Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@02:54:38 GMT

آشنایی با خواص بی شمار ریحان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۰۸۱۲۶

یک کارشناس ارشد طب سنتی گفت: برگ گیاه ریحان جای گزش و نیش حشرات را خوب می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : هانیه ناصری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص خواص برگ گیاه ریحان اظهار کرد: دم کرده برگ ریحان اثر ضدتشنج دارد و معالج سردردهای میگرن و عصبی است.
وی از خاصیت مدر بودن برگ ریحان یاد کرد و افزود: خوردن ریحان دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند و نوشیدن دم کرده آن نفخ و گاز معده را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این کارشناس، برگ ریحان همچنین دارای خاصیت تب‌بری است و به عنوان مسکن استفاده می‌شود و دم کرده آن برای درمان سرگیجه مفید است.
ناصری با اشاره به اینکه جویدن برگ ریحان برای زخم های دهان مفید است، تاکید کرد: اگر تخم ریحان را بکوبید و با صمغ عربی مخلوط کنید، داروی خوبی برای درمان اسهال خواهد بود.
وی معتقد است، برگ ریحان همچنین اثر زیاد کننده شیر دارد و مادران شیرده حتما باید از این گیاه استفاده کنند.
این کارشناس ارشد طب سنتی از خاصیت برگ ریحان برای درمان ناراحتی‌های حاصل از نیش حشرات یاد کرد و افزود: کافی است محل گزش حشرات را با برگ ریحان ماساژ دهید تا خارش و درد آن برطرف شود.
وی تصریح کرد: ریحان یک خاصیت جالب دیگر نیز دارد، اگر گلدان ریحان را جلوی پنجره بگذارید حشرات و مگس را فراری می دهد و مانع ورود آنها به داخل خانه می‌شود.
ناصری با اشاره به اینکه دم کرده دانه ریحان برای درمان ورم کلیه و ترشحات زنانه بکار می‌رود، یادآوری کرد: ریحان از لحاظ طب قدیمی داری طبیعت گرم و خشک است.
وی به افراد توصیه کرد، از گیاه معطر ریحان برای طعم و عطر دادن به غذا استفاده کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری