی شد، هم‌چنین پس از آن تحولاتی در اتاق کرمان رخ داد که باعث تأخیر در روند عملکرد معین اقتصادی این منطقه شد، اما در این مدت کوتاهی که ورود پیدا کرده‌اند از عملکرد آن‌ها راضی هستیم.

کمالی‌پور تصریح کرد: کشاورزان جیرفت و عنبرآباد هر سال در فروش محصولات خود مشکل داشتند اما اتاق بازرگانی کرمان در این حوزه با جدیت ورود پیدا کرد هم‌چنین مجوز مرز هوایی که در حال اخذ مجوزهای آن هستیم، اتاق کرمان این موضوع را دنبال می‌کند و اگر مجوزها اخذ شوند، به سراسر دنیا می‌توانیم پرواز مستقیم داشته باشیم.

داستان سد جیرفت و جازموریان

وی به موضوعات مطرح شده در رابطه با جازموریان و سد جیرفت، پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر امسال و یا سال 71 سد جیرفت نبود، چیزی به اسم جیرفت و کهنوج وجود نداشت که امروز بخواهیم از مشکلات جازموریان صحبت کنیم. امسال در ثانیه 1760 متر مکعب آب وارد سد جیرفت می‌شود که اگر این حجم آب را رها می‌کردند، جیرفت، عنبرآباد و کهنوج نابود می‌شدند.

کمالی‌پور افزود: متأسفانه تعصبات منطقه‌ای گاهاً ورود پیدا می‌کند و ما یکسری واقعیت‌ها را نادیده می‌گیریم، اکوسیستم حاکم بر طبیعت، خشکسالی‌ها و تغییرات آب و هوایی، بسترهایی را فراهم می‌کند که یک منطقه خشک و نقطه دیگر به جنگل تبدیل شود و این مهم چرخه طبیعت است.

وی مشکل جازموریان را سد جیرفت ندانست و خاطرنشان کرد: اگر آب وارد جازموریان شود، درصدی از مشکلات ما برطرف خواهد شد. پیش از بارندگی‌های سال جاری و اواخر سال گذشته، اگر کل سد جیرفت را تخلیه می‌کردیم، آب به جازموریان نمی‌رسید، ضمن آن‌که تدابیری اندیشیده شده که 160متر مکعب در ثانیه آب به داخل رودخانه رها شود تا اتصال آب به جازموریان قطع نشود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی سد جیرفت را منبع آب آشامیدنی جیرفت و عنبرآباد دانست و گفت: سد بافت با 40 میلیون مترمکعب آب نیز منبع آب آشامیدنی مردم بافت است، در سال گذشته پیش از بارندگی‌ها، آب شهرستان رابر از طریق تانکر تأمین می‌شد.

انتقال آب از سد صفارود با شکست روبرو خواهد شد

وی با بیان این مطلب که بنده ایده استاندار کرمان مبنی بر این‌که طرح نجات دریاچه ارومیه را در جازموریان اجرا کنیم را قبول ندارم، خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد صفارود نتیجه‌ای جزء شکست برای استان ندارد و این سرمایه را باید در حوزه انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس صرف شود، اگر در ارتفاعات بافت دوسال پی در پی بارندگی نداشته باشیم، حتی یک قطره آب در سد صفارود نخواهیم داشت.

انتخابات

کمالی‌پور خطاب به کاندیداتورهای ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد یک رقابت سالم و سازنده بین 6 کاندیداتورها را شاهد باشیم و شعارهایی که نمی‌توانند به آن جامه عمل بپوشانند، ندهند، فردی که مردم انتخاب کنند، مورد قبول ما خواهد بود و امیدوار هستیم مردم گزینه‌ای را انتخاب کنند که تعهد، تخصص و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: امروز کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولیدات مشکل دارد و هر کدام از کاندیداتورهای ریاست‌جمهوری بتواند با برنامه‌های کاربردی و عملی به این سه دغدغه مردم پایان دهد، معتقدم مردم باید به آن رأی دهند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه شهر قدیم‌جیرفت اقدام به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرد که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

دادستان جیرفت با بیان اینکه باید کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان کرد: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

وی ادامه داد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این آثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند اما مسئولان راه‌وشهرسازی باید در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

کد خبر 749287

دیگر خبرها

  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است