Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد صبر روحانی هستیم. او دربرابر بسیاری از تهمت‌های نامزدهای اصول‌گرا به ویژه قالیباف صبر پیشه کرده است. او اجازه نداده مناظره‌ها وارد بازی هیجانی شود که نامزدهای اصول‌گرا به دنبال آن هستند. به گزارش نامه نیوز، فیلم انتخاباتی حسن روحانی پخش شد. در بخشی از این فیلم رییس جمهور روحانی به ماجرای یکی از آخرین دیدارهای خود با هاشمی رفسنجانی اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ماجرای این دیدار را اینگونه روایت کرد.« در هفته های آخر حیات،‌ ایشان به من گفت که من از صبر شما تعجب می کنم. به ایشان گفتم شما ازهمه ما صبورتر هستید گفت دولت و تخریب ها را نگاه می کنم و این که سکوت کردید و در برابر این ها حرف نمی زنید.‌»

هاشمی رفسنجانی در سال‌های مختلف چه در زمان اصلاحات و چه در زمان احمدی نژاد و اصول‌گرایان مورد هجمه‌های شدید قرار گرفت اما او با این ویژگی صبر روحانی در برابر مخالفان را می‌ستاید. روحانی در دولتش به جز تمام مشکلات اقتصادی و احتماعی به جا مانده از دولت احمدی نژاد، با مخالفانی روبرو بود که شبیه هیچ یک از منتقدان دولت‌های گذشته نبودند و همین باعث می‌شد که روحانی در آرزوی مخالفانی از جنس منتقدان دیروز باشد.

منتقدان روحانی در این 4 سال از کاه، کوه ساختند. به هر بهانه به انتقاد از روحانی پرداختند. رخدادهایی مثل توزیع سبد کالا، فاز دوم هدفمندی یارانه ها، انتصاب ها در دولت، برجام ،انتصاب‌ها دردانشگاه ها و برخی اظهار نظرهای دولتمردان، سیاست خارجی دولت، رابطه با اصلاح طلبان و ... تمام اینها بعلاوه خیلی از حاشیه‌های دیگر باعث شده بود مخالفان روحانی به دولت یازدهم حمله کنند.

دلواپسان دولت روحانی شبیه منتقدان دولت‌های هاشمی، روحانی و خاتمی نبودند. مخالفان روحانی از جمله تازه واردهای سیاسی ایران هستند، کسانی که از دو مجلس هشتم و نهم و روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای سربرآورده‌اند و همین ناشناخته شده بودن بسیاری از این افراد باعث شده بود تا روحانی نداد با چه کسانی و با چه تفکری روبرو است. و این برخلاف دیگر روسای جمهوری ایران است. هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد می‌دانستند که با چه کسانی روبرو هستند و منتقدان دولت‌های سازندگی، اصلاحات و دولت مهرورز همه با تابلوهای مشخص و با شناسنامه به انتقاد از قوه مجریه می‌پرداختند.

صبر روحانی به خاطر منتقدان بی‌شناسنامه است. کسانی که برای رسیدن به هدف خود از هر وسلیه‌ای استفاده می‌کنند. به زبان ساده می‌توان گفت آنها شاگردان خوب مکتب ماکیاولی هستند.

در همین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد صبر روحانی هستیم. او دربرابر بسیاری از تهمت‌های نامزدهای اصول‌گرا به ویژه قالیباف صبر پیشه کرده است. او اجازه نداده مناظره‌ها وارد بازی هیجانی شود که نامزدهای اصول‌گرا به دنبال آن هستند.

به این معنا این مسئله را هم اضافه کنید که روحانی ‌دولتی را تحویل گرفت، که هیچ شباهتی به دولت زمان صلح با بالاترین درآمد نفتی بین تمام دولت های ایران، نبود. روحانی با ویرانه ای روبرو بود که باید آن را می ساخت. درآمدها و خرج های بی حساب، ویژه خواری های بی شمار و سیاست خارجی بسته همراه با تحریم های کمرشکن میراث احمدی نژاد برای دولت تدبیر و امید بود.

رئیس جمهور روحانی با تمام تجربه سیاسی اش، این روزها پیش از هر زمان دیگری مظلوم است و با این مظلومیت در مقابل لشگری ایستاده و سعی می کند گفتمان اعتدال را به سرانجام برساند. باید در این مسیر باید با رای به اعتدال به روحانی کمک کرد تا بتواند سربلند از این هفت خوان دلواپسی ها عبور کند.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»